خرید ارز دیجیتال > بلاگ بیترافی > آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین > کارمزد خرید بیت کوین؛ میزان و نحوه محاسبه فی شبکه bitcoin

کارمزد خرید بیت کوین؛ میزان و نحوه محاسبه فی شبکه bitcoin

کارمزد خرید بیت کوین چقدر است؟ یکی از سوالاتی که همواره برای افراد تازه‌ کار در بازار کریپتوکارنسی به‌وجود می‌آید، این است که هنگام انتقال یا خرید بیت کوین چگونه باید کارمزد تراکنش را محاسبه و سپس پرداخت کنند.

 با گسترش بستر رمز ارز، کاربران می‌توانند در عرض چند دقیقه میلیون دلار پول را با پرداخت کارمزد انتقال دهند. در واقع، بالا بودن مبلغ تراکنش دلیلی بر افزایش میزان کارمزد آن نمی‌تواند باشد. اما افرادی که تجربه چندانی در این بازار ندارند، ممکن است که هنگام انتقال بیت کوین به علت نداشتن علم کافی کارمزد بیشتری نسبت به ارزش خود ارز بپردازند! از طرفی دیگر، باید کارمزد کافی را بپردازید تا تراکنش شما نسبت به سایر تراکنش‌ها در اولویت بررسی قرار گرفته و برای مدت طولانی در انتظار تایید باقی نماند. آیا می‌دانید که چگونه باید فی شبکه Bitcoin را محاسبه کنید؟  در این مقاله قصد داریم که با آموزش این مفهوم به شما کمک کنیم تا از راه‌های موجود برای کاهش کارمزد خرید بیت کوین آگاه شوید و معاملات سودآورتری را برای خود رقم بزنید؛ با ما همراه باشید.

کارمزد انتقال بیت کوین

از کارمزد انتقال شبکه بیت کوین چه می‌دانید؟

یکی از ابهاماتی که همواره برای تریدرهای کم‌تجربه به‌وجود می‌آید این است که آیا برای انجام تراکنش‌هایی با مبلغ بالا، کارمزد بیشتری کسر خواهد شد؟ و یا چه مدت انجام تراکنش طول خواهد کشید؟ پیش از پرداختن به سوالات فوق، بهتر است بدانید که کارمزد خرید بیت کوین چیست؟ با پرداخت مبلغی مشخص از سوی مالک بیت کوین به ماینرها، انتقال این ارز انجام می‌گیرد. این مبلغ، همان کارمزد تراکنش بوده که مبلغ آن به‌صورت خودکار و بر اساس شلوغی شبکه از سوی کیف‌پول شما تعیین می‌شود. البته که تعیین میزان کارمزد به‌صورت دستی نیز امکان‌پذیر است.

مراحل اخذ کارمزد خرید بیت کوین شامل چه مواردی است؟

در این بخش مراحلی که بیت کوین برای انتقال از یک آدرس به آدرسی دیگر طی می‌کند را توضیح داده‌ایم:

در مرحله اول، اعتبارسنجی باید صورت بگیرد. یعنی، باید مشخص شود که بیت کوین‌ها متعلق به شما هستند و تا قبل از این تراکنش خرج نشده‌اند. اعتبارسنجی تراکش ارسال شده از سوی کیف پول شما توسط همه رایانه‌هایی که نسخه‌ای از شبکه بیت کوین را دارند، انجام می‌شود. این رایانه ها را نود می‌نامند. به‌ عبارتی دیگر، این رایانه‌ها مسئول سنجیدن اعتبار تراکش موردنظر هستند و در صورت تایید آن‌ها تراکش به‌مرحله بعد می‌رود.

در مرحله دوم، همان طور که پیش‌تر گفتیم، تراکنش در انتظار بررسی و انتخاب توسط ماینرها در یک بلاک قرار می‌گیرد.

در مرحله سوم، هر زمان که یک ماینر بالاخره تراکش را انتخاب کند، آن را در بلاک استخراج شده‌ای قرار می‌دهد و در این صورت،می‌توان گفت که تراکش انجام شده است. 

در این مرحله است که کارمزد اهمیت زیادی می‌یابد. بلاک‌ها نمی‌توانند تراکنش‌های نامحدودی را در خود نگه دارند و تنها 2500 تراکنش امکان جای گرفتن در هر بلاک را دارند. اگر شبکه شلوغ باشد و تراکنش‌های زیادی در انتظار تایید باشند، ماینرها به‌سراغ تراکنش‌هایی می‌روند که کارمزد بالاتری را دارا هستند! پس تعیین میزان کارمزد عاملی است که تراکنش اتقال بیت کوین سریعتر انجام شود.

چرا باید هنگام انتقال بیت کوین، کارمزد پرداخت شود؟

اگر شما نیز این سوال به ذهنتان خطور کرده است که علت دریافت کارمزد انتقال بیت کوین چیست! کمی پیشتر در مورد رایانه‌های به‌نام ماینر صحبت کردیم که کار انتقال بیت کوین را بر‌عهده دارند.  در واقع، ماینر علاوه‌بر پردازش هر تراکنش، امنیت شبکه  بیت کوین را نیز تامین می‌کنند. از آن‌جایی که پردازش تراکنش، ایمن سازی شبکه و فعال نگه داشتن آن، انرژی زیادی نیاز دارد، ماینر در ازای انجام چنین خدماتی پاداشی معقول می‌طلبد. شاید یکی از دلایل دریافت کارمزد را بتوان تشویق کاربران به استخراج بیت کوین مرتبط دانست.

پاداش انتقال بیت کوین

از آن‌جایی که استخراج بیت کوین روز‌به‌روز در حال افزایش است، کارمزد یا پاداش می‌تواند راه خوبی برای تشویق کاربران به استخراج بیشتر باشد.

نحوه تعیین میزان کارمزد خرید بیت کوین

لازم به‌ذکر است که میزان کارمزد خرید بیت کوین تاثیر به‌سزایی روی زمان تایید توسط ماینرها می‌گذارد. به‌عبارتی ساده‌تر، اگر کارمزد تراکنشی بسیار پایین قرار داده شود، ماینرها آن را در اولویت پایین‌تری نسبت به سایر تراکنش‌ها برای بررسی و تایید قرار می‌دهد. گاهی اوقات ممکن است که آنچنان میزان کارمزد تراکنشی پایین باشد که ماینر بررسی آن را به‌تاخیر انداخته و هیچگاه در اولویت تایید قرار نگیرد! بنابراین، کارمزد یک تراکنش،باید میزان معقولی داشته باشد تا در سریع‌ترین زمان ممکن تایید شود.

شاید جالب باشد بدانید که اگر کارمزد تراکش بیت کوین مبلغی معادل 30 الی 40 دلار باشد، عاقلانه نیست که شما برای انتقال یا خرید بیت کوین تنها 10 دلار یا کمتر از آـن را به‌عنوان کارمزد قرار دهید.

در واقع، این بازار آزاد است که روی بلاک چین بیت کوین میزان کارمزد یک تراکش را تعیین می‌کند. این یعنی، این خود شما هستید که میزان کارمزد را تعیین می‌کنید! کاربران ترجیح می‌دهند که زمان کمتری در انتظار تایید تراکنش باشند؛ به‌همین دلیل، کارمزد بیشتری می‌پردازند تا در اولویت تایید توسط ماینرها قرار بگیرند. در نتیجه، میانگین کارمزد در بازار افزایش یافته و شما دیگر قادر نیستید که کمتر از مبلغ رایج، کارمزد تعیین کنید!

محاسبه فی شبکه Bitcoin

کارمزد یا فی برای همه ما مفهوم آشنایی است. بارها هنگام مراجعه به بانک و انتقال پول از حسابی به حسابی دیگر، کارمزد تراکنش را نیز پرداخت کرده‌ایم. البته که نحوه محاسبه فی شبکه Bitcoin با فی انتقال پول کاملا متفاوت است.

همانطور که می‌دانید امکان تعیین کارمزد به‌صورت دستی توسط خود شما در کیف پول قبل از انجام تراکنش وجود دارد.شما می‌توانید در‌صورت نیاز، آن را کم یا زیاد کنید. حتی درنظر گرفتن کارمزد صفر نیز امکان‌پذیر است؛ اما باید این نکته را بدانید که ماینرها هیچگاه به‌سراغ تایید تراکنش شما نخواهند آمد! فراموش نکنید که در زمان‌هایی که شبکه با ترافیک شدیدی مواجه شده است، نباید کارمزد را کم در نظر بگیرید؛ زیرا که ممکن است روزهای زیادی را در انتظار تایید تراکنش بمانید و در آخر نیز به‌دلیل به‌اتمام رسیدن ظرفیت بلاک، امکان جای گرفتن تراکنش شما و تایید آن وجود نداشته باشد! همانطور که به آن اشاره کردیم، اگر مبلغ بسیار بالایی را قرار است انتقال دهید، دلیلی ندارد که کارمزد را در حد اعلا در نظر بگیرید! زیرا که مبلغ تراکنش و میزان کارمزد هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. این اندازه تراکنش است که می‌تواند تاثیر زیادی روی کارمزد خرید بیت کوین داشته باشد! جهت محاسبه فی شبک بیت کوین، حجم تراکنش یا بایت آن و همچنین حجمی که در بلاک اشغال می‌کند در نظر گرفته می‌شود.

چگونه می‌توانیم میزان کارمزد خرید بیت کوین را محاسبه کنیم؟

در حال حاضر به‌خوبی می‌دانید که تعیین میزان مناسب برای کارمزد خرید بیت کوین تا چه اندازه حائز اهمیت است؛ اگر مبلغ کمی را مدنظر قرار دهید، تایید تراکنش شما به سرعت انجتام نخواهد شد. از طرفی دیگر، اگر مبلغ بسیار بالایی را به‌عنوان کارمزد پرداخت کنید، بیت کوین‌هایتان را بی‌خود و بی‌جهت از دست داده‌اید! برای برای بدست آوردن میزان کارمزد میانگین شبکه بیت کوین، بهتر است به سایت www.bitcoinfees.earn.com مراجعه کنید.

محاسبه هزینه انتقال بیت کوین

در این سایت، نرخ کارمزد وز مان تقریبی که برای تایید هر تراکش گذاشته شده را می‌توانید مشاهده کنید. البته باتوجه به میزان ترافیک شبکه، نرخ کارمزد دائما در حال تغییر است. پس، برای محاسبه کارمزد خری بیت کوین باید قبل از انجام تراکنش جدید به سایت مذکور مراجعه کنید.

مدت زمان لازم برای انجام تراکنش انتقال بیت کوین چقدر است؟

بسته به میزان کارمزدی که برای انجا تراکنش می‌پردازید، مدت زمان تایید شدن آن طول می‌کشد

برخی اوقات به‌دلیل تعیین کارمزد کم، تایید تراکنش شما از سوی ماینرها بیش از یک الی دو روز زمان می‌برد. بنابراین، قبل از اینکه با تاخیری طولانی مدت برای تایید تراکنش‌تان مواجه نشوید، بهتر است میزان کارمزد را به‌درستی قرار دهید.  با قرار گرفتن تراکنش شما در بلاک، اولیت تاییدیه را تنها در عرض 10 دقیقه دریافت خواهید کرد. اما برای انتقال بیت کوین به پنج تاییدیه دیگر نیاز دارید؛ که ظرف 50 دقیقه پس از تاییدیه اول بدستتان خواهد رسید.

بنابراین، تنها زمانی که هر 6 تاییدیه را دریافت کرده باشید، می‌توان گفت که تراکنش شما موفقیت‌آمیز بوده است.

اگر مبلغ کارمزد به‌درستی مشخص شود و شبکه نیز شلوغ نباشد، امکان دارد که تراکنش شما کمتر از 60 دقیقه زمان ببرد. به‌طور کلی، میزان کارمزد خرید بیت کوین و شلوغی شبکه از عوامل تاثیرگذار بر مدت زمان تایید تراکنش هستند.

روش‌های تاثیرگذار در کاهش کارمزد خرید بیت کوین

با استفاده از روش‌های مختلف می‌توانید، فی شبکه Bitcoin را کاهش دهید تا از این طریق با عدم پرداخت کارمزد گزاف بیت کوین‌هایتان را الکی خرج نکنید!

یکی از روش‌ها، عدم انتقال بیت کوین در زمان شلوغ بودن شبکه است. زمانی که ترافیک شبکه بالا می‌رود و تراکنش‌های زیادی در حال انجام است، ممکن است که میانگین نرخ کارمزد به‌صورت غیرمنطقی افزایش یابد. پیشنهاد ما این است که انتقال بیت کوین را زمانی انجام دهید که شبکه ساعات خلوت‌تری را به‌شما ارائه می‌دهد.

هزینه انتقال بیت کوین

راه‌حل دوم استفاده از شبکه لایتنینگ است. در این شبکه، امکان انجام تراکنش‌های روزانه به‌شکل برون زنجیره‌ای قابل انجام است. با ایجاد کانال پرداختی در شبکه لایتنینگ و وارد کردن مقدار مشخصی بیت کوین به کانال‌ها، مبادلات خود را به‌صورت دونفره و نامحدود انجام دهید. کیف پول‌ بلو والت مناسب این کار است.

کسب اطلاعات لازم از کارمزد خرید بیت کوین؛ قدمی مهم در جهت خرید

تعیین میزان کارمزد خرید بیت کوین کمی پیچیده است و برای اینکه مجبور به پرداخت کارمزدی زیاد نشوید، باید در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کنید. با اطلاع از چالش‌های موجود در بازار ارز دیجیتال، تراکنش‌های خود را در اسرع وقت انجام داده و سود کسب کنید. با گسترش محبوبیت رمز ارزها به‌خصوص بیت کوین، وقت آن است که با آگاهی کامل در این زمینه سرمایه‌گذاری کنید!

شما عزیزان می‌توانید پس از کسب اطلاعات لارم در جهت کارمزد خرید بیت کوین و تصمیم‌گیری نهایی، برای خرید این رمز ارز از خدمات صرافی بیترافی بهره‌مند شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.