خرید ارز دیجیتال > بلاگ بیترافی > آشنایی با ارز دیجیتال تتر > تفاوت خرید تتر TRC20 با ERC20

تفاوت خرید تتر TRC20 با ERC20

شاید شما هم هنگام انتقال تتر، این سوال برایتان به‌وجود بیاید که تتر TRC20 با تتر ERC20 چه تفاوتی دارد؟ همانطور که می‌دانید، تتر رمز ارزی است که به علت بهره‌مندی از ارزش ثابت، راحت‌‌تر کردن فرآیند ترید و کاهش هزینه‌های تراکنش از جایگاه خاصی بین تریدرها برخوردار بوده و در حال حاضر به‌عنوان محبوب‌ترین استیبل کوین با پشتوانه دلار شناخته می‌شود.

با روی کار آمدن بلاک چین‌های مختلف، ممکن است شما نیز بخواهید با یافتن وجه تمایز تتر TRC20 با تتر ERC20، شبکه مناسب‌تری را برای انتقال تتر انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم با بررسی تفاوت‌های این دو،  به شما کمک کنیم تا از این سردرگمی خلاص شده و شبکه بهتری را انتخاب کنید.

ضمناً جهت معامله این رمزارز می‌توانید به صفحه خرید تتر مراجعه کنید.

بررسی تفاوت خرید تتر TRC20  با ERC20

پیش از اینکه به مبحث تفاوت خرید تتر TRC20 با ERC20 بپردازیم، لازم است کمی با ارز دیجیتال بسیار موفق تتر  یا USSD آشنا شویم. طی ده سال اخیر، به‌دلیل رشد چشمگیر بازار دیجیتال، افراد زیادی به  خرید و انتقال تتر روی آورده‌اند. تتر از زمان ایجاد تا به ‌امروز موفق بوده و مورد رضایت بسیاری از تریدرها قرار گرفته است. آیا تفاوت تتر ERC20  با TRC20 را می‌دانید؟ اگو جواب شما منفی است، به جای مناسبی آمده‌اید!

از آنجا که تتر معالمه‌گران را از دست نوسانات شدید بازار ارز دیجیتال نجات می‌دهد، انتخاب شبکه مناسب برای خرید و انتقال این استیبل کوین موضوع بسیار مهمی به‌شمار می‌رود. با دانستن تفاوت تتر erc20 با تتر trc20( معروف‌ترین تترهای موجود) با حفظ سود معامله با خیال راحت ترید کنید و لذت ببرید! برای درک بهتر این مطلب، در ابتدا هر تتر را جداگانه به شما در این بخش معرفی خواهیم کرد.

فرق بین خرید تتر TRC20  با ERC20
برای درک بهتر تفاوت بین خرید تتر TRC20  با ERC20 باید با ویژگی‌های هرکدام آشنا شویم.

تتر TRC 20 یا تتر شبکه ترون چیست؟

تتر trc20 یا تتر قرار گرفته روی شبکه ترون، یکی از بلاک چین‌های محبوب در دنیای ارز دیجیتال محسوب می‌شود. انتقال آسان و دریافت کارمزد خرید تتر کمتر موجب شده تا این شبکه مورد انتخاب بسیاری از تریدرها قرار بگیرد. تتر با بهره‌مندی از بلاک چین مخصوص‌به‌خود، سرعت انتقال بسیار بالایی را بین کاربران ارائه می‌دهد.

تترTRC20 علاوه بر انجام تراکنش‌ها در زمانی کوتاه و با کارمزد بسیار پایین، شبکه‌ای بسیار امن برای تریدرها محسوب می‌شود.

تتر ERC-20 یا تتر شبکه اتریوم چیست؟

تتر ERC20 تتر قرار گرفته در شبکه اتریوم بوده که دومین ارز دیجیتال محبوب بازار کریپتوکارنسی محسوب می‌شود. بلاک چین اتریوم با فراهم ساختن امکان ساخت بسیاری از توکن‌ها موجب شده است تا خرید اتریوم افزایش یابد. شبکه اتریوم به‌دلیل شلوغی شبکه، کارمزد بیشتری را از معامله‌گران دریافت می‌کنند. اما با وجود شلوغ بودن شبکه، امنیت کاربران به‌هیچ عنوان به‌خطر نیوفتاده و به‌راحتی می‌توانند از آن بهره جویند.

تتر Omni یا تتر شبکه اومنی چیست؟

شبکه اومنی اولین شبکه‌ای بود که بستری را برای خرید و انتقال تتر در سال ۲۰۱۵ به‌وجود آورد. البته که بلاک چین اومنی را به عنوان بلاک چین بیت کوین نیز می‌شناسند. اما این شبکه به‌دلیل دریافت کارمزد خرید، باعث شد که معامله‌گران علاقه خود را نسبت به آن از دست بدهند. البته که کاهش سرعت تراکنش‌ها و زمان‌بر بودن آن‌ها مزید بر علت شد و  کاربران را وادار به مهاجرت به شبکه‌ای دیگر کرد.

اکنون با شناخت شبکه‌های مختلف، به سوال اصلی خود برمی‌گردیم که تفاوت تتر erc20 با تتر trc20 در چیست؟ کدام تتر برای خرید مناسب است؟ با ما همراه باشید.

تفاوت شبکه تتر ERC 20 و تتر TRC 20 | از کدام شبکه تتر بخریم؟

در ادامه با بررسی تفاوت خرید تتر ERC20 با TRC20 به شما هنگام خرید این ارز کمک می‌کنیم تا معامله سودآورتری را برای رقم بزنید. اگر شما نیز سردرگم هستید و نمی دانید  بهتر است تتر erc20 بخریم یا تتر trc20؟، ادامه این مطلب را از دست ندهید!

کارمزد تراکنش ها

یکی از تفاوت‌های برجسته شبکه ترون با اتریوم، میزان کارمزدی است که هر شبکه دریافت می‌کند. همانطور که می‌دانید، در بازار ارز دیجیتال، شبکه موردنظر برای اینکه تراکنش را تایید کند و انتقال ارز را انجام دهد، مبلغی را به‌ عنوان کارمزد از کاربر دریافت می‌کند.

اگر قصد دارید که تتر را از صرافی به کیف پول انتقال دهید، جهت کاهش هزینه انتقال، بهتر است اصلا به سراغ شبکه اتریوم نروید! در واقع، کارمزد خرید یا انتقال تتر در شبکه اتریوم بسیار بالا بوده و حدودا ۵ الی ۴۰ دلار تخمین زده می‌شود.

به عنوان مثال، اگر قصد دارید که ۳۰ تتر انتقال دهید، حداقل باید ۵ تتر را در اختیار شبکه اتریوم به‌عنوان کارمزد انتقال تتر قرار دهید. از سوی دیگر، شبکه ترون با دریافت کارمزد کمتر، حدود یک دلار آمریکا، انتقال را با هزینه کمتری انجام می‌دهد.

البته فراموش نکنید که در وهله‌ اول باید اطمینان حاصل کنید که کیف پول شما از شبکه ترون پشتیبانی می‌کند یا خیر. اگر چنین نبود، بهتر است مجددا کیف پولی جدید با پشیبانی از شبکه ترون نصب کنید و بعد به‌‌سراغ انتقال تتر بروید. بنابراین، همانطور که گفته شد تفاوت خرید تتر TRC20 با ERC20، به میزان دریافت کارمزد برمی‌گردد.

اما فراموش نکنید که امنیت هر دو شبکه بالا بوده و نگرانی در این مورد وجود ندارد.

سرعت تراکنش‌ها

هنگام انتخاب یک شبکه، علاوه بر هزینه کارمزد، بهتر است سرعت آن شبکه را نیز مدنظر خود قرار دهید تا تراکنش‌های شما با سرعت بالاتری صورت گیرد. سرعت، زمانی مورد اهمیت قرار می‌گیرد که قصد دارید در زمانی بسیار کوتاه تتر را قبل از شروع رشد و بالا رفتن یک رمز ارز، به یک صرافی انتقال دهید. بنابراین، همیشه بهتر است شبکه‌ای را انتخاب کرده که هنگام انتقال تتر با کندی سرعت مواجه نشده و فرصتی را جهت سود بیشتر از دست ندهید.

همانطور که گفته شد، سرعت شبکه ترون با اتریوم، تفاوت خرید تتر TRC20 با تتر ERC20 را سبب شده است. به‌دلیل انجام تراکنش‌های بسیار بیشتر در شبکه اتریوم و شلوغ شدن بستر آن‌، این شبکه زمان بیشتری را هنگام انتقال تتر صرف می‌کند. خلاف این قضیه در مورد شبکه ترون صادق است.

به عبارتی دیگر، سرعت انتقال تتر ERC20  ( یک تراکنش) در شبکه اتریوم ۲۵ ثانیه به طول می‌انجامد. اما شبکه ترون قادر است تا ۴۵۰۰ تراکنش را تنها در یک ثانیه انجام دهد.

کیف پول متفاوت

تفاوت خرید تتر ERC20 با TRC20 به کیف پول نیز مربوط می‌شود. ممکن است گاهی اوقات، کیف پول شما از شبکه موردنظر پشتیبانی نکرده و هنگام انتقال با مشکل مواجه شوید. بنابراین، کیف پولی را انتخاب کنید که محض اطمینان از هر دو شبکه پشتیبانی کند.

اگر می‌خواهید که تتر را به آدرس درستی انتقال دهید و در انتخاب کیف پول به مشکل برنخورید، کیف پولی مثل اتمیک (Atomic) و تراست والت (Trust Wallet) را انتخاب کنید. جالب است بدانید که هر دو از شبکه‌های اتریوم و شبکه ترون پشتیبانی می‌کنند.

البته اگر تصمیم گرفته‌اید که تنها از یک شبکه استفاده کنید، می‌توانید به‌سراغ کیف پولی بروید که از یک شبکه خاص پشیبانی می‌کند. ناگفته نماند که اکثر صرافی‌ها از تترERC20 پشتیبانی کرده و این نوع تتر از مقبولیت بیشتری برخوردار است. شبکه اتریوم به دلیل معروف بودن برتری بیشتری را نسبت به شبکه ترون در صرافی‌ها کسب کرده و باعث شده است تا بسیاری از صرافی‌ها توجه چندانی به تتر TRC20 نشان ندهند.

بررسی تفاوت‌های شبکه تتر erc20 با trc20
سرعت و کارمزد تراکنش‌ها، از تفاوت‌های بین شبکه تتر trc20 و erc20 است.

تتر ERC 20 یا تتر TRC 20 ، کدام تتر را انتخاب کنیم؟

تتر، قدرتمندترین استیبل کوین در بازار ارز دیجیتال شناخته شده و همواره از جایگاه خاصی برخوردار است. به‌دلیل اینکه تتر بلاک چین اختصاصی خود را ندارد، ناچار است که برای انجام تراکنش‌ها از بلاک چین دیگر ارزهای دیجیتال بهره ببرد.

در مقاله فوق به بررسی تفاوت خرید تتر تتر ERC 20 یا تتر TRC 20 پرداخیم. با مطالعه آن، متوجه شده‌اید که برای تتر می‌توان از شبکه‌های مختلفی بهره برد. در حال حاضر، شبکه اومنی با دریافت کارمزد بسیار بالا مورد انتخاب تریدرها قرار نمی‌گیرد. با بررسی تفاوت خرید تتر ERC 20 یا تتر TRC 20 دریافتیم که شبکه اتریوم به‌دلیل شلوغ بودن شبکه کامزد بیشتری را دریافت کرده و تراکنش‌ها را کندتر انجام می‌دهد.

در صورت اطلاع بیشتر درباره تفاوت‌های بین  تتر TRC20 با تتر ERC20 و بهره‌مندی از خدمات خرید و فروش این ارز دیجیتال، می‌توانید از مجموعه ما، بیترافی کمک بگیرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.