خرید ارز دیجیتال > بلاگ بیترافی > آشنایی با ارز دیجیتال ریپل > مقایسه ریپل با اتریوم و بیت کوین؛ این سه رمز ارز مشھور چه تفاوت ھایی با یکدیگر دارند؟

مقایسه ریپل با اتریوم و بیت کوین؛ این سه رمز ارز مشھور چه تفاوت ھایی با یکدیگر دارند؟

مقایسه ریپل با اتریوم و بیت کوین یک اتفاق جذاب و مهیج برای علاقه مندان به بازار کریپتوکارنسی محسوب می‌شود. با توجه به تعریف و تمجیدهایی که از این سه کریپتو شنیده می‌شود، احتمالا شما هم با خود فکر می‌کنید: بیت کوین بهتر است یا اتریوم و ریپل؟ کافی است نگاهی به 10 ارز دیجیتال برتر بازار داشته باشید. بدون شک بیت کوین، اتریوم و ریپل را خواهید دید. این موضوع نمایانگر ارزش و برتری این رمز ارزها می‌باشد. بنابراین بیراهه نیست اگر ادعا کنیم بررسی تفاوت BTC، eth و XPR می‌توانید یکی از جذاب‌ترین مقالات سطح وب، دست کم برای علاقه مندان به بازارهای سرمایه باشد.

مقایسه ریپل با اتریوم و بیت کوین در یک نگاه

معیارریپل (XRP)اتر (ETH)بیت کوین (BTC)
هدفتوسعه شبکه پرداخت امن برای بانک‌ها و موسسات مالیپشتیبانی از قراردادهای هوشمندحذف واسطه‌ها در مبادلات روزانه
سال معرفی201220152009
رتبه در بازار521
الگوریتماجماع تکرار شونده (XPR Ledger)اثبات سهام (Proof of Stake)اثبات کار (Proof of Work)
سرعت تراکنش1500 تراکنش در ثانیه15 تراکنش در ثانیه7 تراکنش در ثانیه
عرضه کل100,000,000,00021,000,000
سکه در گردش52,787,284,454120,145,76819,456,425
قیمت تقریبی$ 0.52$ 1,66826,000 $
جدول مقایسه ویژگی‌های ارز بیت کوین، ریپل و اترویم

معرفی ارز دیجیتال ریپل (XRP)

پلتفرم ریپل یک پروتکل متن باز است که برای بهبود پرداخت شبکه‌های بانکی و موسسات مالی توسعه پیدا کرده. ارز دیجیتال ریپل یا نام اختصاری XPR یک ارز رمزنگاری شده قدیمی و باسابقه است. با توجه به ماهیت این رمز ارز باید گفت تفاوت BTC، eth و XPR بسیار زیاد بوده و تمایزات قابلی توجهی میان این سه ارز وجود دارد. برای مثال ریپل برخلاف دو ارز دیگر به بلاکچین متکی نیست، بلکه از اجماع سرورهای متمرکز به عنوان درگاه پرداخت استفاده می‌کند.

نمودار رشد و سقوط رمز ارز ریپل

نمودار پیشرفت قیمت ریپل از ابتدا تا کنون می‌تواند برای تحلیلگران تکنیکال جالب توجه باشد:

مقایسه ریپل با اتریوم و بیت کوین؛ این سه رمز ارز مشھور چه تفاوت ھایی با یکدیگر دارند؟

معرفی ارز دیجیتال اتریوم (ETH)

در ادامه مقایسه ریپل با اتریوم و بیت کوین بد نیست نگاهی به دومین رمز ارز برتر بازار ارز دیجیتال بیندازیم. شبکه اتریوم نخستین بار در سال 2015 معرفی شد. اگرچه ارز این شبکه یعنی اتر، امکان انتقال پول به صورت غیرمتمرکز را فراهم می‌کرد، اما هدف اصلی توسعه این پلتفرم انعقاد قرارداد هوشمند و ساخت اپلیکیشن‌های جدید بود. احتمالا به همین دلیل هم اتریوم به صورت متن باز منتشر شده است.

نمودار رشد و سقوط رمز ارز اتریوم

نمودار پیشرفت قیمت اتریوم از ابتدا تا کنون می‌تواند برای تحلیلگران تکنیکال جالب توجه باشد:

مقایسه ریپل با اتریوم و بیت کوین؛ این سه رمز ارز مشھور چه تفاوت ھایی با یکدیگر دارند؟

معرفی ارز دیجیتال بیت کوین (BTC)

بیت کوین به عنوان قدیمی‌ترین، بزرگترین و البته اسرار آمیزترین رمز ارز جهان در رتبه اول بازار قرار دارد. این ارز در سال 2009 وارد بازار شد، در حالی که خالق آن ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakomoto) همچنان ناشناخته است. هدف اصلی بیت کوین هم به نوعی مشخص می‌باشد. این ارز دیجیتال مبتنی بر بلاکچین برای حذف واسطه در مبالات روزمره روی کار آمد.

زمان آن رسیده تا به اصل مطلب بازگردیم: بیت کوین بهتر است یا اتریوم و ریپل؟ اما پیش از آن باید نمودار بیت کوین را هم بررسی کنیم.

نمودار رشد و سقوط رمز ارز بیت کوین

نمودار پیشرفت قیمت بیت کوین از ابتدا تا کنون می‌تواند برای تحلیلگران تکنیکال جالب توجه باشد:

مقایسه ریپل با اتریوم و بیت کوین؛ این سه رمز ارز مشھور چه تفاوت ھایی با یکدیگر دارند؟

تفاوتBTC ، eth  و XRP؛ بررسی ویژگی‌ها

در زمان مقایسه ریپل با اتریوم و بیت کوین فاکتورهای زیادی وجود دارد که می‌بایست مورد بررسی قرار بگیرند. اما شاید برخی از این فاکتورها از اهمیت بیشتری برخوردار باشند، خصوصا برای آنهایی که قصد سرمایه گذاری روی این رمز ارزها را دارند. بیایید تفاوت این سه رمز ارز در فاکتورهای نسبتا مهم را بررسی کنیم.

اهداف توسعه

بیت کوین و اتریوم برای تمرکززدایی از مبادلات ارزی توسعه یافته‌اند، در حالی که اتریوم می‌تواند برای قراردادهای هوشمند نیز مورد استفاده قرار بگیرد. با این حال فرق ریپل، اتریوم و بیت کوین در زمینه اهداف توسعه این است که ریپل برای بهبود سیستم بانکی راه اندازی شده که تقریبا نقطه مقابل دو رمز ارز دیگر است.

الگوریتم

دیگر تفاوت ریپل با بیت کوین و اتریوم الگوریتم پشتیبانی شده توسط هر شبکه ارز دیجیتال است. اتر از الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کند و ریپل الگوریتمی به نام اجماع تکرار شونده دارد. در حالی که بیت کوین از الگوریتم اثبات کار برخوردار است. به این ترتیب برخلاف بیت کوین، ماینینگ در اتریوم و ریپل معنایی ندارد. تفاوت بیت کوین با ریپل و اتریوم در این زمینه بارز است.

سرعت تراکنش

تفاوت BTC، eth و XPR در سرعت کاملا مشهود است. سرعت تراکنش در ریپل چندین برابر اتریوم و حتی بیت کوین خواهد بود و این تفاوت چشمگیر به نظر می‌رسد.

عرضه اولیه و سکه در گردش

می‌خواهید بدانید بیت کوین بهتر است یا اتریوم و ریپل؟ به عرضه اولیه و سکه در گردش توجه کنید! بیت کوین 21 میلیون کوین دارد، در حالی که ریپل شامل 100 میلیارد توکن است. جالبتر این که اتریوم به صورت نامحدود عرضه شده است.

یکی از نکاتی که در زمان بررسی تفاوت ریپل، اتریوم و بیت کوین باید به آن اشاره کرد، تعداد سکه‌های در گردش است. بیت کوین به سرعت در حال تمام شدن است، چرا که درصد بالایی از کوین‌های آن استخراج شده‌اند.

قیمت کنونی

اگر به جدول مقایسه ریپل با اتریوم و بیت کوین مراجعه کنید، متوجه می‌شوید، تفاوت قیمت این رمز ارزها بسیار چشمگیر است. هر واحد بیت کوین قیمت سرسام آوری دارد، در حالی که ریپل تنها حدود 0.5 دلار معامله می‌شود.

آینده ارزهای BTC، ETH و  XRP

با وجود تفاوت‌ها نباید از شباهت ریپل، اتریوم و بیت کوین عبور کنیم. این سه رمز ارز جزو بهترین‌ها هستند و در میان 10 ارز دیجیتال محبوب بازار قرار دارند. به نظر می‌رسد، آینده هر سه درخشان باشد.

بیت کوین بهتر است یا اتریوم و ریپل؛ بررسی تفاوت‌ها

می‌توان تفاوت این سه ارز دیجیتال را به شرح زیر بیان کرد:

مقایسه ریپل با اتریوم و بیت کوین؛ این سه رمز ارز مشھور چه تفاوت ھایی با یکدیگر دارند؟

• اهداف توسعه
• الگویتم‌ها
• قابلیت استخراج یا ماینینگ
• سرعت تراکنش
• عرضه اولیه
• قیمت فعلی
• کارمزد

مقایسه ریپل با اتریوم و بیت کوین؛ بررسی شباهت‌ها

می‌توان شباهت‌های این سه ارز دیجیتال را به شرح زیر بیان کرد:

• نقدینگی بالا
• محبوبیت میان سرمایه گذاران
• تاثیرگذاری هر سه در بازار
• قرار گرفتن در میان ارزهای برتر
• قدمت زیاد
• آینده روشن

کدام بهتر است؟ ریپل(XRP)، اتریوم(ETH)، بیت کوین(BTC)

حالا که با تفاوت BTC، eth و XPR آشنا شده‌اید، شاید وقت آن رسیده باشد که به این سوال پاسخ دهید کدام ارز برای سرمایه گذاری بهتر است؟

مقایسه ریپل با اتریوم و بیت کوین؛ این سه رمز ارز مشھور چه تفاوت ھایی با یکدیگر دارند؟

صد البته برای پاسخ به این سوال جواب‌های ضد و نقیضی وجود دارد، با این حال گمان می‌کنم تمام کارشناسان با هم بر سر یک موضوع اتفاق نظر دارند. هر سه رمز ارز آینده‌ی خوبی پیش روی خواهند داشت. در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید روی کدام ارز سرمایه گذاری می‌کنید، ریپل، بیت کوین یا اتریوم!

خرید ارز دیجیتال ریپل، اتریوم و بیت کوین؛ شروع کنید!

پس از مقایسه ریپل با اتریوم و بیت کوین احتمالا بخواهید روی یکی از این سه ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید. شاید هم بخواهید هر سه رمز ارز را روی کیف پولتان داشته باشید. با توجه به تفاوت BTC، eth و XPR و البته آینده درخشان هر سه پیشنهاد می‌شود هرچه سریعتر یک صرافی انتخاب کرده و سرمایه گذاری را شروع کنید. برای شروع صرافی ارز دیجیتال بیترافی با ارائه خدمات به روز می‌تواند بهترین گزینه برای خرید باشد. زمان آن رسیده تا شما نظر خود را با ما در میان بگذارید؛ بیت کوین بهتر است یا اتریوم و ریپل؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.