خرید ارز دیجیتال > بلاگ بیترافی > آشنایی با ارز دیجیتال تتر > دلار بخریم یا تتر؟ بررسی مزیت‌های تتر نسبت به دلار!

دلار بخریم یا تتر؟ بررسی مزیت‌های تتر نسبت به دلار!

دلار بخرم یا تتر؟ شاید برای شما نیز سوال باشد که دارایی خود را به دلار تبدیل کنید یا با سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال و خرید تتر به کسب سود بیشتری بپردازید. با افزایش تورم و نوسان ارزش پول، افراد زیادی به‌فکر راه‌های دیگری برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد افتاده‌اند. با پیشرفت تکنولوژی و روی کارآمدن ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاری شکل دیگری یافته است. اهمیت و محبوبیت ارزهای دیجیتال را می‌توان به دریافت کارمزد کم و عدم وجود شخصی ثالث نسبت داد. نه تنها در ایران، بلکه در بازارهای جهانی، ارزهای دیجیتال از جمله تتر، اقتصاد را به‌‌طور کلی دگرگون ساخته است. انتقال وجه در بانک و یا تبدیل آن به‌دلار علاوه بر پرهزینه‌ بودن، زمان زیادی را از شما می‌گیرد. اما استیبل کوین تتر با صرف کمترین زمان و هزینه، به‌عنوان واسطه‌ای بین دنیای دیجیتالی و فیزیکی شما را در حفظ سرمایه و افزایش آن بهتر یاری می‌رساند.
خرید تتر یا دلار، موضوعی است که این روزها فکر سرمایه‌گذاران زیادی را به‌خود درگیر کرده است. با افزایش ارزش دلار به‌صورت ناگهانی طی سال‌های اخیر شاید شما نیز خرید آن را روشی برای سرمایه‌گذاری به‌حساب بیاورید. اما نباید فراموش کنید که خرید دلار نمی‌تواند تنها راه نجات شما برای فرار از تورم باشد! در این مقاله سعی داریم که با پرداختن به سوال‌های “تتر چیست؟’ و  تتر چه تفاوتی با دلار دارد؟، چالش ذهنی شما را برای یافتن ایمن‌ترین روش سرمایه‌گذاری برطرف کنیم؛ تا انتهای مقاله با ما باشید!

کدام بهتر است؟ خرید تتر یا دلار؟

با افزایش بازارهای مالی و راه‌های متنوع سرمایه‌گذاری، افراد زیادی هستند که نمی‌دانند بهترین روش سرمایه‌گذاری چیست. اگر شما هم به فکر تبدیل ریال خود به دارایی باارزش‌تری چون دلار یا تتر هستید، باید به‌خوبی با هر دو مفهوم و مزایا\معایب‌شان آشنا شوید تا بدانید احتمال رشد و موفقیت کدامیک بیشتر است.

خریدن دلار بهتر است یا تتر
بررسی تفاوت‌های لازم جهت راهنمایی بیشتر در انتخاب بین خرید دلار یا تتر

تتر چیست؟

خرید تتر، استیبل کوین محبوب، به‌عنوان روشی برای حفظ سرمایه در دنیای پر از فراز و نشیب کنونی شناخته می‌شود.  USDT به‌دلیل بهره‌مندی از ارزشی ثابت برابر با یک دلار آمریکا، جایگزین مناسبی با ریال بوده که بر خلاف آن، هر روز از ارزشش کاسته نمی‌شود. همان طور که گفته شد، خرید و فروش تتر نه تنها هزینه‌بر نبوده، بلکه با صرف کمترین زمان ممکن و فقط با یک کلیک در صرافی‌های مختلف امکان‌پذیر است. شاید شما نیز بارها مدت زیادی را در صف خرید دلار منتظر مانده و حتی پس از خرید آن، تا خانه استرس زیادی را تحمل کرده باشید! ارزهای دیجیتالی چون تتر چنین مشکلاتی را ندارند. تتر نیز مزایا و معایبی دارد؛ اما مزایای آن بیشتر از معایبش بوده و همین عاملی است که باعث شده توجه افراد زیادی به آن جلب شود.

تتر در سال ۲۰۱۴ پس از ایجاد توسط کمپانی teter limited به‌عنوان پلی بین دنیای ارزدیجیتال و دنیای ارزهای فیات مانند دلار مورداستفاده عموم مردم قرار گرفت. بارها شنیده‌اید که ارز دیجیتال تتر را استیبل کوین می‌نامند؛ چون پشتوانه دلاری داشته و با ارزشی ثابت، سخت در برابر طوفان نوسانات شدید بازار می‌ایستد! برخورداری از پشتوانه دلاری به این معنا بوده که به‌ازای هر واحد تتر، یک دلار آمریکا در صندوق‌های مالی وجود دارد.

ناگفته نماند که بسیاری ارزهای دیجیتال دیگر، چنین ویژگی‌هایی ندارند. انتقال Tether، در هرگوشه‌ای از دنیا با سرعتی بسیار بالا وصرف زمانی کم امکان‌پذیر است. این دلار دیجیتالی، کاربران را مقدور ساخته که از پروتکل‌های غیرمتمرکز سود کسب کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، در حال حاضر تعداد توکن‌های تتر موجود در بلاک چین‌های مختلف به ۶۸ میلیارد می‌رسد.

دلار چیست؟

ارز فیات واحد پول رایج هر کشوری بوده که برخلاف ارز دیجیتال تتر هیچ پشتوانه‌ای ندارد. ارزش ارز فیات با تغییر میزان عرضه و تقاضای آن در کشور تغییر می‌کند و هرچه اقتصاد کشوری ثبات بیشتری داشته باشد، اعتبار پول فیات بیشتر خواهد بود. دلار، یکی از مهمترین ارزهای فیات در دنیا، امروزه به‌عنوان روشی برای سرمایه‌گذاری مورداستفاده قرار می‌گیرد. با بالارفتن همیشگی قیمت دلار در ایران، بسیاری از مردم به‌فکر تبدیل ریال به دلار افتاده‌اند تا بلکه از این روش بتوانند درآمد خود را افزایش دهند. برخلاف تتر، برای خرید دلار نمی‌توانید در خانه بنشینید و هر زمان که تمایل داشتید اقدام کنید! شما می‌توانید با مراجعه به صرافی آن هم در زمانی مشخص دلار بخرید.

بااین حال، خرید دلار و سرمایه‌گذاری در آن خالی از لطف نیست! با خرید دلار، سرمایه شما در اختیار نهاد خاصی قرار نمی‌گیرد و هر زمان که خواستید می‌توانید از آن استفاده کنید.

دلار بخریم یا تتر؟؛ مزایای سرمایه گذاری در تتر

در این بخش قصد داریم که با بررسی مزایای سرمایه گذاری در تتر، به‌شما هنگام انتخاب تتر یا دلار کمک کنیم. (شما همچنین می‌توانید در مقاله هرآنچه باید در مورد تتر بدانید، اطلاعات بیشتری راجع به این رمزارز محبوب کسب کنید). تتر از مزایای زیادی برخوردار است که از جمله آن می‌توان به:

  • تتر با داشتن قیمتی ثابت از سایر ارزهای دیجیتال متمایز شده است. هرچه قیمت‌های موجود در بازار مالی با نوسان مواجه شوند، تتر هیچ تاثیری از اوضاع موجود نپذیرفته و همواره ثابت می‌ماند.
  • نگهداری از پولی کاغذی و فیزیکی به‌مراتب سخت‌تر از دارایی دیجیتالی است. با خرید دلار ممکن است همیشه نگران دزدیده شدن دارایی خود باشید؛ زیرا که گران‌قیمت‌ترین گاو صندوق‌ها نیز در معترض خطر قرا دارند. تتر به‌دلیل بهره‌مندی از ماهیتی غیرفیزیکی می‌تواند به‌جای گاو صندوق در کیف پول نگهداری شود؛ کیف پول‌های سخت افزاری از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و هیچ محدودیتی را هنگام ذخیره تتر در برندارد.
  • معامله دلار یا خرید و فروش آن کامزد زیادی را می‌طلبد. اما تتر این گونه نیست. کارمزد انتقال تتر کمتر از دلار برآورد می‌شود.
  • برخلاف دلار، خرید تتر در هرساعت از شبانه‌روز امکان‌پذیر است. از طرفی دیگر، برای فروش تتر نیز هر زمان که تمایل دارید، می‌توانید اقدام کنید.
  • جهت انتقال استیبل کوین تتر به کیف پول‌های مختلف نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید؛ اما هنگام تدیل، خرید و فروش آن است که نیازمند کارمزد برای انجام تراکنش است.
  • بر خلاف دلار، امکان جعل تتر وجود ندارد! همان طور که می‌دانید روزانه ممکن است دلار تقبلی زیادی به‌وجود بیاید؛ که تشخیص دلار تقلبی با اصل آن زمان‌بر است. تتر به‌‌دلیل بهره‌مندی از ماهیتی رمزنگاری‌شده، در کیف پولی معتبر نگهداری شده که علاوه بر ایمن بودن، امکان هرگونه جعل را رد می‌کند.
  • شاید جالب باشد که بدانید دلار خود عامل تورم است! هنگامی که این ارز فیات به‌عنوان پول بین المللی شناخته شد، آمریکا تصمیم گرفت که به‌وسیله آن تحریم‌های بیشتری را بر علیه دیگر کشورها اعمال کند. اما تتر اینگونه نیست؛ تتر به هیچ نهاد یا دولتی وابسته نیست و به‌عنوان ارزی غیرمتمرکز احتمال بلوکه  شدن دارایی شما را به‌حداقل می‌رساند.

با درنظر گرفتن موارد فوق، اکنون به‌خوبی می‌دانید که برنده میدان کدام است!

خرید تتر از صرافی بیترافی

پاسخ سوال تتر بخریم یا دلار، بدون شک ارز دیجیتال تتر است. با توجه‌به مزیت‌هایی که USDT ارایه می‌دهد، سرمایه گذاری در تتر منطقی‌تر از دلار به‌نظر می‌رسد؛ تنها کافی است که علم خود را نسبت به دنیای ارز دیجیتال بالا ببرید و با فراگیری روش‌های چون توکن سوزی خودکار بایننس کوین و غیره به‌عنوان فعالی موفق در حوزه ارز دیجیتال درآمد کسب کرده و از سود به دست آمده لذت ببرید!

علاوه‌براین، در ایران متاسفانه روزانه شاهد افزایش قیمت دلار هستیم و از این‌ رو، نوسانات قیمتی ممکن است سرمایه شما را کاهش دهد. در صورتی که تصمیم به خرید تتر گرفتید، می‌توانید از خدمات صرافی بیترافی بهره‌مند شوید. امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید با گرفتن بهترین تصمیم، هر روز موفق‌تر از دیروز باشید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.