خرید ارز دیجیتال > بلاگ بیترافی > آشنایی با ارز دیجیتال تتر > کارمزد خرید تتر؛ خرید و انتقال Tether چقدر کارمزد دارد؟

کارمزد خرید تتر؛ خرید و انتقال Tether چقدر کارمزد دارد؟

تتر (USDT)، به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین ارزهای ثابت یا استیبل کوین‌ها معرفی شده، که به‌دلیل برخورداری از قیمت ثابت مورد انتخاب معامله‌گران بسیاری قرار گرفته است. همواره یکی از بحث‌برانگیزترین سوالاتی که ممکن است برای تریدرها پیش بیاید، نحوه محاسبه کارمزد خرید تتر است. بهتر است بدانید که بدون داشتن اطلاعات و آگاهی کافی نمی‌توانید به‌عنوان تریدری موفق پا به عرصه ارز دیجیتال بگذارید.

چرا که در برخی از شبکه‌ها، کارمزد انتقال تتر به 30 دلار هم می‌رسد! بنابراین، در این مقاله سعی داریم تا با پرداختن به تمامی ابهامات پیش‌رو در مورد این سوال که کارمزد خرید و انتقال این ارز چقدر است، به شما در مسیر خرید آن کمک کنیم؛ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

ضمناً جهت معامله این رمزارز می‌توانید به صفحه خرید تتر مراجعه کنید.

بررسی ارز دیجیتال تتر و علت محبوبیت آن

قبل از پرداختن به نحوه محاسبه کارمزد خرید Tether، بهتر است کمی با این ارز پرطرفدار آشنا شوید. تتر، با بهره‌مندی از قیمتی ثابت و نسبتا پایدار ( حدود یک دلار آمریکا) سعی در محافظت از دارایی شما در بازار ارز دیجیتال دارد. جالب است بدانید که نوسانات شدید این بازار تاثیر چشمگیری روی تتر نمی‌گذارد؛ از این‌رو، کامزد انتقال تتر پایین بوده و به‌عنوان مهم‌ترین رمز ارز دارای پشتوانه بین تریدرها شناخته شده و در مدت کمی محبوبیت زیادی را از آن خود کرده است.

تتر از انواع مختلفی برخوردار است. به‌همین دلیل، میزان کارمزد خرید تتر و سرعت انتقال انواع مختلف آن با یکدیگر متفاوت بوده و شما قبل از خرید بهتر است با تمامی آن‌ها به‌خوبی آشنا شوید!

کارمزد خرید  Tether چقدر است؟

احتمالا شما هم به دنبال جواب این سوال هستید، برای درک بهتر و شفاف‌سازی بیشتر این موضوع پیش از هر چیز لازم است بدانید که کارمزد خرید تتر و انتقال آن برای انواع مختلف این ارز، متفاوت است. تتر، دارای انواع مختلفی است که هر یک از آن‌ها دارای شبکه خاص خود هستند؛ هر یک از این شبکه‌ها در سرعت انتقال و تایید و میزان کارمزد، متفاوت‌اند.

در این بخش به بررسی انواع تتر و کارمزدهای هر یک از آن‌ها پرداخته‌ایم که به شرح زیر می‌باشد:

آشنایی با کارمزد خرید انواع تتر
کارمزد خرید Tether بسته به انواع مختلف آن، متفاوت است.

کارمزد خرید تتر USDT-Omni

جالب است بدانید که اولین نسخه تتر در شبکه‌ای بر بستر بیت کوین با عنوان USDT-Omni ایجاد شد.سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال در گذشته تنها با شبکه اومنی سرو کار داشته و به‌وسیله آن به خرید و انتقال تتر می‌پرداختند

 مانند شبکه اتریوم، این شبکه نیز به‌دلیل ارتباط مستقیم با کارمزد تراکنش بیت کوین، کارمزد بالایی را هنگام انتقال دریافت می‌کند. از جمله دلایلی که سرمایه‌گذاران را به سمت شبکه‌های دیگر سوق داد، می‌توان به اختلالات زیاد شبکه بیت کوین به خاطر شلوغ بودن آن و کارمزد خرید تتر بسیار بالا اشاره کرد. برخی دیگر از این دلایل به شرح زیر است:

  • استفاده از نوع تتر از سوی تریدرهای باتجربه به‌دلیل افزایش احتمالی کارمزد تراکنش‌ها در بلاکچین بیت کوین توصیه نمی‌گردد!
  • لازم به ذکر است که هرگونه اختلالی که در بیت کوین به‌وجود بیاید، تتر را نیز مختل کرده و فرآیند خرید و انتقال با اشکال مواجه می‌شود.
  • شلوغ شدن شبکه بیت کوین به حمله از سوی هکرها منجر شد؛ از این رو، پس از به‌خطر و پس از آن محبوبیت این شبکه کاسته شد.
  • به‌دلیل نامطلوب بودن سرعت تراکنش‌ها، تمرکز از روی این شبکه برداشته شد و کاربران علاقه‌مندی خود را کم کم نسبت به آن از دست دادند.

به وجود آمدن چنین دلایلی، سبب شد تا در گذر زمان، سرمایه‌گذاران و تریدرها رفته رفته علاقه خود به استفاده از این شبکه را از دست داده و شبکه‌های دیگری را برای انجام این کار جایگزین کنند.

کارمزد خرید تتر USDT-ERC20

یکی از دلایلی که صرافی‌ها این شبکه را برای انتقال تتر ترجیح می‌دهند، سرعت بسیار بالای آن است. در واقع، شبکه اتریوم (ERC20) به‌دلیل تایید سریع تراکنش‌ها و افزایش میزان تعاملات موفقیت زیادی را در بازار به‌دست آورده است، علی‌رغم استقبال  چشمگیر از شبکه Ethereum از سوی بسیاری از معالمه‌گران، ممکن است برخی آن را به‌دلیل کارمزد بسیار بالا انتخاب نکرده و شبکه دیگری را برای خرید تتر ترجیح دهند.

ناگفته نماند که شبکه اتریم برای سرمایه‌گذاران تازه‌کار صرفه اقتصادی نداشته و بهتر است برای انتقال تتر یا خرید آن به سراغ شبکه مقرون‌به‌صرفه‌تری بروند!

کارمزد خرید تتر در این شبکه حدود 0.01 اتریوم برآورد می‌شود. به عبارتی دیگر، کارمزد خرید این ارز دیجیتال پرطرفدار در شبکه اتریوم حدود 5 دلار است.

کارمزد خرید Tether؛ USDT-BSC

جالب است بدانید که کمترین کارمزد انتقال تتر مربوط به شبکه BSC می‌باشد. این شبکه یکی از بلاک چین‌های فوق‌العاده بوده که در سال 2020 توسط صرافی بایننس ایجاد شد.  شبکه Binance Smart Chain با گسترش کاربرد قراردادهای هوشمند در بلاک چین بایننس و انجام تراکش‌ها در کمترین زمان ممکن در بازار ارز دیجیتال، بسیار معروف شد.

بنابراین شبکه BSC با دریافت کارمزد انتقال تتر و همچنین زمان تایید کمتر کارتان را سریعتر راه می‌اندازد! اما باید بدانید که نیاز به تاییدیه کمتر ممکن است امنیت کمتری را نیز به‌دنبال داشته باشد. پس اگر امنیت بیشتری را از شبکه موردنظر می‌خواهید، بهتر است شبکه اتریوم را با وجود دریافت کامزد خرید تتر بیشتر انتخاب کنید!

  • در حال حاضر شبکه BSC با بهره‌مندی از کمترین کارمزد خرید  و انتقال، معاملات را راحت‌تر از سایر شبکه‌ها در بازار انجام می‌دهد.
  • هزینه کارمزد این شبکه 0.0014 ارز BNB می‌باشد.  

همانطور که اشاره کردیم، کمترین میزان هزینه انتقال تا این لحظه، برای این شبکه می‌باشد.

کارمزد خرید تتر USDT-Tron

همانطور که در بخش بالا گفته شد، به دلیل استقبال فوق‌العاده از بستر اتریوم و شلوغ شدن این شبکه، کارمزد انتقال تتر با افزایش قابل توجهی مواجه شد؛ از آن‌جایی که انتقال تتر در این بستر دیگر مقرو‌به‌صرفه نبود، توسعه‌دهندگان بستر مناسب‌تری را برای کاربران ایجاد کردند.

دیری نپایید که شبکه ترون به‌دلیل بهره‌مندی از بلاک چین اختصاصی و منحصر به فرد خود، دریافت کارمزد خرید تتر بسیار پایین و انجام سریع تراکش‌ها محبوبیت زیادی را در بازار ارز دیجیتال کسب کرد.

در نظر داشته باشید که تترهای عرضه شده روی شبکه ترون TRC-20 نام داشته که از کیف پول‌های ترون نیز برخوردار می‌باشند. همچنین لازم به ذکر است که کامزد این شبکه 1 الی 2 دلار بوده که در مقایسه با سایر شبکه‌ها مقرون‌به‌صرفه تر است.

روش انتقال تتر چگونه است؟

با دانستن میزان کارمزد انتقال تتر، بهتر است از راه‌های انتقال آن نیز آگاه شوید. انجام مراحل انتقال تتر بسیار ساده بوده و با وارد شدن به کیف پول خود می‌توانید آن را به پایان برسانید. برای این کار لازم است:

  • پس از کلیک روی گزینه send، تتر را از منوی  Currency انتخاب کرده و پس از وارد کردن آدرس گیرنده در بخش TO، QR کد گیرنده را اسکن کنید.
  • در این مرحله تنها کافی است که تعداد موردنظر تتر را انتخاب کرده و روی گزینه ادامه کلیک کنید.
  • و در نهایت با انتخاب Send Tether ارزها انتقال داده می‌شوند.

با انجام مراحل گفته شده، می‌توانید به راحتی میزان ارز مورد نظرتان را منتقل کنید.

روش انتقال تتر از شبکه‌ای به شبکه دیگر

اگر شما هم یکباره تصمیم به تغییر شبکه انتقال تتر خود گرفته‌اید، باید به صرافی مراجعه کنید. صرافی‌ها به‌دلیل بهره‌مندی از حجم بالای نقدینگی و پشتیبانی از شبکه‌های مختلف کار شما را به‌راحتی انجام می‌دهند.

اگر از کارمزد بالای شبکه‌ای ناراضی هستید و تصمیم به تغییر پروتکل توکن‌های تتر خود گرفته‌اید، کافی است که تتر‌هایتان را به یک صرافی معتبر مانند بایننس منتقل کنید.

برای این کار، پس از وارد شدن به کیف پول صرافیو انتخاب گزینه Withdraw، آدرس تتر ( شبکه جدید) کیف پول خود را وارد کرده و شبکه انتقال را روی همان شبکه قرار دهید. با کلیک روی Submit انتقال شبکه صورت می‌گیرد!

نحوه پرداخت کارمزد تتر

شاید شما هم مانند بسیاری از کاربران هنگام پرداخت کارمزد با مشکل مواجه شده باشید. اگر شما نیز با وجود موجودی تترموفق به پرداخت کارمزد نمی‌شوید، باید بدانید که تتر به علت نداشتن بلاک چین اختصاصی، بر روی بلاک چین‌های دیگر به صورت توکن فعال است.

بنابراین، برای پرداخت کارمزد انتقال تتر باید از ارز دیجیتال اصلی استفاده کنید. اگر در کیف پول شبکه موردنظرتان (شبکه اتریوم وغیره) کارمزد متعارف همان شبکه به صورت خودکار پرداخت می‌شود.

در صورت عدم موجودی ارز دیجیتال اصلی تراکنش پرداخت موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

سخن پایانی؛ کمترین کارمزد خرید تتر را با بیترافی تجربه کنید!

اگر شما نیز زندگی‌تان به بازار ارز دیجیتال و بلاک چین‌ها گره خورده است، با مطالعه این مطلب می‌توانید معاملات عاقلانه‌تری را برای خود رقم بزنید! همانطور که در طول مقاله شرح دادیم، تتر انواع مختلفی دارد و شناخت آن‌ها به شما هنگام محاسبه کارمزد خرید Tether کمک می‌کند.

در واقع، کارمزد خرید تتر کاملا به شبکه انتخابی بستگی دارد. البته فراموش نکنید که بهترین راه برای خرید ارز دیجیتال یا تتر، مراجعه به صرافی است. با پیشنهاد بهترین قیمت و اطمینان خاطر از امن بودن تراکش، از صرافی خرید کنید.
ما در بیترافی خدمات فروش و خرید ارز دیجیتال تتر را با بهترین نرخ و کمترین کارمزد ارائه می دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید و فروش می‌توانید از صفحه ثبت نام بیترافی استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.