خرید ارز دیجیتال > بلاگ بیترافی > آشنایی با ارز دیجیتال بایننس کوین > آموزش استیک بایننس کوین(bnb staking)؛ به صورت مرحله به مرحله

آموزش استیک بایننس کوین(bnb staking)؛ به صورت مرحله به مرحله

آیا از فرآیند استیک کردن بایننس کوین یا bnb staking آگاه هستید تا از این طریق کسب درآمد کنید؟ شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه باید ارز دیجیتال بایننس کوین را استیک کنیم؟ قبل از پرداختن به پاسخ این سوال، ابتدا بهتر است کمی با این ارز آشنا شویم.

در حقیقت، سال ۲۰۱۷ صرافی بایننس،بزرگترین صرافی موجود در بازار ارز دیجیتال، بایننس کوین را به‌دلیل گردش سرمایه خود در بازار کریپتوکارنسی معرفی کرد. این ارز که با نام اختصاری BNB نیز شناخته می‌شود، جایگاه چهارم را در بین دیگر ارزهای دیجیتال از آن خود کرده است. بیت‌کوین، اتریوم و تتر به‌ترتیب در جایگاه اول، دوم و سوم برخوردار هستند.
شما می‌توانید جهت خرید این ارز از صفحه خرید بایننس کوین بازدید کنید.

استیک بایننس کوین چیست؟

از استیک بایننس کوین چه می‌دانید؟ جالب است بدانید که یکی از ساده‌ترین راه‌های کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال، استیک کردن آن ارز می‌باشد. استیک BNB، که به‌عنوان یکی از روش‌های محبوب برای کسب درآمد اضافی شناخته می‌شود، به منظور نگهداری ارز بایننس کوین  در کیف پول‌های معتبری مانند تراست والت مورداستفاده قرار می‌گیرد.

البته این روش را برای افزایش امنیت شبکه بلاک‌چین نیز به‌کار می‌برند. به‌عبارتی دیگر، شما می‌توانید BNB staking را جایگزین روش خرید و فروش مستقیم رمزارزها کرده و از آن بهره بیشتری ببرید.
جالب است بدانید استیکینگ تنها دلیل سودآور بودن این ارز نبوده و توکن سوزی خودکار آن نیز کسب سود از این ارز دیجیتال را به یک موضوع چند وجهی تبدیل می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید مطلب “توکن سوزی خودکار بایننس کوین” را مطالعه کنید.

آشنایی با استیک بایننس کوین
آشنایی بیشتر با استیک بایننس کوین جهت طی کردن راحت‌تر مراحل انجام آن.

در ادامه قصد داریم که با آموزش استیک بایننس کوین(bnb staking) به صورت مرحله به مرحله شما را در انجام این فرآیند یاری رسانیم. با ما تا تنهای مقاله همراه باشید!

آموزش کامل استیک بایننس کوین (bnb staking): چطور بایننس کوین را در تراست ولت استیک کنیم؟

همانطور که گفته شد، استکینگ بایننس‌کوین یکی از بهترین روش‌های ممکن برای افزایش بازدهی و کسب درآمد و یا سود به‌شمار می‌رود. امروزه تریدرها این روش را بهتر از ماینینگ ارزدیجیتال می‌دانند؛ چرا که سرمایه زیادی را درگیر نمی‌کند. فراموش نکنید که قبل از انجام هر کاری باید کیف‌پولتان را به آخرین نسخه موجود به‌روزرسانی کنید.

  • برای شروع فرآیند استیکینگ بایننس‌کوین باید حساب خود را حداقل به‌اندازه یک بایننس شاررژ کنید.
  • سپس پس از انتخاب BNB در کیف‌پول و کلیک روی گزینه More، به سراغ گزینهStake  بروید.
  • در مرحله بعد در قسمت BNB Amount، کاربران باید مقدار کوین BNB که می خواهند استیک کنند را مشخص نمایند.
  • سپس در مرحله بعد نوبت به انتخاب validator موردنظر رسیده که در همین حین باید به نکته زیر توجه داشته باشید.
  • اگر بنابردلایلی ودلیتور شما غیرفعال شود، باید آن را تغییر دهید. در غیر این صورت به شما پاداش خاصی تعلق نخواهد گرفت.
  • در نهایت پس ار کلیک روی گزینه Next و تایید فرآیند Staking، با انتخاب گزینه Send، استیک کردن بایننس کوین شما آغاز می شود.

چگونه باینس کوین را آن استیک کنیم؟

مراحل آن استیک کردن بایننس‌کوین مانند استیکینپ این ارز بسیار ساده و راحت است که به شرح زیر می‌باشد:

  • برای این کار باید ابتدا کیف پولتان را باز کرده و گزینه BNB را انتخاب کنید.
  • پس از کلیک روی گزینه More و انتخاب UnStake، باید برای برداشت بایننس استیک شده پس از انتخاب گزینه Stake Details، روی Withdraw کلیک کنید.
  • در این بخش مانند سری قبل باید میزان بایننسی که قصد برداشت دارید را وارد کرده  و پس از انتخاب validator موردنظر، با کلیک روی گزینه Next و پس از آن گزینه More،  فرآیند آن‌استیکینگ انجام می‌شود.
  • این نکته را فراموش نکنید که اگر قصد دارد تمام بایننس را برداشت کنید، باید در قست ولیدیتور، گزینه Max را انتخاب نمایید.
  • در نهایت برای ارسال تراکش روی گزینه SEND کلیک کنید.

توجه داشته باشید که رعایت ترتیب در موارد گفته شده، مهم است.

چگونه ولیدیتور را در استیکینگ بایننس‌کوین تغییر دهیم؟

اگر یادتان باشد، کمی پیش گفتیم که اگر ولیدیتور موردنظر شما غیرفعال شود، باید به سراغ ولیدیتور دیگری برای اتمام فرآیمد استیک کردن بایننس‌کوین بروید. بهتر است که هنگام انتخاب Validator  جدید، آن ولیدیتوری را انتخاب کنید که پاداش بالاتری را ارائه می‌دهد.

  • جهت تغییر و انتقال مجدد، باید گزینه Redelegate را انتخاب کرده تا فرآیند انجام شود.

البته این نکته را باید بدانید که تمام بایننس‌کوین‌های استیک شده به ولیدیتور جدید انتقال خواهد یافت.

استیک بایننس کوین چه مزایا و معایبی دارد؟

 یکی از معروف‌ترین ارزها برای انجام فرآیند Staking، بایننس‌کوین ( BNB) می‌باشد. همانطور که می‌دانید، بایننس کوین یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین رمزارزهای موجود در بازار ارزدیجیتال و صرافی‌های موجود به‌شمار آمده که استیکینگ آن برای کسب درآمد بیشتر از دارایی‌های دیجیتال اضافی و بلااستفاده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این حال، ممکن است این روش مزایا و معایبی را در بر داشته باشد؛ بهتر است پس از کسب اطلاعات در مورد آن‌ها، با خیالی راحت این روش را به‌کار ببرید.

بررسی مزایا و معایب استیک بایننس کوین
افزایش اعتبار و امنیت شبکه بایننس، از مزایای Staking است.

مزایای استیک بایننس‌کوین

برای درک بهتر و شناخت بیشتر این پروسه، می‌خواهیم در این بخش به ارائه مزایای آن بپردازیم که به شرح زیر است:

  • به‌عنوان یکی از مزایای استیکینگ بایننس‌کوین، می‌توان به غیرفعال بودن این فرآیند اشاره کرد. در واقع، برای کسب سود از طریق این روش، نیازی به صرف زمان و انرژی زیادی ندارید. به‌عبارتی ساده‌تر، تنها با نگهداری و بلوکه‌کردن سرمایه خود در صرافی بایننس سود بدست می‌آورید.
  • امنیت  و اعتبار شبکه بایننس، با استیک این ارز افزایش می‌یابد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید با افزایش فرآیند استیکینگ در یک بلاک‌چین خاص، ریسک فعالیت در آن کاهش یافته و پس از کسب جایگاه بهتر در بازار، این بلاک‌چین سرمایه‌گذاران بیشتری را به‌خود جلب می‌کند.

لازم است به این نکته توجه داشته باشید که این روش، علاوه بر مزایا دارای معایبی نیز است که در ادامه به ارائه آن می‌پردازیم.

معایب استیکینگ BNB

حتما این نکته را در نظر داشته باشید که اگر به‌عنوان یک کاربر اختلالی را اعتبارسنجی به‌وجود بیاورید، ممکن است کل دارایی شما از بین برود! به‌عبارتی دیگر، در صورتی که اعتبارسنج از پس انجام وظایف خود به‌درستی برنیاید، به‌عنوان جریمه بخشی از دارایی یا همه‌آن ضبط خواهد شد.

یکی دیگر از معایب این روش را می‌توان قفل شدن ارز بایننس‌کوین نام برد. به‌عبارتی دیگر، تا زمانی که فرآیند استیکینگ به‌پایان نرسد، شما اجازه ندارید که به ارزهای خود دست بزنید یا تغییری ایجاد کنید.

  شاید پس از مطلعه مطلب فوق،  سوال “آیا استیکینگ در بایننس بی‌خطر است؟” در ذهنتان شکل بگیرد. باید در پاسخ به این سوال گفت که این فرآیند یکی از روش‌های قابل اطمینان سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود. اما بهتر است که قبل از انجام آن، مواردی را مدنظر قرار داده و به آن توجه داشته باشید.

تمام نکاتی که باید درباره استیک بایننس‌کوین ( bnb staking) بدانید!

با دانستن این نکات، ضمن افزایش آگاهی در مورد فرایند bnb staking، حرفه‌ای‌تر از پیش به ترید بپردازید!

  • برای انجام این فرآیند نیازی به پرداخت کارمزد ندارید.
  • اگر زودتر از موعد به‌پایان رسیدن فرآیند استیک، بخواهید بایننس‌های کوین‌های خود را آنبلاک کنید، باید بدانید که هیچ پاداشی در کار نخواهد بود.
  • اگر به‌هر دلیل قصد دارید که زودتر ار زمانی که فرآیند استیکینگ به‌پایان می‌رسد، به دارایی خود دسترسی داشته باشید، بهتر است بازه 2 الی 3 روزه را جهت به‌کنترل گرفتن مجدد سرمایه خود درنظر بگیرید. زیرا که بازشگت کوی‌ها به کیف‌گول بلافاصله صورت نمی‌گیرد.
  • مدت‌زمانی که دارایی شما بلوکه می‌شود، 90 روز است.  سود روزانه شما حدود 0.1 درصد برآورد می‌شود.

توجه داشته باشید که برای مشاهده کل سرمایه استیک شده در هر پروژه،  می‌توانید به وب سایت stakingrewards.com مراجعه کنید. با مشاهده این بخش، می‌توانید دریابید که سرمایه کدامیک از ارزهای دیجیتال بیشتر از سایرین بلاک شده است. و با فهمیدن از این موضوع، نسبت به ارز دیجیتالی که می‌خواهید انتخاب کنید، مطمئن‌تر خواهید شد.

استیکینگ بایننس کوین؛ روشی برای نگهداری ارزدیجیتال BNB

استیکینگ BNB به فریز‌کردن یا نگهداری ارز دیجتال بایننس کوین در والت یا صرافی گفته می‌شود. با استفاده از این روش، علاوه‌بر تامین نقدینگی صرافی، باعث کسب درآمد تریدرها نیز می‌شوید. در این مقاله به‌طور مفصل در مورد آموزش استیک بایننس کوین به صورت مرحله به مرحله صحبت کردیم. در‌حال‌حاضر می‌دانید که روی این روش محبوب می‌توانید به‌عنوان سرمایه‌گذاری درآمد اضافی خود حساب کنید.

اگر در کیف‌پول خود کوین‌هایی دارید که قصد استفاده از آن‌ها در معاملات خود ندارید، بهترین کار این است که آن‌ها را استیک کرده و پاداش دریافت کنید. قبل از شروع این فرآیند، به نکاتی مانند مدت زمان بلوکه ماندن سرمایه‌تان و شرایط متوقف‌کردن استیکینگ توجه داشته باشید. برای انجام این کار می‌توانید از خدمات صرافی بیترافی که آماده ارائه انواع خدمات مختلف در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال است، استفاده نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.