خرید ارز دیجیتال > بلاگ بیترافی > آشنایی با ارز دیجیتال تتر > تتر چیست؟؛هر آنچه باید در مورد USDT بدانید!

تتر چیست؟؛هر آنچه باید در مورد USDT بدانید!

یکی از محبوب‌ترین استیبل کوین‌های موجود در بازار کریپتو کارنسی، ارز دیجیتال تتر بوده که با نام اختصاری USDT نیز شناخته می‌شود. منظور از استیل کوین، کوین یا سکه‌هایی است که قیمتی ثابت دارند و اکثرا با بهره‌مندی از پشتوانه دلاری به‌عنوان ارزهای دیجیتال کم ریسک، مورداستفاده تریدرها قرار می‌گیرند. استیبل کوین‌ها به‌دلیل حفظ سرمایه معامله‌گران و کمک به کسب سود بیشتر، در سال‌های اخیر انتخاب اول بسیاری از کاربران قرار گرفته‌اند. استیبل کوین‌ها، نوسانات قیمتی که بقیه ارزهای دیجیتال تجربه می‌کنند را ندارند؛ به‌همین دلیل، در این مقاله سعی داریم تا با معرفی Tether به عنوان چهارمین کوین برتر در بازار، به شما کمک کنیم تا با آگاهی به معامله پرداخته و سود بیشتری کسب کنید. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا از کاربردهای تترUSDT و مزایای آن اطلاع یابید.

ضمناً جهت خرید این ارز دیجیتال با کمترین کارمزد ممکن باید به صفحه خرید تتر مراجعه کنید.

ارز دیجیتال تتر چیست؟

تتر در سال 2014 به نام Realcoin پا به عرصه ارز دیجیتال گذاشت و دیری نپایید که نام آن به Tether تغییر یافت. همان طور که گفته شد، ارز دیجیتال تتر دارای پشتوانه دلارآمریکا(به ارزش یک دلار) است. از مزایای فوق‌العاده این ارز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد؛ چرا که به‌دلیل تامین نقدینگی و کاهش ضرر سرمایه‌گذاران هنگام رویارویی با نوسانات شدید قیمت‌ها در بازار، محبوبیت زیادی پیدا کرده و توسط کاربران زیادی خرید و فروش می‌شود.

تتر به نوسانات بازار توجهی نداشته و با ارزشی ثابت، سال‌ها است که به دارایی دیجیتال امن کاربران تبدیل شده است. اگر در بازار ارز دیجتال فعال باشید، به‌خوبی درک می‌کنید که یافتن ارزی قابل اعتماد و امن که سرمایه‌تان را به‌باد ندهد، چندان کار آسانی نیست. با روی کارآمدن ارز دیجتال تتر، نگرانی‌ها در این باره از بین رفت! اکنون تردیدرها با کمک این ارز محبوب، از بازارهای نزولی فرار کرده و با زیانی غیرقابل پیش‌بینی مواجه نمی‌شوند.

شناخت بیشتر ارز دیجیتال تتر USDT
تتر یکی از ارزهای دیجیتال پرطرفدار است.

ارزدیجیتال تتر چگونه کار می‌کند؟

استیبل کوین را می‌توان درست در مقابل آلت کوین قرار داد. چرا که ارزش آلت کوین با نوسانات قیمتی بالا و پایین نشده و بر خلاف استیبل کوین از ثباتی نسبی برخوردار نیست. ارز دیجیتال تتر که یک استیبل کوین به‌شمار می‌رود، به‌دلیل وابسته بودن به طلا یا ارزهای فیات، ارزش برابری با آن‌ها دارند. بنابراین، از این نوع ارز می‌توان به‌عنوان وسیله‌ای برای معامله با کمترین میزان ضرر استفاده کرد.

از این ارز درست مانند سایر ارزهای موجود می‌توان برای معامله و خرید و فروش مورد استفاده کرد. همانطور که گفته شد، ارز دیجیتال تتر دارای پشتوانه دلار است؛ به‌عبارتی دیگر، هر واحد تتر توسط 1 دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. به‌عنوان مثال، به ازای عرضه 2000000 تتر به بازار، 2000000 دلار در بانک نگهداری شده تا نسبت ۱ به ۱ تتر با دلارحفظ شود و قیمت تتر تغییری نکند.

لازم به ذکر است که میزان عرضه و تقاضای Tether تاثیری بر روی ارزش آن نمی‌گذارد. در واقع، تنها قیمت ارز فیات دلار بوده که می‌تواند ارزش رمز ارز USDT  را تحت تاثیر قرار دهد

بررسی انواع تتر

شبکه‌های مختلفی از ارز تتر پتشیبانی می‌کنند؛ با شناخت انواع تتر و و شبکه‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، انتخاب مناسب‌تری هنگام معاملات داشته باشید.

تتر USDT-Omni مبتنی بر شبکه اومنی

برای اولین‌بار تتر در شبکه اومنی در اختیار کاربران قرار گرفت. اما با ظهور شبکه‌های جدید با کارایی بهتر، محبوبیت این شبکه کاسته شد و امروزه کاربران کمتری از آن برای انتقال تتر استفاده می‌کنند. یکی از دلایلی که باعث شد شبکه بلاک چین اومنی جایگاه خود را از دست بدهد، دریافت کارمزد خرید تتر بسیار بالا می‌باشد. علاوه‌براین، سرعت انجام تراکنش در این شبکه بسیار پایین است.

تتر USDT-ERC20 مبتنی بر شبکه اتریوم

پیشتر گفته شد که بیشترین میزان تتر در این شبکه انتقال می‌یابد. ناگفته نماند که با روی کار آمدن شبکه اتریوم، تغییر و تحولی شگرف در دنیای ارز دیجیتال پدید آمد؛ چرا که موجب شد با ایجاد برنامه و قراردادهای هوشمند بلاک چین‌ها را گسترش دهد تا کاربران بیشتری بتوانند از آن بهره ببرند. برخلاف شبکه اومنی، شبکه مبتنی بر بلاک چین اتریوم، از سرعت بالایی هنگام انجام تراکنش‌ها برخوردار است. به‌دلیل تایید سریع تراکنش‌ها و افزایش میزان تعاملات این شبکه بین سرمایه‌گذاران محبوب است. بااین‌ وجود، کارمزد انتقال تتر در این شبکه بالا بوده و ممکن است کاربران را به استفاده از شبکه‌ای دیگر سوق دهد.

تتر USDT-Tron مبتنی بر شبکه ترون

شبکه اتریوم به‌دلیل جذب کاربران زیاد به‌سمت خود باعث شد که نتواند تراکنش‌ها را مانند گذشته با سرعت قابل‌قبولی انجام دهد. ازاین‌رو، تایید تراکنش‌ها با سرعت پایین صورت می‌گرفت و همین عامل سبب شد که کاربران به شبکه دیگری به نام ترون روی بیاورند. شاید شبکه ترون را بتوان مناسب ترین شبکه برای انتقال تتر معرفی کرد؛ چرا که این شبکه کارمزد کمتری را نسبت به سایر شبکه‌ها دریافت کرده و سرعت رضایت‌بخشی را هنگام انجام تراکنش‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تتر USDT-BSC مبتنی بر شبکه بایننس

شبکه بایننس یکی از بلاک چین‌های فوق‌العاده بوده که در سال 2020 توسط صرافی بایننس ایجاد شد. استفاده از این شبکه برای کسانی که به‌دنبال سرعت بالا و هزینه کارمزد کم هنگام انجام تراکنش‌ها هستند، گزینه مناسبی محسوب می شود.

برای شناخت بیشتر راجع به شبکه‌های پشتیبان از تتر و میزان کارمزدی که دریافت می‌کنند اطلاعات کسب کنید،  پیشنهاد می‌کنیم مقاله “همه چیز در مورد کارمزد خرید تتر  Tether( دلار دیجیتالی)” را مطالعه کنید.

مزایای ارز دیجیتال USDT

یکی از عواملی که تاثیرات مثبت زیادی روی بازار دیجیتال گذاشته و به آن رونق بخشیده، ارز دیجیتال تتر است. همانطور که به آن اشاره کردیم، تتر به‌عنوان استیبل کوینی شناخته می‌شود که ارزش آن در بازارهای صعودی و نزولی تغییری نکرده و همواره برابر با یک دلار آمریکا است.

فراز و نشیب‌های بازار ارز دیجیتال تاثیری روی این رمزارز نگذاشته و USDT توانسته محبوبیت خود را با وجود همه جنجال‌های پیش آمده بین تریدرها حفظ کند. در ادامه به برخی از مزایای ارز دیجیتال تتر پرداخته و در نهایت به شما کمک می کنیم که دریابید که آیا می‌توان روی تتر سرمایه‌گذاری کنیم یا نه؟

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که مزیت‌های استفاده از تتر چیست؟ در واقع، این ارز محبوب از مزیت‌های فراوانی برخوردار بوده که خرید و فروش آسان یکی از این مزیت‌ها به‌شمار می‌رود.

  • خرید و فروش تتر در هر ساعتی از شبانه‌روز امکان‌پذیر بوده و هیچگونه محدودیت زمانی ندارد. فروش تتر به ارزش روز ارز فیات هر زمانی که شما بخواهید ممکن است.
  • علاوه‌بر خرید و فروش آسان بدون وجود محدودیت زمانی، انتقال این ارز نیز سریع و بسیار راحت انجام می‌‌گیرد. از آن‌جایی که برای انتقال تتر نیازی ندارید که به صرافی مراجعه کنید، تنها در عرض چند دقیقه تتر را به مقدار دلخواه با پرداخت کارمزد شبکه بلاک چین انتقال دهید! به همین سادگی!
  • شاید شما نیز به‌فکر تبدیل ریال به طلا و یا دلار هستید؛ در کشورهایی مانند ایران که نرخ تورم همواره بالا ااست بهترین کار برای حفظ سرمایه ویا حتی افزایش آن، خرید ارز دیجیتال، طلا و دلار است. البته اگر قصد سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال دارید، نمی‌توانید دل به دریا زده و سرمایه خود را با خرید هر ارزی به‌خطر بیاندازید! اگر مانند بسیاری از کاربران می‌خواهید پا به عرصه این بازار گذاشته و از سرمایه خود بیشترین بهره را ببرید، بهتر است با ارزهایی شروع کنید که ریسک کمتری را در بر دارند. پیشنهاد ما ارز دیجیتال تتر USDT است که با ارزشی ثابت ریسک و ضرری برای شما در پی نخواهد داشت.
  • شاید برایتان جالب باشد که بدانید تتر برخلاف بعضی از ارزهای دیجیتال، از شفافیت و امنیت بالایی برخوردار است. هنگامی که می‌خواهید جهت خرید تتر حساب کاربری ایجاد کنید، باید با ارایه مدارک مختلف هویت خود را تایید کنید. در غیراین صورت قادر به خرید و فروش USDT نخواهید بود.

پس از اطلاع از مزایای تتر، شاید بخواهید نحوه خرید آن را نیز بدانید. در ادامه علاوه‌بر نحوه خرید ارز تتر، به معرفی کیف‌پول‌های معتبر جهت نگهداری از آن نیز خواهیم پرداخت.

چگونه ارز تتر بخریم؟

در ایران به‌دلیل عدم دسترسی به کارت‌های بانک‌های بین‌المللی، برای خرید ارز دیجیتال تتر باید پس از ثبت نام در صرافی‌های داخلی و دریافت کد تایید، تتر موردنظر خود را انتخاب کرده و با پرداخت ریال اقدام به خرید آن کنید. هنگامی که تتر را به کیف‌پول‌تان انتقال دهید، می‌توانید از آن برای انجام معاملات بهره جویید. خرید تتر با دیگر ارزهای دیجیتال تفاوتی ندارد. شما می‌توانید برای خرید آن به صرافی‌های متمرکز (بایننس، کوکوین و…) و صرافی‌های غیرمتمرکز(یونی‌سواپ و…) مراجعه کنید. شما برای مبادله تتر با دیگر ارزهای دیجتال با هیچگونه محدودیتی نیستید.

بهترین کیف پول های Tether

برای انتخاب کیف‌پول مناسب جهت نگهداری از تتر باید میزان سرمایه‌ای که در اختیار دارید را مدنظر قرار دهید. البته انتخاب کیف پول به نیاز شما نیز بستگی دارد. اگر سرمایه و کوین‌های شما زیاد است، بهتر است به سراغ کیف‌۱ول‌های لجر و ترزور بروید. علاوه‌بر بهره‌مندی از امنیت بسیار بالا، اطلاعات شما را به صورت آفلاین و کاملا ایمن نگه می‌دارد. البته کیف پول لجر و ترزور جز کیف‌پول‌های سخت افزاری به شمار می روند. این کیف‌پول‌ها نسبت به بقیه مدل‌ها از امنیت بالاتری برخوردار بوده و از ارزهای دیجیتال متنوعی پشتیبانی می کنند.

اگر هزینه بالای این کیف‌پول‌ها برای شما صرفه اقتصادی ندارد و از طرفی سرمایه شما آنقدر زیاد نیست که بابت آن بخواهید از کیف‌پول گرانی استفاده کنید، می‌توانید کیف‌پول‌های نرم افزاری را مورد انتخاب قرار دهید. از جمله معتربرترین آن‌ها می توان به کیف‌پول تراست، کوینومی و اکسودوس اشاره کرد. امنیت این کیف‌پول‌ها به‌دلیل دسترسی به اینترنت نسبت به کیف‌پول لجر و ترزور کمتر است.

خیرد تتر USDT از صرافی‌های معتبر

شاید قبل از ورود به‌دنیای ارز دیجیتال بخواهید راجع به آینده آن اطمینان حاصل کنید. اگر شما نیز مانند بسیاری به‌دنبال پاسخی برای سوال” آينده تتر چه می‌شود؟” می‌گردید، باید گفت که استفاده از این نوع ارز و سایر رمزارزها در سراسر دنیا رو‌به‌افزایش بوده و اکنون بسیاری بر این باورند که با سرمایه‌گذاری بر روی ارز دیجتال تتر می‌توانند سو د زیادی کسب کنند.  

تتر USDT که به‌عنوان یکی از کاربردی‌ترین استیبل کوین‌ها شناخته می‌شود، دارای ارزشی ثابت و برابر با یک دلار آمریکا است. لازم به‌ذکر است که که Tether از سال ۲۰۲۰ تا به امروز موفق به افزودن ۲ میلیارد دلار به میزان سکه‌های در گردش خود شده است. امیدواریم که پس از مطالعه این مقاله، شناخت کافی از ارز محبوب دنیای کریپتوکارنسی بدست آورده باشید و از این پس معاملاتی پر ز سود را برای خود رقم بزنید! صرافی بیترافی جهت خرید تتر و سایر رمز ارزها در خدمت شما عزیزان می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.