خرید ارز دیجیتال > بلاگ بیترافی > درباره استیبل کوین ها > بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین؛ معرفی و نحوه استفاده 5 نرم افزار برتر

بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین؛ معرفی و نحوه استفاده 5 نرم افزار برتر

یکی از  سیستم‌های مورد نیاز جهت ماینینگ کردن، استفاده از نرم افزار استخراج بیت کوین است. در  نظر داشته باشید بعد از تنظیم سخت افزار بیت کوین، برای شروع این کار نیاز به یک برنامه ماینینگ دارید.

اگر شما هم یکی از طرفداران این حوزه هستید، پیشنهاد می‌کنیم با همراه باشید تا در کنار هم 5 برنامه برتر ماینینگ را بشناسیم و با طرز استفاده از آن‌ها آشنا شویم.

آشنایی با 5 تا از بهترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین

لازم است به این نکته توجه داشته باشید که در دنیای اینترنت، تعداد زیادی نرم افزار برای ماینینگ بیت کوین وجود دارند، که نامعتبر هستند و  حتی در تعدادی از آن‌ها وجود بدافزار گزارش شده است. این نوع برنامه‌های استخراجی، نه تنها به کاربران خود جهت انجام فرآیند ماینینگ ارز  دیجیتال بیت کوین کمکی نمی‌کنند، بلکه ممکن است به سیستم سخت افزار آسیب زده و منجر به ایجاد مشکل در عملکرد آن شوند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به معرفی و بررسی بهترین برنامه‌های استخراج بیت کوین بپردازیم که شامل موارد زیر می‌شوند:

نرم افزار BFGMiner

یکی از نرم افزارهای معتبر برای استخراج کردن بیت کوین، که در سال 2012 توسط فردی به نام Luke Dushjr  ساخته شد، بی‌اف‌جی ماینر است. این برنامه تنها برای دستگاه‌هایی کاربرد دارد که ASIC و FPGA هستند. در نظر داشته باشید که این نرم افزار با زبان C نوشته و طراحی شده است و روی سیستم‌هایی مانند ویندوز، لینوکس و مک قابلیت اجرایی شدن دارد.

نرم افزار BFGMiner
BFGMiner، یکی دیگر از نرم افزارهای استخراج بیت کوین است.

لازم است بدانید که دانلود و نصب این نرم افزار استخراج بیت کوین، کاملا رایگان است؛ همچنین بی‌اف‌جی ماینر برای انجام کار خود از یک رابط خط فرمان به وسیله کلیدهای میانبر استفاده می‌کند. درست است که کار کردن با این نرم افزار برای کاربران پیشرفته راحت است اما در مقابل، به دلیل نداشتن رابط گرافیکی، استفاده از آن برای افراد مبتدی سخت است.

برنامه MultiMiner؛ یکی دیگر از نرم افزارهای استخراج بیت کوین

یکی دیگر از بهترین برنامه‌های ماینینگ  که لقب کاربردپسند را به خود را اختصاص داده است، مولتی ماینر می‌باشد. لازم است بدانید که این نرم افزار براساس توسعه موتور نرم افزار بی‌اف‌جی ماینر ساخته شده است.

درست است که این نرم افزار از روی موتور BFGMiner ساخته شده، اما برخلاف آن دارای رابط کاربری گرافیکی است که کار کردن با آن را راحت‌تر می‌کند. از آنجایی که این نرم افزار استخراج بیت کوین، برای سیستم عامل ویندوز ساخته شده، برای نصب و استفاده از آن روی سیستم‌های مک و لینوکس، نیاز به نرم افزار کمکی دارید.

افراد مبتدی به راحتی می‌توانند با این برنامه ماینینگ بیت کوین کار کنند، چرا که این برنامه طوری طراحی شده که مراحل نصب را برای کاربران مشخص می‌کند و در گام بعدی جزئیات مورد نیاز سخت افزار مثل میانگین قدرت هش و استخر را مورد بررسی می‌دهد. این در حالی است که تعدادی از نرم افزارهای استخراج بیت کوین، به دانستن کدنویسی احتیاج دارند.

علاوه بر اینکه این نرم افزار  استخراج بیت کوین امکان دسترسی راحت و کاربرپسندی برای افراد تازه‌کار دارد، برای کاربران حرفه‌ای خود نیز امکانات پیشرفته‌ای مانند دسترسی به آرگومان‌های موتور و تنظیمات API را فراهم کرده است. همچنین این برنامه اطلاعاتی از قبیل اینکه؛ چطور به یک استخر وصل شوند یا کجا دیتای مرتبط با استخر را وارد کنند را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

CGMiner؛ بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین

این برنامه محبوب در سال 2011 به وسیله یک برنامه‌نویس و متخصص هوش مصنوعی با نام Con Kolivas عرضه شد. به دلیل وجود ماهیت منبع باز در این برنامه،می‌توان از آن روی هر سیستم و انواع مختلف سخت افزارهای استخراج، استفاده کرد.

سی‌جی ماینر نه تنها با ASIC، بلکه با سایرسخت افزارهای CPU، GPU و FPGA نیز کار می‌کند. توجه داشته باشید که این نرم افزار با زبان C نوشته شده است و جهت استفاده برای سیستم عامل‌هایی مثل ویندوز، مک و لینوکس مناسب است.

از آنجایی که CGMiner  با cmd کار می‌کند و رابط کاربری گرافیکی ندارد، ممکن است استفاده از آن برای مبتدیان چندان جالب نباشد و کار کردن با آن، گزینه بهتری برای کاربران پیشرفته باشد. جهت کار با این نرم افزار کافی است در یک استخر استخراج ثبت نام کرده و بعد از وارد کردن اطلاعات کاربری خود در نرم افزار، فرآیند ماینینگ را آغاز کنید.

نرم افزار استخراج بیت کوین؛ Awesome Miner

آوسام ماینر در سال 2014 و به وسیله یک شرکت نرم افزاری سوئدی به نام IntelliBreeze توسعه یافته است. این برنامه که یکی از نرم افزارهای ماینینگ پرقدرت به شمار می‎رود، جهت نظارت بر استخراج بیت کوین روی سیستم عامل ویندوز ایجاد شده است. این نرم افزار قابلیت‌هایی دارد که به کاربران خود در افزایش سود و کاهش حداکثری ضرر و خسارت کمک می‌کند.

درست است که این برنامه برای لینوکس و ویندوز توسعه یافته است، اما جالب است بدانید که نسخه وب آن در هر مرورگری قابل مشاهده است. Awesome Miner برای اینکه کاربران بتوانند طی مدت زمان کوتاهی پروسه ماینینگ را شروع کنند، این اجازه را به آن‌ها می‌دهد تا بتوانند تنها با یک کلیک، انتقال و مدیریت چند ماینر را انجام دهند. تمامی این ویژگی‌های گفته شده در داشبور آوسام ماینر کنترل می‌شوند که مواردی مثل دما، سرعت فن و… را مشخص می‌کند و به نمایش می‌گذارد.

برنامه ماینینگ بیت کوین BitMinter

یکی دیگر از برنامه‌هایی که برای استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیت ماینتر است. در نظر داشته باشید که جهت استفاده از این برنامه، لازم است پیش از هر اقدامی در سایت رسمی بیت ماینتر ثبت نام کرده و بعد از دانلود برنامه، فرآیند استخراج را آغاز کنید.

BitMiner، روی تمامی سیستم‌های عامل ویندوز، لینوکس و مکس کار می‌کند و نصب و اجرای آن بسیار ساده است. همچنین لازم است بدانید که بیت کوین ماینتر، یک نرم افزار متن باز است که ماینینگ بیت کوین برای پرداختی‌های قیمت بالا را راحت‌تر می‌کند.

بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین چه ویژگی‌هایی دارد؟

پیش از آنکه برای دانلود و نصب برنامه ماینینگ اقدام نمایید، لازم است بدانید که یک نرم افزار ماینینگ بیت کوین خوب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • قابلیت اجرا و نصب بی‌دردسر و راحت
  • پشتیبانی از تمامی سیستم عامل‌ها مانند؛ مک، ویندوز و لینوکس
  • پشتیبانی از روش‌های استخراج ASIC، GPU و CPU
  • قابل استفاده در دستگاه‌هایی مثل؛ تبلت، موبایل یا کامپیوتر
  • دارای فضایی کاربرپسند

به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر معتبر بودن و داشتن ویژگی‌هایی مانند محیط کاربرپسند، یک برنامه ماینینگ بیت کوین را شما باید براساس فاکتورهایی که در نظر دارید، انتخاب و نصب کنید.

جمع بندی

در این مقاله با 5 تا از بهترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین آشنا شده و ویژگی‌های هر یک را مورد بررسی قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم قصد استفاده از این برنامه‌ها را دارید، حتما پیش از اقدام جهت انتخاب و نصب، با دقت ویژگی‌های هر یک از این برنامه‌های ماینینگ بیت کوین را مطالعه کنید. امیدواریم نکات گفته شده در این مطلب برایتان مفید واقع شود. ممنون که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.