خرید ارز دیجیتال > بلاگ بیترافی > آشنایی با ارز دیجیتال تتر > همه چیز در مورد امنیت تتر؛ آیا ارز دیجیتال Tether مطمئن است؟

همه چیز در مورد امنیت تتر؛ آیا ارز دیجیتال Tether مطمئن است؟

آیا تتر امن است؟ آیا می‌دانید که امنیت تتر چقدر است؟ به‌عنوان یک سرمایه‌گذار باید در مورد این موضوع به‌خوبی اطلاعات کسب کرده تا بتوانید با خیالی راحت به ترید بپردازید. همواره بسیاری از کاربران دائما در مورد امنیت ارز دیجیتال Tehther نگران بوده و نمی‌دانند که آیا محبوبیت این استیبل کوین لزوما به‌معنای امن بودن آن است یا خیر. چهارمین ارز دیجیتال محبوب از دید سرمایه‌گذران در بازار ارز دیجیتال، تتر، به‌عنوان یک دارایی واقعی به شمار آمده و و نقش بسیار مهمی را در کاهش نقدینگی و آسان‌کردن معاملات و مبادلات ایفا می‌کند. . با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا پاسخ این سوال را دریابید!

چرا امنیت تتر مهم است؟

ارز دیجتال تتر همواره در شبکه‌های بلاک چین مختلف ( بدون نیاز به شخص ثالث) مورد خرید و فروش قرار گرفته است. این استیبل کوین، با بهره‌مندی از ارزشی ثابت معادل با یک دلار آمریکا، بهترین گزینه موجود برای کسب سود در دنیای پر از رمز و راز کریپتوکارنسی بوده و ابزاری بسیار کارآمد برای تریدرها محسوب می‌شود. هنگامی که استفاده از یک ارز خاص رو به افزایش می‌رود، امنیت آن ارز اولین موضوعی است که برای سرمایه‌گذاران مهم تلقی می شود. برای اینکه در معاملات با کمترین میزان ریسک و ضرر مواجه شوید و خطرات ترید را به‌حداقل برسانید، باید به‌خوبی در مورد امنیت تتر اطلاعات کسب کرده و مدیریت صحیح آن را یاد بگیرید.

اهمیت امنیت تتر
جلوگیری از خسارت مالی، یکی از دلایل اهمیت امنیت تتر است.

به‌همین دلیل در این مقاله قصد داریم که که از شفافیت تتر و امن بودن آن پرده برداشته و دریابیم که آیا می‌توانیم روی تتر سرمایه گذاری کنیم یا نه؟

آیا تتر امن است؟

یکی از دغدغه‌های همیشگی کاربران امنیت تتر بوده و با افزایش فعالان حیطه ارز دیجیتال، این نگرانی بیش از پیش اهمیت می‌یابد. همانطور که می‌دانید، استیبل کوین Tether به‌دلیل مزیت‌های زیادی که دارد، از سوی سرمایه‌گذاران مورد استفاده گسترده قرار گرفته و کمترین میزان شکست را به‌خود اختصاص داده است. در مقاله هرآنچه باید در مورد تتر بدانید به‌خوبی با این رمزارز آشنا شده و پس از آشنایی با مزایا فوق‌العاده آن می‌توانید بی‌درنگ به‌سراغ خرید آن رفته و از سرمایه خود بیشترین بهره را ببرید!

همانطور که می‌دانید تمامی ارزهای موجود در دنیای کریپتوکارنسی بر بستر بلاک چین‌ها قرا ر گرفته‌اند. در واقع، بلاک چین‌ها با بهره‌مندی از مجموعه‌ای از بلاک‌ها اطلاعات منحصر‌به‌فردی را نگهداری می‌کنند. از سوی دیگر ، هر بلاک دارای یک هش بوده که اطلاعات موجود در آن درست مانند اثر انگشت بوده که به هیچ‌عنوان شبیه بقیه هش‌ها نیست. لازم به‌ذکر است که امنیتی فوق‌العاده بر فضای هر بلاک چین حاکم بوده که خود عاملی برای امن بودن تر به‌شمار می‌رود.

با این وجود، هیچگاه نمی‌توان از خطراتی مانند حملات سایبری یا نفوذهای امنتی توسط هکرها غافل شد! البته جای نگرانی نیست؛ چرا که صرافی‌ها با به‌روزرسانی مداوم پروتکل‌های خود احتمال بروز چنین خطراتی را به حداقل می‌رسانند. بنابراین،  صرافی علاوه بر تامین بستری برای مبادلات ارز، نقش بسیار مهمی را در تامین امنیت دارایی سرمایه‌گذاران ایفا می‌کند.

به‌طور کلی ارز دیجتال تتر ارزی ایمن برای سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود. اما در ادامه به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که باعث می‌شود با رعایت تمام جوانب احتیاط لازم به خرید تتر پرداخته و یا روی آن سرمایه‌گذاری کنید.

جهت اطمینان از امنیت تتر باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

تتر که به‌عنوان توکنی متمرکز شناخته می‌شود، با قرار گرفتن بر روی بلاک چینی غیرمتمرکز در دسترس کاربران برای معامله قرار می‌گیرد. این نکته را اید درنظر داشته باشید که هیچکس نمی‌تواند به کیف‌پول شما دسترسی داشته باشد غیر از خودتان! بااین حال، اگر Tether LTD ورشکسته شود، ممکن است که همه تترهای خود را از دست بدهید.

از آن‌جایی که تتر به‌وسیله دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود، با کاهش ارزش دلار شما نیز متحمل ضرر خواهید شد. این روزها امنیت تتر موضوعی بسیار جنجال برانگیز شده است! برخی از شک و شبه‌ها حاکی از آن هستند که تتر به طور کامل دیگر از نسبت یک به یک دلار بهره نمی‌برد و درحال حاضر تنها ۷۴ درصد تحت پشتیبانی دلار آمریکا قرار دارد.

علاوه‌براین، باید بدانید که مدیریت تتر بر‌عهده‌ی سیستمی متمرکز است؛ به‌عبارتی دیگر، سیستم متمرکز درصورت نیاز توانایی بلوکه کردن دارایی‌های بقیه افراد را در اختیار دارد. با وجود توضیحات فوق، از خرید و فروش تتر دل‌سرد نشوید! تنها باید با احتیاط و هوشیارانه در این بازار فعالیت کرده تا سرمایه‌تان به‌خطر نیوفتد.

امنیت تتر در ایران چگونه است؟

لازم است که در کنار پرداختن به مزایای تتر، معایب آن را نیز با یکدیگر مرور کرده تا در آینده مشکات موجود در این بازار شما را غافلگیر نکند. همانطور که به‌آن پرداختیم، کمپانی تتر به‌صورت کاملا هوشمندانه‌ای می‌تواند توکن‌های شما را تحریم و یا بلوکه کند:  در‌نتیجه، امکان هرگونه انتقال یا ترید ارز موردنظر برایتان از بین می‌رود.

 سخن پایانی

در این مقاله به امنیت تتر پرداختیم و امیدواریم با مطالعه آن اطلاعات مفیدی را در این زمینه بدست آورده باشید. در نهایت در پاسخ به سوال آیا تتر سرمایه گذاری خوبی است یا خیر؟، باید گفت که ارزهای دیجتال فزار و نشیب‌های زیادی دارند. همانطور که ممکن است در یک معامله سود زیادی عایدتان شود، باید انتظار ضرر یا کاهش سرمایه‌تان را نیز داشته باشید.

ارز دیجیتال تتر با بهره‌مندی از ارزشی ثابت، گزینه بهتری برای ذخیره سرمایه محسوب می‌شود. اما اگر فردی ریسک‌پذیر هستید، می‌توانید برای کسب سود بیشتر به‌سراغ ارزهایی چون بیت کوین بروید؛ زیرا ارزش usdt همواره ثابت بوده و افزایشی چشمگیر نخواهد یافت. اما اگر می‌خواهید از نوسانات شدید دوری کرده و به‌دنبال روشی با ریسک کمتر برای حفظ سرمایه‌تان می‌گردید، ارز tether  گزینه مناسبی خواهد بود! در صورت اطمینان از این کار و برای خرید و فروش این ارز دیجیتال پرطرفدار می‌توانید از خدمات مجموعه ما در بیترافی بهره‌مند شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.