خرید ارز دیجیتال > بلاگ بیترافی > آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین > خرید بیت کوین یا طلا؛ برای سرمایه گذاری کدام بهتر است؟

خرید بیت کوین یا طلا؛ برای سرمایه گذاری کدام بهتر است؟

طلا بخریم یا بیت کوین؟ شاید شما نیز این روزها به‌ فکر سرمایه‌گذاری افتاده باشید؛ همانطور که می‌دانید خرید طلا یا بیت کوین یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. از ان‌جایی ک با گذشت زمان، ارزش طلا یا بیت کوین کاهش نمی‌یابد، سرمایه‌گذاری در آن ‌به‌عنوان راهی ایمن شناخته شده که دارایی‌تان را به‌خطر نمی‌اندازد.

با افزایش تورم، نمی‌توانید ریسک کرده و با روش‌های مختلف سرمایه‌تان را خرج کنید. به‌همین دلیل، شما باید اطلاعات و سطح آگاهی خود را افزایش دهید و سپس گامی به‌سوی سرمایه‌گذاری بردارید. در ادامه با بررسی سوال طلا بخریم یا بیت کوین؟، با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین بستر را برای حفظ دارایی خود برگزیده و سود کلانی بدست آورید!

طلا بخریم یا بیت کوین؟

خرید طلا که سرمایه گذاری سنتی محسوب می‌شود، سود زیادی را به صاحبان خود رسانده و روشی است که نسبت به سایر روش‌ها نزد مردم قابل اطمینان‌تر است. این فلز گران‌بها سال‌های زیادی است که به‌عنوان سرمایه‌ای ارزشمند دست به دست می‌چرخد و البته به‌علت موجودی محدودی که دارد، هیچگاه شاهد کاسته شدن ارزش آن نخواهیم بود. از آن طرف، بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری سال‌های زیادی نیست که پا به عرصه گذاشته‌اند؛ البته در همین مدت زمان توانسته‌اند که جایگاه مطلوبی را بین سرمایه‌گذاران به‌دست آورند.

بیت کوین، بستری را برای سرمایه‌گذاری به‌وجود آورده که با پیشرفت تکنولوژی حتی می‌تواند جایگزین مناسبی برای طلا باشد. در سال‌های اخیر، ارزهای دیجیتال به‌دلیل بهره‌مندی از مزایای مختلف، جایگاه ویژه‌ای بین مردم پیدا کرده‌اند؛ زیرا که با خرید و فروش ارزهایی چون بیت کوین نه تنها سرمایه‌تان حفظ می‌شود، بلکه با کسب سود زیاد، می‌توانید به درآمد بالاتری فکر کنید.

مقایسه طلا با بیت کوین؛ خرید طلا یا خرید بیت کوین

قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری و خرید بیت کوین یا طلا بهتر است به‌خوبی با مزایا و معایب آن‌ها آشنا شوید و سپس با اطلاع از میزان ریسک و سود هر کدام و همچنین درنظر گرفتن آینده‌شان اقدام به سرمایه‌گذاری کنید! ناگفته نماند که در سال‌های اخیر، افراد با قرار دادن دارایی‌شان در بازار ارز دیجیتال و انجام معاملات مختلف، سعی در کسب درآمد داشته و از این طریق سود زیادی بدست می‌آورند.

مقایسه طلا با بیت کوین برای خرید
آشنایی با ویژگی‌های طلا و بیت کوین می‌تواند به شما در جهت انتخاب درست کمک کند.

اما نباید ریسک کاهش سرمایه و یا از دست دادن آن را در همین حین نادیده گرفت. بیت کوین که با عنوان طلای دیجیتال نیز بین تریدرهای حرفه‌ای شناخته می‌شود، در بستری بسیار امن خرید و فروش می‌شود. بر خلاف طلا، موجودی بیت کوین ( ۲۱ میلیون) کاملا مشخص است. در ادامه با مقایسه طلا با بیت کوین،  به‌بررسی برخی از ویژگی‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

طلا و بیت کوین چه شباهتی با یکدیگر دارند؟

جالب است بدانید که هم طلا و هم ارز دیجیتال بیت کوین، امکان خرید و فروش را به‌صورت ناشناس برای افراد فراهم کرده‌اند. این موضوع می‌تواند مزیتی عالی محسوب شود. علاوه بر این، هر دو منابعی محدود دارند! به‌عبارتی دیگر، زمانی که کالایی محدود باشد، ارزش آن هیچگاه کاهش نخواهد یافت: در عوض، هرچه کالا کمیاب‌تر باشد، ارزش آن بالاتر خواهد رفت!

نقدینگی بالا ویژگیی مشترک طلا و بیت کوین است که باعث شده هر دوی آن‌ها به‌عنوان دارایی قابل اعتمادی نزد سرمایه‌گذاران نگهداری شوند و در هر زمانی که می‌خواهند به فروش آن بپردازند. تبدیل طلا و بیت کوین به پول نقل به‌دلیل نقدینگی بالا، بسیار راحت است.

تفاوت بیت کوین با طلا در چیست؟

به نقل از یک اقتصاددان، خرید بیت کوین خیلی بهتر از طلا است! از نظر او، جهان در حال پیشروی به‌سمت تکنولوژی بوده و دیگر سرمایه‌گذاری به‌روش قدیمی سود آنچنان زیادی را در اختیار افراد قرار نمی‌دهد. علاوه‌براین، معاملات بیت کوین روز‌به‌روز درحال افزایش بوده و خود عاملی است که نشان‌ می‌دهد، چرا باید به‌جای خرید طلا، به خرید بیت کوین و سرمایه گذاری روی آن بپردازید. در این بخش، با مقایسه طلا با بیت کوین به‌شما کمک خواهیم کرد که تصمیم خود را در رابطه‌با طلا بخرم یا بیت کوین؟ بگیرید.

  • نقل و انتقال بیت کوین نسبت به طلا بسیار راحت‌تر است! امکان انتقال پول از طریق بیت کوین در خارج و داخل کشور وجود دارد. بیت کوین نسبت به سایر روش‌ها برای انتقال پول، کم هزینه‌تر بوده و سرعت بالاتری را به کاربران ارایه می‌دهد. علاوه‌براین، به کارمزد کمی را در ازای انجام معاملات نیاز دارد.
  • زمانی که اقتصاد یک کشور با مواردی چون تورم و تحریم دست و پنجه نرم می‌کند، نگهداری طلا نسبت‌به پول کاغذی یا دلار می‌تواند سودآورتر باشد. اما بیت کوین نیز در چنین مواردی بسیار کارآمدتر از طلا ظاهر می‌شود. بیت کوین ماهیتی دیجیتالی داشته و به‌دلیل قرارگیری در بستری غیرمتمرکز می‌تواند جهت سرمایه‌گذاری کوتاه یا بلندمدت مورداستفاده قرار گیرد. برای خرید و فروش بیت‌کوین نیازی به افتتاح حساب ندارید و کاملا آسان و راحت می‌توانید پرداخت‌های خود را انجام دهید. بیت کوین از سوی هیچ نهاد و دولتی کنترل نمی‌شود؛ به‌همین‌دلیل، بدون تاثیر پذیرفتن از تورم شما را از اوضاع کنونی واقع در کشور رهایی می‌بخشد!
  • نمی‌توان از قدمت و ارزش طلا، این دارایی کاربردی و گران‌بها چشم‌پوشی کرد. طلا از زمان پیدایش تابه‌امروز، در صنعت‌های مختلفی مورداستفاده قرار گرفته و با داشتن کاربردهای مختلف در زمینه‌های زیادی به مردم یاری رسانده است. با این‌حال، امروزه با روی کار آمدن ارزهای دیجیتال، مردم تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری به روش‌های نوین و نوظهور دارند. زیرا که هنگام مبادله ارزی چون بیت کوین، با هیچگونه محدودیت زمانی و مکانی مواجه نیستند. بیت کوین علاوه بر داشتن امنیت بسیار بالا و دریافت کارمزد کم، به‌دلیل سرعت بخشیدن به معاملات، زندگی راحت‌تری را برای افراد به‌وجود آورده است. با پی بردن به ارزش بالای بیت کوین، امروزه بسیاری از کشورها این ارز را به اقصاد خود وارد کرده و روی آن سرمایه گذاری می‌کنند.
  • جابه‌جایی طلا، حمل و انتقال آن گران بوده و افراد باید در این فرآیند، ضمن تلاش برای حفظ امنیت طلا، هزینه زیادی را هنگام انتقال آن بپردازند. اما استخراج، مبادله و انتقال بیت کوین بسیار ارزان‌تر از طلا بوده و چنین مشکلاتی را دربرندارد! ناگفته نماند که برای نگهداری بیت کوین تنها یک کیف پول دیجیتالی کفایت می‌کند؛ با ذخیره بیت کوین در والت خود، هیچ خطری مانند دزدیده شدن و یا بلایایی چون سیل و زلزله نمی‌تواند آن را تهدید کند. چون جای آن کاملا امن بوده و تنها خود شما به آن دسترسی خواهید داشت.
  • البته که طلا نیز می‌ ‌تواند در برخی موارد بهتر از بیت کوین عمل کند! بسیاری از ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین به‌شدت تحت تاثیر نوسانات قرار می‌گیرند. در نتیجه این فرآیند، با کاهش یا افزایش ارزش چنین ارزهایی مواجه می‌شویم. طلا در چنین مواردی ثبات بیشتری از خود نشان می‌دهد.
  • از طرفی دیگر، خرید بیت کوین به کسانی که قدرت ریسک‌پذیری بالایی ندارند، توصیه نمی‌شود. اگر می‌خواهید در زمینه فناوری گام بردارید وبه‌عنوان فعالی بالقوه به معامله در بازار ارز دیجیتال بپردازید، ریسک ضرر و زیان  آن را نیز بپذیرید. طلا، با داشتن قدمتی طولانی‌تر، از امور مالی شما محافظت کرده و هنگام نوسانات قیمتی، ضرر کمتری را متحمل می‌شود.

اینکه شما کدام را برای سرمایه گذاری ترجیح می‌دهید کاملا به‌خودتان بستگی دارد. شاید بتوانید با تقبل ریسک به‌خطر افتادن دارایی‌تان، به خرید و فروش بیت کوین پرداخته و  در معامله‌ای سودی هنگفت بدست آورید! اما بسیاری هستند که ترجیح می‌دهند از نوسانات دوری کنند و به‌دنبال سرمایه‌گذاری پایدارتری بگردند؛ در این صورت، خرید طلا منطقی‌تر است!

فراموش نکنید که بیت کوین نسبت به طلا در معرض نوسانات بیشتری قرار دارد. رسانه‌های مختلف، سرمایه‌گذاران متفاوت و همچنین اتفاقات گوناگون می‌تواند قیمت بین کوین را در آن واحد کم یا زیاد کند. در صورتی که طلا اینگونه نیست. وجود احتمال نوسانات قیمتی، به‌معنای زیرسوال رفتن بیت کوین نیست! اگر دانش ترید و تحلیل را بدست آورید، در همین بازار پر از نوسان نیز می‌تواند سود خوبی بدست آورید.

خرید طلا یا بیت کوین؛ انتخابی مهم در مسیر سرمایه‌گذاری

اگر همچنان نمی دانید که باید طلا بخریم یا بیت کوین؟، باید بگوییم که باید مواردی را در این زمینه مدنظر قرار دهید تا تصمیم‌گیری برایتان راحت‌تر شود. به‌طورکلی، اگر تحمل ریسک بالایی دارید و آماده کاهش سرمایه‌تان هستید، به‌سمت خرید بیت‌کوین بروید! البته که اگر با آموزش‌های لازم در این بازار شروع به فعالیت کنید، ریسک به‌خطر افتادن دارایی‌تان به‌حداقل می‌رسد. خرید طلا و خرید بیت کوین با مزایا و معایب خودش همراه است؛ طلا امنیت بیشتری را به‌همراه دارد اما نسبت به بیت کوین بازدهی  و سود کمتری را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

این نکته را نیز در نظر بگیرید که در جهان امروز، تمایل تریدرها بیشتر به‌سمت خرید بیت کوین و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است. زیرا که حتی با وجود ریسک کاهش سرمایه، در صورت نوسانات مثبت احتمال کسب سود بسیار زیادی وجود دارد. امیدواریم ک با مطالعه این مقاله، بتوانید بهترین تصمیم ممکن را هنگام سرمایه گذاری بگیرید! در صورت تصمیم به خرید بیت کوین، می‌توانید از خدمات صرافی بیترافی در جهت خرید و فروش ارزهای دیجیتال کمک بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.