خرید ارز دیجیتال > بلاگ بیترافی > آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین > بهترین زمان خرید بیت کوین؛ کی bitcoin بخریم؟

بهترین زمان خرید بیت کوین؛ کی bitcoin بخریم؟

شاید برای شما نیز سوال باشد که بهترین زمان خرید بیت کوین چه زمانی است؟ باتوجه به افزایش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، امروزه افراد زیادی به خرید و فروش این رمزارزها روی آورده‌اند. بیت کوین که به‌عنوان اولین رمزارز نیز شناخته می‌شود، در مدت زمان بسیار کوتاهی سود زیادی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده و در حال حاضر از محبوبیت زیادی بین کاربران برخوردار شده است. اگر علاقه‌مند به مباحث بازار کریپتو کارنسی هستید و می‌خواهید بدانید که کی باید Bitcoin بخریم، با ما همراه باشید تا در این مقاله به تمام سوالات شما پاسخ دهیم.

منظور از بهترین زمان خرید بیت کوین چیست؟

قبل از سرمایه گذاری در بازارهای مالی و انجام هر کار دیگری در بازار پر از رمز و راز کریپتوکارنسی، بایستی در مورد این حوزه و اصول سرمایه‌گذاری اطلاعات لازم را کسب کرده باشید تا موفق به کسب سود شوید. همانطور که می‌دانید، با سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، سود زیادی می‌توانید کسب کنید؛ اما از طرفی دیگر، یک اشتباه می‌تواند کل سرمایه‌تان را به خطر انداخته و تمام زحمتتان را به‌باد دهد! بنابراین، باید به‌عنوان تردیدری موفق بدانید که بیت کوین چیست و چه زمانی باید به خرید آن اقدام کرد.

فناوری بلاک چین، بیت کوین را به‌عنوان اولین ارز دیجیتال به دنیا معرفی کرد. دیری نپایید که این ارز به‌دلیل سودآوری زیاد، محبوبیت زیادی را از آن خود کرد. اما باید بدانید که Bitcoin به‌عنوان رمزارزی پر از ریسک نیز شناخته می‌شود و همه سرمایه‌گذاران از جمله حرفه‌ای‌ترین آن‌ها نیز با احتیاط به خرید و فروش این ارز می‌پردازند.  بنابراین درک بهترین زمان خرید بیت کوین، اولین نکته‌ای است که قبل از سرمایه‌گذاری در آن باید بدانید و پس از آن پا به عرصه ارزهای دیجیتال بگذارید!

برای تعیین زمان خرید بیت کوین، استراتژی‌های مختلفی وجود دارد؛ که شناخت آن‌ها به شما هنگام تصمیم‌گیری کمک شایانی خواهد کرد. البته که ممکن است این استراتژی‌ها برای همه کاربران مناسب نباشد و هر فرد باید متناسب با شرایط خود بهترین آن را به‌کار ببرد. در ادامه به بررسی استراتژی‌های ممکن برای پاسخ به سوال کی بیت کوین بخریم می‌پردازیم. علاوه‌براین، اگر نمی‌دانید که با دارایی خود بیت کوین بخرید یا طلا، مقاله خرید بیت کوین یا طلا؛ برای سرمایه‌گذاری کدام بهتر است را حتما مطالعه کنید!

کی Bitcoin بخریم؟ ( استفاده از استراتژی های ممکن)

بیت کوین حدود ۱۰ سال است که پا به صرافی‌ها گذاشته و در این مدت، حدود ۹۳ درصد مواقع سودآور بوده است. اما ناگفته نماند که نوسانات قیمتی این ارز گاهی به‌بیش از ۸۰ درصد نیز رسیده است. ابتدایی‌ترین نوع سرمایه‌گذاری در بیت کوین را می‌توان خرید آن قلمداد کرد.

بررسی سوال کی بیت کوین بخریم؟
اطلاع از زمان صحیح خرید بیت کوین منجر به دستیابی به سود زیاد خواهد شد.

همان طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، عدم کسب آگاهی و شناخت مناسب از بازار رمز ارزها می‌تواند بهای سنگینی چون از دست دادن سرمایه‌تان داشته باشد! بنابراین، نباید بی‌گدار به‌آب زده و سرمایه‌ای که برای آن زحمت کشیده‌اید را بدون داشتن اطلاعات کافی به‌خطر بیاندازید. بنابراین با درک درستی از زمان خرید مناسب Bitcoin، سرمایه‌گذاری ایمن‌تری را برای خود رقم بزنید. با آگاهی یافتن از استراتژی‌های زیر، تصمیم خود را قاطعانه بگیرید!

هنگام سرمایه‌گذاری در بیت کوین، ممکن است با چند استراتژی متداول روبه‌رو شوید. شاید بهتر است یک یا چند استراتژی را جهت سرمایه‌گذاری بکار گرفته تا موفقیت حاصل شود. با بهره‌گیری از استراتژی مناسب نه تنها بازدهی سرمایه‌گذاری شما بیشتر خواهد شد، بلکه استرس شما به‌طور کلی نسبت به بازار ارز دیجیتال کاهش یافته و پس از ان با خیالی راحت‌تر در آن به‌فعالیت می‌پردازید.

خرید بیت کوین به واسطه استراتژی بلند مدت

استراتژی سرمایه‌گذاری بلندمدت که باعنوان Hold نیز شناخته می‌شود، یکی از ایمن و کم‌ریسک‌ترین روش‌های معاملاتی ممکن در بازار ارز دیجیتال می‌باشد. هولدرها ( کاربرانی که به‌جای فروش بیت کوین به نگهداری یا هولد کردن آن می‌پردازند) معتقدند که پس از خرید بیت کوین بهترین کار ممکن هولد کردن آن هم در مدت زمانی بسیار طولانی است. به عقیده آن‌ها قیمت بیت دائما رو‌به افزایش رفته و در آینده با صعود و رشد بسیار زیاد می‌توانند سود بیشتری از آن بدست آورند. دلیل این امر آن است که از ۲۱ میلیون بیت کوین، تنها ۳ میلیون آن برای استخراج باقی مانده و از همین رو در آینده به‌علت کمیابی این ارز، شاهد افزایش فوق‌العاده قیمت آن خواهیم بود.

جهت بکارگیری این استراتژی تنها کافی است که بیت کوین را خریداری کرده و به‌جای اقدام به فروش آن، بیت کوین هایتان را نگه دارید.

خرید بیت کوین به واسطه استراتژی کوتاه مدت

استراتژی کوتاه مدت به‌معنای معامله روزانه یا لحظه‌ای بیت کوین می‌باشد. در این روش، دیگر خبری از نگهداری بیت کوین در مدتی طولانی نیست؛ در عوض تردیدرها با تحلیل و کسب درک مناسب از شرایط بازار، سعی دارند که بیت کوین را هنگامی که قیمتی پایین دارد خریداری کرده و هنگام بالا رفتن ارزش این ارز، اقدام به فروش آن کنند. ناگفته نماند که استراتژی کوتاه مدت یا روزانه محبوب‌ترین روش معاملاتی بوده که سریع‌تر از روش قبل سرمایه‌گذاران را به سود می‌رساند. البته که باید قبل از انجام هرگونه معامله‌ای، سواد خود را در زمینه تحلیل تکنیکال و نموداری بالا ببرید و از ابزارهای مختلف کمک بگیرید. از آن‌جایی که روزانه معاملاتی صورت می‌گیرد و لازمه این معاملات، سرمایه در گردش است، هرچه تریدر سرمایه بیشتری را روی میز بگذارد، سود بیشتری را از روی همان میز برداشت خواهد کرد!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از معامله‌گران حتی در زمان نوسانات شدید بازار با بهره‌گیری از هوش و اطلاعات خود سود زیادی کسب کرده‌اند. به‌عنوان مثال، هنگامی که بازار رو به نزول است، به خرید بیت کوین پرداخته و پس از بالا رفتن قیمت آن، بی‌درنگ اقدام به فروش بیت کوین می‌کنند. توجه داشته باشید که در بازار ارز دیجیتال، سود بیشتر همواره در کنار ریسک بیشتر قرار می‌گیرد. اگر فردی ریسک‌پذیر هستید، با استفاده از این استراتژی به دل معاملات بزنید!

خرید بیت کوین به واسطه استراتژی میان مدت

اگر به‌عنوان یک سرمایه‌گذار آماده ریسک نیستید، می‌توانید از روش سرمایه‌گذاری میان مدت استفاده کنید. می‌تدانید در این روش پس از تحلیل کامل بازار، بیت کوین های خود را پس از ۶ الی یک ال بفروشید. این روش برخلاف استراتژی کوتاه مدت، از ریسک کمتری برخوردار بوده و احتمال از بین رفتن سرمایه‌تان را به حداقل می‌رساند.

بهترین استراتژی برای انتخاب زمان خرید بیت کوین؛ استراتژی ترکیبی

در این روش، پس از خرید بیت کوین تا زمانی که نظم بر بازار ارز دیجیتال حاکم شود، کوین های خود را نگه داشته و نمی‌فروشید. برای اینکه بدانید که چه زمانی نوسانات بازار به‌حداقل رسیده باید فعالیت نهنگ های بازار را زیرنظر داشته باشید. نهنگ‌ها کسانس هستند که نیمی از بیت کوین های موجود را در اختیار دارند؛ و هر بار با فعالیت حتی یکی از آن‌ها کل بازار دچار تغییر می‌شود.

بهترین زمان خرید بیت کوین از نظر اقتصاد دانان

چندی پیش اقتصاد دانان دانشگاه ییل، با تجزیه و تحلیل داده‌های قیمت بیت کوین، به این نتیجه رسیدند که برای تعیین قیمت آینده بیت کوین باید بازدهی ارز بیت کوین را توسط عوامل ویژه بازارهای رمزنگاری را در نظر داشته و از آن جهت پیش بینی بهترین زمان خرید Bitcoin استفاده کنند.

نحوه مشخص کردن بهترین زمان خرید بیت کوین ؛ اقدام به خرید

در این مقاله، با بررسی استراتژی‌های موجود در بازارهای مالی، بهترین زمان خرید بیت کوین را برای شما شرح دادیم. قبل از اقدام به خرید بیت کوین، باید تعیین کنید که تا چه میزان حاضرید که سرمایه‌تان را به‌خطر انداخته و متضرر شوید. باید در صورت ورود به دنیای ارز دیجیتال پذیرای آمادگی ضرر و از رفتن دارایی‌تان را داشته باشید؛ چون بارها پیش آمده که بر خلاف تمامی تحلیل‌های موجود، قیمت بیت کوین روند نزولی پیش گرفته است؛ بسیاری از تریدرها در این مواقع ضرری بزرگ را متحمل شده‌اند.

برای دریافتن بهترین زمان خرید بیت کوین باید میزان ضرر را مشخص کنید؛ زیرا که به‌واسطه تعیین آن، به محض ریزش قیمت بیت کوین و رسیدن به حد مشخصی از ضرر می‌توانید آن را بفروشید تا از این طریق مابقی سرمایه‌تان حفظ شود.. علاوه براین، باید با هدف‌های واضح و مشخص وارد بازارهای مالی شوید. زیرا که در این صورت، با پایبندی به اهداف خود، از ضررها احتمالی می‌توانید جلوگیری کنید. امیدواریم در این مقاله، بهترین زمان بیت کوین را متوجه شده باشید و با خرید این رمز ارز محبوب، سود کلانی بدست آورید! برای خرید می‌توانید از خدمات صرافی بیترافی، بهره‌مند شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.