خرید ارز دیجیتال > بلاگ بیترافی > آشنایی با ارز دیجیتال بایننس کوین > توکن سوزی خودکار بایننس کوین و تاثیر آن بر قیمت خرید BNB

توکن سوزی خودکار بایننس کوین و تاثیر آن بر قیمت خرید BNB

آیا تا‌به‌حال با مفهوم توکن سوزی خودکار بایننس کوین آشنا شده‌اید؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانیدصرافی بایننس که بزرگترین صرافی ار دیجیتال دنیا به‌شمار می‌رود، برای اولین بار رمز ارز اختصاصی خود به نام بایننس‌کوین را در سال ۲۰۱۷ ایجاد کرد. بر اساس آمار به دست آمده، تعداد توکن‌های این صرافی در گذشته به ۲۰۰ میلیون می‌رسید؛ اما از آن‌جایی که صرافی بایننس هر سه ماه یکبار تعدادی از توکن‌های BNB را می‌سوزاند، این توکن‌ها برای همیشه از گردش خارجش ده و تعدادشان در صرافی رفته رفته کاهش می‌یابد. در واقع این روند تا جایی ادامه می‌یابد که تنها ۱۰۰ میلیون توکن در گردش بماند.

 البته ناگفته نماند که در سال‌های اخیر، صرافی بایننس فراتر از یک صرافی عمل کرده و با ارایه تکنولوژی‌های به‌روز دنیا در بازار ارز دیجیتال، به سرمایه گذاران کمک کرده تا رشد قابل‌توجهی را در معاملات خود بدست بیاورند. BNB Auto-Burn  یکی از همین موارد بوده که صرافی بایننس جهت افزایش ارزش سود ارز دیجیتال خود آن را بکار می‌برد. در ادامه قصد داریم که با بررسی مفهوم توکن سوزی خودکار بایننس کوین و تاثیر آن بر قیمت خرید bnbبه شما روشی جدید را برای سودآوری بیشتر معرفی کنیم؛ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

شما می‌توانید جهت خرید این توکن به صفحه “خرید بایننس کوین” مراجعه کرده و یا برای آموزش کسب سود از آن مطلب “آموزش استیکینگ بایننس کوین” را مطالعه کنید.

توکن سوزی چیست و چه تاثیری بر قیمت ارزهای دیجیتال دارد؟

قبل از پرداختن به مفهوم توکن سوزی خودکار بایننس کوین، بهتر است فرآیند توکن سوزی را کاملا درک کنید. در بازار ارز دیجیتال، بسیاری از صرافی‌ها برای کاهش تورم، به‌صورت دوره‌ای و موقت به‌سراغ روشی به‌نام فرآیند توکن سوزی می‌روند. در واقع توکن سوزی خودکار بایننس کوین به‌معنای از بین‌بردن دائمی توکن می‌باشد؛ به‌عبارتی دیگر، طی این فرآیند با سوزاندن و حذف کوین‌ها، میزان عرضه کل به‌صورت دائمی کاهش می‌یابد.

توکن سوزی خودکار bnb

فرض کنید که مبلغی مشخص را در گاو صندوق خود قرار داده‌اید؛ اما از آن‌جایی که رمز گاو صندوق را نمی‌دانید، هیچ‌گونه دسترسی به پولتان نخواهید داشت. با توکن سوزی کوین شما برای همیشه دسترسی خود به توکن‌هایتان را از دست خواهید داد! هنگام به‌پایان رسیدن فرآيند coin burning دیگر امکان استفاده از توکن‌های سوزانده شده برای انجام تریدی دیگر وجود ندارد.

هنگامی که این فرآیند صورت گرفت، به‌دلیل کمیاب شدن توکن مربوطه، ارزش این رمز ارز افزایش یافته و به نفع دارندگان آن تمام خواهد شد.  برای اینکه این مفهوم قابل‌درک‌تر شود، به مثال زیر توجه کنید.

زمانی که یک شرکت سهام خود را از بازار بازخرید می‌کند، ارزش سهام مربوطه به‌دلیل کاهش عرضه سهام موجود در گردش، افزایش می‌یابد. در حقیقت با توکن‌سوزی نیز اتفاقی مشابه رخ می‌دهد. هنگامی که عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی نداشته و تقاضا به نسبت عرضه کم است، توکن سوزی صورت گرفته تا با کاهش عرضه توکن‌های در حال گردش، ارزش آن‌ها افزایش یابد و رونق به بازار بازگردد!

 یکی از روش‌های رایج کوین برنینگ یا توکن سوزی، انتقال توکن‌ها به کیف پولی است که به‌دلیل نداشتن کلید خصوصی قادر به انجام تراکنش‌ها نیست. هنگامی که توکن‌ها به آدرس این کیف‌پول انتقال می‌یابند، با از دسترس خارج شدن آن‌ها به‌صورت دائمی دیگر در گردش موجود نخواهند بود و در‌نتیجه، میزان عرضه کل از این طریق کاهش می‌یابد.

نحوه کار کردن فرآیند توکن سوزی چگونه است؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این کیف پول ها دقیقا چگونه عمل می‌کنند؟  یا فرآیند توکن سوزی چگونه صورت می‌گیرد؟ برای پاسخ به این سوال باید ابتدا با آدرس‌‌های سوزنده آشنا شوید!

در واقع، هنگامی که یک توکن به آدرس کیف پول سوزنده( این کیف پول تنها توانایی دریافت کوین را دارد نه ارسال آن) فرستاده می‌شود، به دلیل عدم وجود کلید خصوصی توکن موردنظر برای همیشه از بین خواهد رفت.

ناگفته نماند که تنها چنین کیف‌پول‌های خورنده یا سوزنده کلید خصوصی ندارند. زیرا که دیگر کیف پول‌های ارز دیجیتال با بهره‌مندی از کلیدهای خصوصی به کاربران امکان دسترسی به رمز ذخیره‌شده را می‌دهند.

توکن سوزی خودکار بایننس کوین چیست؟

قبل از به‌وجود آمدن توکن سوزی خودکار بایننس کوین، صرافی بایننس بر أساس میزان معاملات رمزارز bnb فرآیند توکن سوزی سه ماهه را انجام می‌داد. اما توکن سوزی خودکار به‌دلیل بهره‌مندی از مکانزیسم‌های شفاف بیشتر جایگزین روش قبلی شده است. البته این فرآیند همچنان هر فصل صورت می‌گیرد؛ اما به‌جای اینکه روی حجم معاملات متمرکز باشد، قیمت بایننس کوین و تعداد بلوک‌های تولید شده را مدنظر قرار می‌دهد!

توکن سوزی خودکار binance coin

همانطور که گفته شد، هدف از انجام توکن سوزی خودکار BNB افزایش ارزش توکن بایننس کوین و ایمن سازی بیشتر اکوسیستم آن در طولانی‌مدت است. برای اینکه فرآیند توکن سوزی خودکار بایننس کوین انجام شود، باید قیمت بایننس کوین و تعداد بلوک های تولید شده در بایننس اسمارت چین در هر سه ماه مورد بررسی قرار بگیرد. بنابراین، از آن‌جایی که این فرآیند بر اساس قیمت بایننس کوین و میزان عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد، اگر قیمت این رمزارز کاهش یابد، میزان توکن‌هایی که باید سوزانده شوند، افزایش خواهد یافت. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که تا زمانی که تعداد توکن‌های بایننس کوین به زیر ۱۰۰ میلیون نرسد، این فرآیند به روند خود ادامه داده و به‌محض رسیدن به تعداد موردنظر، BNB Auto-Burn خاتمه خواهد یافت.

توکن سوزی خودکار بایننس کوین چگونه کار می کند؟

اکنون به‌خوبی می‌دانید که فرآیند توکن سوزی بایننس کوین بهترین روش ممکن برای حفظ و حتی افزایش ارزش رمز ارز بایننس است. زیرا که با کاهش نوسانات ارز بایننس کوین، سرمایه‌گذاران با ریسک کمتری هنگام معاملات مواجه می‌شوند.

به‌بیانی ساده‌تر، افزایش و کاهش قیمت بایننس کوین میزان فرآیند توکن سوزی خودکار را تعیین می‌کند. پیش‌تر نید گفتیم که اگر قیمت BNB کاهش یابد ( و میزان تقاضای این ارز کمتر شود)، توکن‌های بیشتری در این فرآیند خواهد سوخت تا نوسان در بازار کنترل شود. از طرفی دیگر، اگر قیمت بایننس کوین رو به افزایش رود، توکن‌های کمتری در فرآيند bnb auto-burn سوخته می‌شوند؛ که در نتیجه آن، قیمت شدیدی در بازار به‌وجود نخواهد آمد.

دلایل توکن سوزی بایننس

توکن سوزی خودکار بایننس کویت به دلایلی منطقی انجام می‌شود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به افزایش ارزش و قیمت بایننس کوین هنگام کاهش تقاضا اشاره کرد.

با کمک فرآیند توکن سوزی خودکار BNB، نرخ بالای تورم قیمت رمزارزها کنترل شده و نوسانات بازار نیز از تا حدود زیادی از بین می‌روند.

 لازم به ذکر است که برای بررسی تاریخ‌های توکن سوزی بی ان بی می‌توانید به BNBBurn.info مراجعه کنید.

اهمیت توکن سوزی در سرمایه‌گذاری و سوددهی

بایننس کوین که یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین رمزارزهای موجود در دنیای ارز دیجیتال محسوب می‌شود، از زمان ایجاد تا به الان به‌سرعت در حال رشد است. برای پیشرفت در این دنیا باید از روش‌های نوین و سودآور موجود مطلع باشید! یکی از فرآیندهایی که در بازار کریپتوکارنسی بسیار رواج داشته و به کاهش میزان تورم کمک شایانی کرده است، توکن سوزی خودکار بایننس کوین نام دارد. این فرآیند با کاهش میزان تورم رمز ارز بایننس کوین و ارایه شفافیت لازم به سرمایه‌گذاران توانسته موفقیت زیادی را بدست آورد.

در واقع توکن سوزی با خارج کردن رمز ارزها از گردش، عرضه و تقاضای ارز موردنظر دا دچار تغییر و تحول می‌کند. هدف پروسه BNB Auto-Burn این است که میزان عرضه توکن bnb را کاهش دهد و با افزایش ارزش آن سود بیشتری را به سرمایه‌گذاران برساند. شما عزیزان می‌توانید در صورت داشتن سوال یا خرید و فروش ارز دیجیتال به صرافی بیترافی مراجعه نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.