خرید ارز دیجیتال > بلاگ بیترافی > آشنایی با ارز دیجیتال تتر > صفر تا صد تفاوت تتر و دلار

صفر تا صد تفاوت تتر و دلار

تفاوت تتر و دلار چیست؟ اگر شما نیز به‌دنبال پاسخی برای این سوال می‌گردید، به جای درستی آمده‌اید! به‌عنوان فعال بازار ارز دیجیتال بدون‌شک به‌خوبی می‌دانید که تتر، بزرگترین استیبل کوین جهان، به‌عنوان رمزارزی با ارزش ثابت بین سرمایه‌گذاران بسیار محبوب است. همانطور که می‌دانید ارزش ارز دیجیتال تتر برابر با یک دلار آمریکا می‌باشد.

دلیل اینکه در این بازار تریدرها همواره تتر را انتخاب می‌کنند، این است که ارزش این استیبل کوین با نوسانات بازار تغییری نکرده و سرمایه را به‌باد نمی‌دهد! برای اینکه بتوانید در دنیای کریپتوکارنسی کمترین ضرر را متحمل شوید، باید ماهیت تتر  را به‌خوبی درک کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تتر یا همان USDT در ایران با ارزشی بالاتر از دلار خرید و فروش می‌شود.در این مقاله سعی داریم با بررسی تفاوت تتر و دلار به‌شما هنگام سرمایه‌گذاری کمک کنیم؛ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

تتر با دلار چه تفاوتی دارد؟

شاید برای شما نیز سوال پیش آمده باشد که چرا قیمت دلار و TETHER باهم تفاوت دارد؛ یا تفاوت قیمت تتر و دلار از کجا ناشی می‌شود؟! زمانی که بازار ارز دیجیتال تحت فشار نوسانات شدید قرار می‌گیرد، کاربران بیش از پیش شاهد تغییرات قیمتی بین ارزهای دیجیتال و دلار خواهند بود. نوسانات پی‌در‌پی در بازار ارز دیجیتال موجب شده است که تریدرها نتوانند به‌راحتی به خرید و فروش ارز فیات بپردازند؛ چرا که ممکن است هنگام خرید با کاهش و افزایش ناگهانی ارز موردنظر، ضرری بزرگ عایدشان شود. یکی از راهکارهای پیشنهادی تریدرهای باتجربه در این بازار این است که به‌وسیله ارز فیات اقدام به خرید تتر کرده و سپس با مبادله تتر با دیگر ارزهای دیجیتال سود کسب کنند.

مقایسه تتر با دلار
ارزش تقریبی دلار و تتر تقریباً برابر هم است؛ هر تتر در بازه حدودی 0.999 تا 1.001 دلار معامله می‌شود.

همه ما به‌خوبی دلار را می‌شناسیم و ممکن است این روزها حسابی مشغول خرید و فروش آن باشیم. قبل از پرداختن به تفاوت تتر و دلار، بهتر است کمی با این ارز محبوب آشنا شویم.

تتر چیست و چگونه عمل می‌کند؟

همه افرادی که پا به عرصه ارز دیجیتال می‌گذارند، به‌دنبال ارزی ایمن هسند که بدون از دست رفتن دارایی‌شان بتوانند روی آن سرمایه‌گذاری کنند. از این رو، تتر به‌دلیل بهره‌مندی از ارزشی ثابت، در نقش دارایی دیجیتال ایمن و قابل‌اعتماد تریدرها ظاهر شده است. در بازار ارز دیجیتال ارزهای مختلف زیادی وجود دارد؛ اما هیچکدام مانند تتر نمی‌توانند از پس ضررهای غیرقابل پیش‌بینی و نوسانات شدید بازار برآیند. تتر با ایجاد نقدینگی قابل اعتماد بهترین رمزارزی است که می‌تواند در اختیار تریدری کم‌تجربه قرار بگیرد. البته ناگفته نماند که این ارز چهارمین جایگاه را بین کل ارزهای دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی خود اختصاص داده است.

بارها شنیده‌اید که ارزش تتر معادل با یک دلار آمریکا برآورد می‌شود. اما از آن‌جایی که ذخایر کمپانی تتر و پشتوانه این رمزارز به صورت شفاف مشخص نیست، برخی بر این باورند که دلار به‌طورکامل از تتر پشتیبانی نمی‌کند. این شک و گمان‌ها باعث شده تا بخواهیم این  موضوع را مورد بررسی قرار داده و دلایل تفاوت قیمت دلا ربا تتر را دریابیم.

میزان عرضه و تقاضا و نقش آن در تفاوت تتر با دلار

یکی از عواملی که می‌تواند تفاوت تتر با دلار را  سبب شود، میزان عرضه و تقاضا است. همانطور که می‌دانید رابطه مستقیمی بین افزایش عرضه یک ارز و کاهش ارزش آن وجود دارد. به‌عبارتی دیگر، زمانی که عرضه یک ارز در مقایسه با میزان تقاضا بیشتر باشد، بازار شاهد کاهش ارزش آن ارز خواهد بود. اما اگر میزان عرضه کاهش یابد، به دلیل افزایش تقاضا ارزش ارز موردنظر بالا می‌رود.

تتر بهتر است یا دلار

 برای درک بهتر این مطلب باید بگوییم که اگر تحت شرایطی تتر به ارزشی بیشتر از یک دلار برسد، باید میزان عرضه افزایش یابد تا قیمت آن به یک دلار برگردد. از طرفی دیگر، اگر تتر با ارزشی پایین‌تر از یک دلار در بازار وجود داشته باشد. باید با کاهش میزان عرضه ارزش تتر به روال سابق خود برگردد تا نوسان به‌خوبی کنترل شود.

تفاوت تتر با دلار در زمینه خرید و فروش

سرمایه‌گذاران بر این باور هستند که خرید و فروش تتر نسبت به دلار راحت‌تر است. زیرا، ذخایر دلاری در کشور ما به‌گونه ای است که افراد را با محدودیت خرید دلار مواجه می‌سازد. به‌عبارتی دیگر، شما تنها تا سقف مشخصی مجاز به خرید دلار هستید و نمی‌توانید فراتر روید! جالب است بدانید که تتر، به‌دلیل برخورداری از ماهیتی دیجیتال شما را در چنین تنگنایی قرار نمی‌دهد.

تاثیر کارمزدهای بلاک چین‌های مختلف بر تفاوت دلار با تتر

همانطور که می‌دانیید ارز دیجیتال تتر بر بستر بلاک چین های مختلفی قرار گرفته است. هر یک از این شبکه‌ها کارمزد متفاوتی را هنگام انتقال تتر یا خرید و فروش آن از کاربران دریافت می‌کنند. میزان کارمزد انتقال تتر به مواردی چون سرعت شبکه، امنیت و شلوغی آن بستگی دارد. اگر شبکه‌ای در یک ثانیه میزان تراکنش‌های کمتری انجام دهد، به‌دلیل بالا بودن سرعت انجام تراکنش، کارمزد بیشتری را از کاربران برای انتقال تتر دریافت می‌کند. ( جهت کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می‌توانید مقاله همه چیز در مورد کارمزد خرید تتر را مطالعه کنید) برای درک بهتر این مطلب، به مثال زیر توجه کنید:

اگر شما تتر را از طریق شبکه اتریوم انتقال دهید، باید نسبت به سایر شبکه‌ها کارمزد بیشتری پرداخت کرده و در نتیجه دریافتی کمتری برایتان باقی خواهد ماند. این موضوع به‌طور غیرمستقیم قیمت تتر را تحت شعاع قرار می‌دهد. شاید بتوان گفت که در نتیجه این تغییرات، بار دیگر شاهد تفاوت قیمت تتر با دلار کاغذی خواهیم بود!

تفاوت تتر با دلار از لحاظ میزان امنیت

یکی از تفاوت‌های ارز دیجیتال تتر باد لار کاغذی، نحوه نگهداری از آن‌ها است. برای نگهداری دلار کاغذی روش‌هایی چون نگهداری در گاو صندوق در منزل یا محل کار، ایجاد سپرده ارزی در بانک و … وجود دارد. اما همانطور که می دانید گاو صندوق چندان جای امنی برای نگهداری دارایی محسوب نمی‌شود. دارایی فیزیکی همیشه با خطراتی چوت دزدی و أمثال آن مواجه هستند.

فرق تتر و دلار

اما ارز دیجیتال تتر به‌دلیل برخورداری از ماهیتی دیجیتالی و غیرفیزیکی ریسک کمتری را هنگام نگهداری برای سرمایه‌گذار به‌همراه دارد. جهت نگهداری از تتر شما تنها به یک کیف پول احتیاج دارید. پیشنهاد ما به شما کیف پول سخت افزاری است که از امنیت بالاتری نسبت به سایر مدل‌ها برخوردار است.

سخن پایانی

اطلاع از تفاوت تتر با دلار می‌تواند نقش مهمی را در آینده سرمایه‌گذاری شما در بازار ارز دیجیتال ایفا کند. همانطور که گفته شد، تتر از نسبت یک به یک دلار پشتیبانی می‌کند. اما شرایطی وجود دارد که ممکن است تغییراتی را در زمینه ارزش این ارز به‌وجود بیاورد. به‌طور کلی، تتر به‌دلیل دیجیتالی بودن، سرمایه کاربر را به‌خطر نمی‌اندازد؛ اما خرید دلار ممکن است با ریسک دزدیده شدن و امثالهم همراه باشد!

از طرفی دیگر، شما تا سقفی مشخص می‌توانید دلار بخرید؛ ولی هنگام خرید تتر با چنین محدودیتی مواجه نیستید. شما نیز به‌خوبی می دانید که نگهداری از ده‌ها اسکناس دلاری بسیار سخت‌تر از تعداد زیادی کوین دیجیتالی است. به‌همین دلیل، بسیاری از سرمایه‌گذاران سعی دارند که با خرید تتر علاوه‌بر ریسک کمتر، از نوسانات شدید بازار در امان بمانند؛ چرا که تتر در سال‌های اخیر ثابت کرده است می‌تواند با داشتن ارزشی نسبتا ثابت دارایی امنی به‌حساب بیاید.

در این مطلب به بررسی تفاوت تتر و دلار پرداختیم و امیدواریم موارد گفته شده برای شما عزیزان مفید واقع شود. در صورت تمایل به دریافت خدمات تخصصی جهت خرید و فروش ارز دیجیتال می‌توانید از خدمات صرافی بیترافی بهره‌مند شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.