خرید ارز دیجیتال > بلاگ بیترافی > آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین > خرید بیت کوین به صرفه تر است یا استخراج(ماینینگ) آن

خرید بیت کوین به صرفه تر است یا استخراج(ماینینگ) آن

خرید بیت کوین و استخراج آن به‌عنوان دو روش سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال شناخته می‌شود؛ اما بسیاری در پی آن هستند که بدانند خرید بیت کوین به صرفه تر است یا استخراج آن و یا از طریق کدامیک می‌توانند سود بیشتری به دست آورند. همان طور که می‌دانید، بیت کوین محبوب‌ترین رمزارز در ایران بوده و به‌عنوان اولین ارز دیجیتال رمزنگاری شده در اختیار تریدرها قرار گرفته است.

در حال حاضر، بیت کوین ۵۰ درصد سهام کل بازار را تحت اختیار داشته و از همین‌رو گران‌ترین ارز موجود نیز به‌شمار می‌رود. در سال‌های اخیر، با افزایش تورم و تحریم‌ها، افراد زیادی به‌‌فکر کسب درآمد از طریق شغل دوم افتاده‌اند. ناگفته نماند که سرمایه‌‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی به‌دلیل سودآوری زیاد مورد انتخاب بسیاری قرار گرفته و اکنون گزینه‌ای منطقی برای افزایش دارایی محسوب می‌شود. بااین حال، اگر به‌اندازه کافی با این بازار پر از رمز و راز آشنایی ندارید، و پاسخ سوال  خرید بیت کوین بهتر است یا استخراج این رمزارز را نمی‌دانید، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا مسیر هموارتری را برای سرمایه‌گذاری بیابید.

بیت کوین چیست؟

قبل از پرداختن به هر موضوعی بهتر است کمی در مورد بیت کوین بدانید. بیت کوین یا همان نخستین ارز دیجیتال که به‌عنوان پول الکتریکی نیز شناخته می‌شود، در سال ۲۰۰۸ برای اولین با به‌وجود آمد. دیجیتالی بودن این ارز بر خلاف دارایی‌های دیثگری چون دلار یا طلا، این امکان را به افراد می‌دهد که در هر گوشه از جهان بتوانند به خرید و فروش آن پرداخته و بدون محدودیت زمانی معاملات خود را انجام دهند. برخی از مزایای بیت کوین را در این بخش با یکدیگر به‌صورت مختصر مرور خواهیم کرد.

نمادی از استخراج بیت کوین
با استفاده از سیستم‌های سخت افزاری مناسب می‌تواند به استخراج بیت کوین به جای خرید آن پرداخت.

مزایای استفاده از بیت کوین

به‌عنوان یکی از مزایای بیت کوین می‌توان به عدم پشتیبانی هیچ ارگان دولتی یا خصوصی از این رمزارز اشاره کرد. دلیل اینکه این مورد را به‌عنوان مزیت می‌شناسیم این است که افراد می‌توانند بدون دخالت فرد ثالثی مبادلات ارزی خود را به سرانجام برسانند. اگر نگران امنیت بیت کوین هستید، باید گفت که بیت کوین در بستری اینترنتی قرا دارد و خطری آن را از این بابت تهدید نمی‌کند.

یکی دیگر از مزایای بیت کوین، سرعت انتقال آن است. تمامی تراکنش‌های خرید و فروش بیت کوین بدون اتلاف وقت صورت می‌گیرد. علاوه بر موارد بالا، چون هیچ کشوری هنوز رمز ارز دیجیتال را به رسمیت نمی‌شناسد، خرید و فروش آن شامل هیچ مالیاتی نمی‌شود.

استخراج بیت کوین یا خرید آن؟ کدام برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

ارزهای دیجیتال به‌دلیل افزایش قیمتی که سال‌های گذشته تجربه کرده‌اند، انتخاب اول سرمایه‌گذاران برای کسب سود به‌شمار می‌روند. خرید و فروش ارزهایی چون بیت کوین می‌تواند سود زیادی را در جیب شما قرار دهد! البته که اگر بتوانید حرفه‌ای در این بازار به‌فعالیت بپردازید. زیرا که نوسانات بازارهای مالی برای عده‌ای نتیجه‌ای جز ضرر و یان در پی ندارد؛ این درحالی است که همین نوسانات فرصت‌های بی‌شماری را در اختیار سرمایه‌گذاران برای کسب سود قرار می‌دهد.

پس از آشنایی با بیت کوین، زمان آن فرا می‌رسد که بین دو گزینه خرید آن یا استخراج این رمزارز یکی را برگزینید. همانطور که می‌دانید به‌محض آشنایی با بیت کوین، آسان‌ترین راهی که برای سرمایه‌گذاری در این ارز محبوب پیش پای‌تان قرار می‌گیرد، خرید آن است. خرید بیت کوین، راهی مستقیم و راحت برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. تشخیص بهترین زمان خرید بیت کوین، یافتن مناسب‌ترین نقاط خرید و فروش و موارد دیگر از جمله عواملی هستند که در موفقیت شما هنگام معاملات نقش مهمی را ایفا می‌کنند. علاوه بر خرید بیت کوین، استخراج این ارز می‌تواند شما را به هدف نهایی‌تان یعنی کسب سود برساند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان خرید، مطلب “بهترین زمان خرید بیت کوین” را مطالعه کنید و برای اطلاع در مورد کارمزد خریدها، مطلب کارمزد خرید بیت کوین را مطالعه کنید.

در واقع، در این مقاله سعی داریم که به شما کمک کنیم که دریابید آیا استخراج بیت کوین به‌صرفه‌تر است یا خرید آن؟ قبل از پرداختن به این موضوع، بهتر است ابتدا مفهوم استخراج بیت کوین را مورد بررسی قرار دهیم و از مزایا و معایب آن پرده برداریم!

استخراج بیت کوین چیست؟

اگر به‌تازگی وارد بازار ارز دیجیتل شده‌اید احتمالا چیز زیادی از استخراج بیت کوین نمی‌دانید. پیش‌تر گفتیم که یکی از راه‌های کسب درآمد، استخراج بیت کوین می‌باشد. به‌بیانی ساده باید گفت که منظور از استخرام این ارز است که شما در ازای انجام تراکنش‌های مربوط به بیت کوین، پاداش دریافت خواهید کرد. البته که  برای دستیابی به هدف موردنظر شما بدون شک به تجهیزات سخت ‌افزاری خاصی جهت استخراج نیاز دارید.

برای درک بهتر فرآیند استخراج Bitcoin بهتر است بدانید که هنگامی که شما از دستگاه‌هایی باتوان محساباتی بالا برای انجام تراکنش‌های مربوط به شبکه بیت کوین استفاده می‌کنید، در ازای این کار سوی شبکه پاداش به‌شما تعلق می‌گیرد. البته نباید فراموش کرد که فرآیند ماینینگ بیت کوین هزینه‌های زیادی دربرداشته و بدون بهره‌مندی از سرمایه‌ای زیاد امکان انجام آن وجود ندارد؛ زیرا که دیگر صرفه اقتصادی برایتان نخواهد داشت.

همانطور که دریافتید، ماینینگ بیت کوین به فرآیندی گفته می‌شود که طی آن با حل محسابات پیچیده با کمک دستگاه‌های باتوان بالا به تولید بیت کوین جدید کمک می‌کنید. دلیل استفاده از دستگاه این است که محاسبات موردنظر به‌هیچ‌عنوان ساده نبوده و امکان انجام آن‌ها از عهده‌ی انسان‌ها به‌تنهایی و بدون کمک کامپوترها خارج است. شاید تابه‌حال به‌گوشتان خورده باشید، که استخراخ BTC برق زیادی را مصرف می‌کند؛ دلیل این امر، همان دستگاه‌هایی است که باتوان محسباتی بالا عمل ماینینگ را انجام می‌دهند. ماینینگ ارز دیجیتال بیت کوین روشی غیرمستقیم برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود که در مقابل خرید آن قرار می‌گیرد.

استخراج Bitcoin چه مشکلاتی دارد؟

البته که استخراج بیت کوین می‌تواند سود زیادی را در اختیار شما قرار دهد، اما بهتر است از مشکلاتی که این فرآیند دارد به‌خوبی آگاه شوید تا در آینده ضرری را ناخواسته متحمل نشوید. استخراج بیت کوین به‌خودی خود امکان پذیر نیست و برای انجام آن بایز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز داشته باشید. برای استخراج بیت کوین شما به دستگاهی تحت عنوان ماینر احتیاج خواهید داشت؛ که بهتری آن اسیک ماینر است که بدون کسب مجوز از سوی وزارت سمت، ورود آن به کشور به‌عنوان کالای قاچاق شناخته شده و مجازاتی در پی خواهد داشت.

علاوه بر موارد بالا، چالش‌هایی چون پرداخت هزینه گمرک و دریافت مجوز از سوی وزارت نیرو  بر سر راهتان قرار دارد؛ البته پرداخت هزینه برق را نیز به آن اضافه کنید! اگر می‌خواهید بدانید که به‌صورت تقریبی هزینه برق چقدر خواهد بود، باید گفت که برای استخراج یا ماینینگ بیت کوین شما موظف به‌پرداخت نصف هزینه برق صادراتی به ازای هر کیلووات ساعت هستید.

از معایب استخراج بیت کوین در مقایسه با خرید، مصرف برق بیش از حد بالا است

متاسفانه این فرآیند مشکلات زیادی را با خود به‌همراه دارد؛ ممکن است شما موفق به‌یافتن مکانی مناسب از لحاظ  بهره‌مندی از تهویه و فشار برق قوی نشوید!

فراموش نکنید که برای فعالیت در این زمینه نمی‌توانید هویت خود را ناشناس نگه دارید و امکان فعالیت با اسمی مجازی نیز وجود ندارد. به‌عبارتی دیگر، شما باید اطلاعات خود را به‌درستی وارد کرده و از افشای هویت خود امتناع نورزید!

برای استخراج بیت کوین چه چیزی لازم است؟

با این حال، شاید باوجود تمام چالش‌های پیش‌رو، تصمیم گرفته‌اید که اقدام به استخراج بیت کوین کنید. اگر سرمایه لازم را داشته باشید، استخراج بیت کوین می‌تواند به‌عنوان شغلی پردرآمد و سود زیاد برایتان به‌شمار بیاید. در وهله اول، بهتر است بدانید که در حال حاضر ماینینگ بیت کوین به‌صورت صنعتی نیز انجام می‌شود.  به‌همین دلیل، مردم ترجیح می‌دهند که خرید بیت کوین را از طریق صرافی پیش ببرند؛ زیرا که مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. در نظر داشته باشید که قیمت بیت کوین بر فرآیند استخراج بیت کوین تاثیر به‌سزایی می‌گذارد.

علاوه‌براین، باید بدانید که سرمایه‌گذاری از طریق استخراج بیت کوین با سایر سرمایه‌گذاری‌ها چون خرید طلا و دلار بسیار تفاوت دارد. زیرا که بیت کوین شامل ریسک‌هایی است که باعث می‌شود برای هر فردی مناسب نباد. به‌عنوان مثال، نوسانات شدید در بازارهای مالی به‌طور کلی ارزش بیت کوین را کاهش یا افزایش می‌دهد. بنابراین، علی‌رغم عدم وابستگی این ارز به ارگان های دولتی و خصوصی، ممکن است تحت تاثیر سیاست های برخی از کشورها با افت شدیدی مواجه شود. اگر، با وجود توضیحات بالا قصد دارید که اقدام به استخراج Bitcoin کنید، بهتر است از مراحل آن آگاهی یابید.

چگونه می توان بیت کوین را استخراج کرد؟

شاید شما نیز به‌دنبال پاسخی برای سوال چگونه باید بیت کوین استخراج کنیم، می‌گردید! اگر این‌چنین است، به‌جای مناسبی آمده‌اید. با ما همراه باشید تا مراحل ماینینگ بیت کوین را به‌خوبی یاد بگیرید.

مرحله اول استخراج  بیت کوین: خرید ریگ ماینینگ

برای استخراج بیت کوین شما در مرحله اول به یک ریگ ماینینگ احتیاج خواهید داشت. پیشنهاد ما به شما، خرید دستگاه ای‌سیک می‌باشد؛ این دستگاه بسیار گران‌قیمت است. اما نمی‌توان از سرعت فوق‌العاده و قدرت محاسباتی پرتوان آن چشم‌پوشی کرد. علاوه‌براین، این دستگاه قادر است ک با صرف زمان و انرژی کمتری نسبت به سایر دستگاه ها بیت کوین را استخراج کند.

مرحله دوم بیت کوین ماینینگ؛ خرید کیف پول

با بهره‌مندی از کیف پول می‌توانید بیت کوین‌هایی که بدست می‌آورید را در همان‌جا نگه داشته و در هر زمان که خواستید معاملات موردنظرتان را به واسطه آن‌ها انجام دهید. برای خرید کیف پول گزینه‌های مختلفی چون کیف پول‌های آنلاین، کیف‌پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری پیش روی شما قرار دارد. که امن‌ترین آن، نوع سخت‌افزاری است که سود شما را در فضای مطمینی قرار می‌دهد.

مرحله سوم استخراج Bitcoin؛ پیوستن به استخر ماینینگ

شاید جالب باشد که بدانید یک دستگاه به‌تنهایی نمی تواند در مقابل رقبای موجود در مزارع بزرگ استخراج قرار بگیرد؛ بناباراین اگر به دنبال سودی ثابت هستید و اهداف بزرگی در سر دارید، بهتر است با سایر ماینرها همکاری  کنید. این روش درآمد ثابت اما کمتر را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ زیرا که ماینرها قدرت محساباتی‌شان را به گروهی اختصاص داده و پس از اتمام فرآیند استخراج، سود بدست آمده بین همگی تقسیم می‌شود.

مرحله چهارم ماینینگ BTC؛ تهیه برنامه ماینینگ برای دستگاه موردنظر

پس از انجام موارد فوق، باید یک سرور بر روی دستگاه خود اجرا کنید. به‌کمک این برنامه شما به شبکه بلاک چین و بیت کوین متصل می‌شوید. از وظایف این برنامه می‌توان به سپردن کار به ماینرها، جمع‌آوری نتایج بدست آمده و افزودن اطلاعات به بلاک چین اشاره کرد.
اگر نمی‌دانید بلاک چین چیست، توصیه می کنیم مطلب روبرو را بخوانید: بلاک چین بیت کوین چیست؟

ریگ استخراج بیت کوین به جای خرید

مرحله پنجم؛ ماینینگ بیت کوین

اکنون تمام شرایط برای استخراج بیت کوین فراهم است. پس از اتصال ماینر به برق و وصل کردن آن به دستگاه موردنظر، برنامه ماینینگ را نصب کنید. پس از وارد کردن اطلاعات کیف پول و استخر استخراج در برنامه ماینینگ، فرآیند استخراج Bitcoin آغاز می‌شود.

با انجام تمامی مراحل، می‌توانید بیت کوین را استخراج کنید!

خرید بیت کوین از صرافی بیترافی

امیدواریم ک با مطالعه این مطلب از سردرگمی نجات یافته و بتوانید با توجه‌به شرایط خود دریابید که خرید بیت کوین به صرفه تر است یا استخراج آن. بسیاری از افراد خرید بیت کوین را ترجیح می‌دهند؛ چرا که دردسرهای کمتری را برایشان در پی دارد. برای خرید بیت کوین با چالش‌هایی چون خرید ماینرهای گران‌قیمت، کسب مجوز از وزارت‌های مختلف ، پرداخت هزینه برق روبه‌رو نخواهید شد. بااینکه استخراج بیت کوین سرمایه‌گذاری پرسودی محسوب می‌شود، اما برای کسانی که سرمایه زیادی ندارند توصیه نمی شود. بااین حال تصمیم با خود شماست که کدام روش را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. در صورت تصمیم‌گیری برای خرید و فروش این ارز پرطرفدار، می‌توانید از خدمات صرافی بیترافی بهره‌مند شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.