خرید ارز دیجیتال > بلاگ بیترافی > آشنایی با ارز دیجیتال تتر > معایب تتر؛ خطرات، مشکلات و ایرادات USDT

معایب تتر؛ خطرات، مشکلات و ایرادات USDT

تتر یکی از ارز‌های دیجیتالی است که این روز‌ها می‌توان در هر جایی از دنیا نام آن را شنید! اگر شما هم همانند بسیاری از افرادی که می‌خواهند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، دوست دارید فعالیت منحصر‌به‌فردی داشته باشید، لازم است تمامی موارد همانند معایب تتر که از اصلی‌ترین مسائل در این زمینه است را مورد توجه قرار دهید. این مسئله از اهمیت بسیاری برخوردار است و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

فرقی نمی‌کند که قصد دارید از چه روشی برای سرمایه‌گذاری استفاده کنید؛ در هر صورت باید علاوه‌بر مزایای آن شیوه، مشکلاتی که ممکن است برایتان به‌وجود آورد را هم مورد آنالیز و بررسی قرار دهید. بسیاری از افرادی که در دام ارز‌های دیجیتال می‌افتند و نمی‌توانند خود را از دل مشکلات بیرون بکشند، اشخاصی هستند که با شنیدن مزایای این روش و بدون کسب هیچ اطلاعی، خود را در دل ماجرا انداخته و ضرر‌های بسیاری را متقبل شده‌اند.

آیا می توان برخی از مزایای این ارز را به عنوان معایب تتر تلقی کرد؟

ایرادات تتر آن دسته از ایراداتی هستند که در دسته‌ای جداگانه از مزایا قرار می‌گیرند؛ اما امکان اینکه وجه اشتراکی میان این 2 دسته وجود داشته باشد هم زیاد است. یکی از مسائلی که بسیاری از افراد در مورد آن اطلاعات کافی دارند، در مورد USDT‌ بودن این ارز دیجیتال است. منظور از این اصطلاح، در‌ واقع همان استیبل‌کوین است. با توجه به آنکه Tether در این قسمت قرار دارد، می‌توان پشتوانه‌ای واقعی را برای آن دید.

از آنجایی‌که این Digital currency دارای پشتوانه واقعی بوده و در اصل، این دلار است که با آن برابری می‌کند، بسیاری از افراد به تتر اعتماد کرده و آن را خریداری می‌کنند. معایب تتر را می‌توان در این زمینه هم جست‌و‌جو کرد؛ اما آیا همیشه ممکن است این اتفاق رخ دهد؟ امکان اینکه روزی Tether بدون پشتوانه هم بماند وجود دارد؟ این سوالی است که بسیاری از افراد آن را می‌پرسند و ذهن‌شان را مشغول کرده است.

معایب ارز دیجیتال تتر

اگر یک روز هر 1 دلار آمریکا با 1 Tether برابری نکند، چه اتفاقی می‌افتد؟ فرض کنید هرچه دارایی دارید را تبدیل به این ارز دیجیتال کرده و می‌خواهید با سودی که به شما می‌دهد، زندگی‌تان را بچرخانید. چنانچه خبری به شما برسد که دیگر دلار آمریکا از این Digital currency حمایت نمی‌کند، باید چه کاری انجام دهید؟ با اینکه این موضوع، تنها یک فرضیه محسوب می‌شود، اما می‌توان آن را به‌عنوان معایب تتر دانست؛ چون هیچ تضمینی برای رخ‌ندادن این مسئله وجود ندارد.

با توجه به همین مسائل است که می‌توان میان مزایا و ایرادات تتر، وجه اشتراکی را دریافت کرد. اینکه هر دلار آمریکا با 1 Tether برابری می‌کند، نکته مثبتی است که اگر از جنبه دیگر به آن نگاه کنیم، می‌توان آن را نکته منفی تلقی کرد. در هر صورت، لازم نیست بابت این قضیه نگرانی خاصی داشته باشید.

پتانسیل پایین در رشد و پیشرفت؛ یکی از معایب تتر

از آنجایی‌که این ارز دیجیتال نوسان زیادی را به خود نمی‌بیند و چندان بالا و پایین ندارد، نمی‌توان از آن انتظار رشد فوق‌العاده‌ای را هم داشت. مشکلات تتر در این دسته هم همانند جنبه دیگر بوده و وقتی به شما ضرر خاصی نمی‌رساند، نمی‌تواند سود کلانی هم بدهد. اگر می‌خواهید ریسک زیادی را متحمل شده و در پی آن هم یک‌شبه به سود هنگفتی برسید، کافی است دور این Digital currency را خط قرمز بکشید.

با اینکه دیگر ارز‌های دیجیتال علاوه‌بر اینکه منفعت زیادی را برای کاربران به‌وجود می‌آورند، امکان دارد تمامی دارایی آن‌ها را هم از ریشه از ‌بین ببرند؛ این در‌صورتی است که Tether با شما چنین کاری را نخواهد کرد. اگر سود آن برای سرمایه‌گذاری پایین است، در مقابل، ضرر آن هم بسیار کمتر است. معایب تتر در این زمینه مربوط به ثابت‌بودن ارزش آن در هر حالت است و با روند افزایشی دیگر ارز‌های دیجیتال، رشد نمی‌کند.

بررسی مشکلا تتر؛ فریز یا مسدود شدن دارایی هر کاربر

با اینکه Tether در دسته ارز‌های دیجیتال متمرکز قرار می‌گیرد، اما در شبکه‌های غیر‌متمرکز توزیع می‌شود. این مفهوم به منزله آن است که مجری اجرایی در این شبکه‌ها، توانایی انجام هر عملیاتی را روی حساب کاربری افراد دارد. اگر مسئله‌ای پیش بیاید یا دزدی انجام شود، مدیر اجرایی می‌تواند حساب فرد را مسدود کند. فریز‌شدن حساب کاربران از آن جهت معایب تتر را نشان می‌دهد که امکان دارد این ماجرا اشتباه برداشت شده باشد.

وقتی حساب کاربری یک فرد در این فضا مسدود می‌شود، در‌ واقع آن شخص نمی‌تواند هیچ عملیاتی را انجام داده و به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشد. البته حل‌شدن این ماجرا امکان‌پذیر است، اما زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد؛ با این وجود، شما می‌توانید در این بازه زمانی نسبتا بلند‌مدت، بسیاری از فرصت‌های خود را از‌دست دهید.

نمی توان روی این ارز دیجیتال در دنیای واقعی حساب کرد!

یکی از مشکلات تتر که کمتر کسی به آن توجه می‌کند، آن است که با اینکه این Digital currency با 1 دلار برابری می‌کند، اما یک پول واقعی نیست. این مسئله برای تمامی ارز‌های دیجیتال صادق بوده و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. جدای از پشتوانه دلاری برای آن، نمی‌توان گفت که Tether در دنیای فیزیکی واقعیت داشته و به‌عنوان یک نوع پول معرفی می‌شود. یکی از معایب تتر را همین مورد شامل می‌شود.

با توجه به آنکه بسیاری از اقتصاد‌دانان دور هم جمع شده و سعی کرده‌اند ارزش واقعی آن را مشخص کنند، امکان دارد تا چندین سال آینده، مشخص شود که ارزش واقعی تتر تا این اندازه نیست. بنا‌بر همین اوضاع، ممکن است اگر چنین مسئله‌ای محقق شود، ارزش دارایی‌تان تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرده و نتوانید در دنیای فیزیکی، همانند روز اول آن را به دلار تبدیل کنید.

مشکلات تتر برای سرمایه گذاری

سوالات متداول در مورد ایرادات تتر

با اینکه بسیاری از مطالب به‌صورت کامل توضیح داده شده‌اند، اما بسیاری از افراد سوالاتی دارند که می‌توان به‌صورت کوتاه در این زمینه به آن‌ها پاسخ داد.

معایب تتر بیشتر در چه زمینه‌هایی نمایان می‌شوند؟

اصلی‌ترین موضوعی که می‌توان از این لحاظ به آن دقت کرد، در مورد برابری هر 1 Tether با 1 دلار آمریکا است.

آیا می‌توان میان ایرادات و مزایای این ارز دیجیتال وجه اشتراکی هم دریافت کرد؟

بله؛ با اینکه دلار آمریکا به‌عنوان پشتوانه این USDT در دنیای فیزیکی شناخته می‌شود، اما امکان دارد در آینده چنین مسئله‌ای صادق نباشد.

شناخت مشکلات و معایب تتر؛ عاملی مهم در جلوگیری از ضرر مالی

فرقی نمی‌کند قصد سرمایه‌گذاری روی چه ارز دیجیتالی را داشته باشید، در هر صورت ممکن است ضرر‌هایی را هم متقبل شوید. برای اینکه این ضرر و زیان‌ها را به حداقل برسانید، کافی است علاوه‌بر مزایایDigital currency، معایب آن را هم مورد بررسی قرار داده و در مورد آن اطلاعات لازم را کسب کنید. تتر هم با اینکه نوسانات بسیار پایینی را تجربه می‌کند، اما ایراداتی در سیستم کاری آن دیده شده است.

معایب تتر در حدی نیست که بتواند مزایا را خنثی کرده یا آن‌ها را زیر سوال ببرد. در هر صورت لازم است هر فرد پیش از خرید این ارز دیجیتال، معایب تتر را هم به‌خوبی آنالیز کند تا در آینده دچار مشکل خاصی نشود. در صورت تمایل به خرید و فروش این ارز دیجیتال می‌توانید به صرافی بیترافی مراجعه کرده و از خدمات ما بهره‌مند شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.