خرید ارز دیجیتال > بلاگ بیترافی > آشنایی با ارز دیجیتال اتریوم > معایب اتریوم؛ شبکه و ارز ETH چه معایبی دارد؟

معایب اتریوم؛ شبکه و ارز ETH چه معایبی دارد؟

اتریوم یک فناوری بلاکچین منبع باز(Open Source)است که ضمن فراهم کردن بستری برای انجام تراکنش‌های مالی، جهت انعقاد قراردادهای هوشمند، ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه این فناوری در نوع خود پیشرفته و جالب توجه است، اما معایب خاص خود را نیز دارد.
معایب شبکه اتریوم مواردی هستند که پیش از شروع سرمایه گذاری روی اتر باید به آن توجه نمود. اتفاقا به سبب همین مشکلات است که اغلب افراد توصیه می‌کنند سرمایه خود را در یک سبد محدود نکنید. با توجه به اهمیت محدودیت‌ها و مشکلات اتریوم، این مقاله به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

معایب اتریوم(ETH) در یک نگاه

به طور کلی معایب ارز  ETH به حدی بسیار کم است که می‌توان از آنها در مقابل مزایا صرف نظر کرد. صد البته اتریوم با وجود کاربرد مختلف، تبلیغات گسترده و محبوبیت چشمگیر به عنوان یکی از پیشگامان دنیای کریپتوکارنسی شناخته می‌شود. اما نباید از این رمرز ارز برای خود بت بسازید، چرا که این شبکه به همراه ارز واحدش معایب خاص خود را دارند.

معایب شبکه اتریوم eth

بیایید نگاهی به مشکلات و چالش‌های این رمز ارز بیندازیم.

  • هزینه‌های تراکنش بالا
  • مقیاس‌پذیریمحدود
  • امنیت
  • افزایش پیچیدگی
  • محدودیت‌های قراردادهای هوشمند
  • محدودیت‌های توکن‌های ERC-20     
  • عدم شفافیت در استفاده از بودجه
  • عدم وجود مقررات

بررسی کامل هرکدام از معایب شبکه اتریوم (ETH)

پس از مرور معضلات و چالش‌های اتریوم شاید بخواهید با این موارد بیشتر آشنا شوید. در ادامه به شرح هر مشکل در شبکه اتریوم خواهیم پرداخت.

بررسی مشکلات اتریوم؛ هزینه‌های تراکنش بالا

یکی از معایب ارز  ETH بالا بودن کارمزد شبکه آن است. جالب می‌شود  بدانید محبوبیت گسترده اتر باعث شده در سال 2021 کارمزد شبکه اتریوم رکورد بزند. البته در آپدیت‌های جدید این شبکه توسعه دهندگان تلاش کرده‌اند تا کارمزد آن کاهش پیدا کند.

هزینه بالای تراکنش از میعایب اتریوم

معایب ارز اتریوم؛ مقیاس‌پذیری محدود

یکی از اصلی‌ترین معایب اتریوم مقیاس پذیری آن است. مقیاس پذیری به سرعت اجرای تراکنش مربوط می‌شود. در حال حاضر اتر قادر به انجام 15 تا 20 تراکنش در هر ثانیه می‌باشد. این عدد خصوصا برای شرکت‌های بزرگ می‌تواند ناامید کننده به نظر برسد.

معایب شبکه اتریوم؛ امنیت

حملات زیاد به شبکه یکی از چالش‌های اتریوم محسوب می‌شود. شاید گمان کنید توسعه دهندگان توجه ویژه‌ای به حل این بحران می‌کنند، اما باید بدانید تیم توسعه دهنده تاکنون هیچ اقدام تاثیرگذاری برای بهبود امنیت شبکه انجام نداده است.

معایب اتریوم؛ شبکه و ارز ETH چه معایبی دارد؟

بررسی چالش اتریوم؛ افزایش پیچیدگی

جالب است بدانید اتریوم با زبان مخصوص Solidity توسعه پیدا کرده است. با توجه به کاربردهای مختلف، اما آموزش و یادگیری کار با این شبکه بسیار پیچیده است. از طرفی هیچ آموزش مقدماتی برای فرا گرفتن زبان اتریوم وجود ندارد.

مشکلات اتریوم(Ether)؛ محدودیت‌های قراردادهای هوشمند

اگرچه قراردادهای هوشمند یکی از کاربردهای اتریوم محسوب می‌شوند، اما مفید و کاربردی بودن آنها همچنان زیر سوال است. این قراردادهای هوشمند با کوچکترین خطا در کدنویسی دچار مشکل شده و به راحتی مورد حمله‌ی هکرها قرار می‌گیرند.

محدود بودن قرار داد هوشمند از ویژگی منفی شبکه اتریوم eth

بررسی معایب ارز اتریوم؛ محدودیت‌های توکن‌های  ERC-20

توکن ERC-20 در بستر شبکه اتریوم قرار دارد. این توکن محدودیت‌های خاصی دارد که مشکل آفرین است. برای مثال می‌توان بیشتر از مبلغ حساب یک موجودی با این توکن خرید نمود. این موضوع سبب کلاهبرداری‌های مختلف توسط هکرها می‌شود.

بررسی معایب eth؛ عدم شفافیت در استفاده از بودجه

از جمله مشکلات اتریوم این است که برای بودجه آن هیچ شفافیت خاصی وجود ندارد. این موضوع می‌تواند باعث دلسردی و ناراحتی بسیاری از کاربران شود.

معایب اتریوم؛ عدم وجود مقررات

اگرچه اتریوم یک شبکه نسبتا پیچیده با کاربردهای وسیع است، اما هیچ قانون و مقرراتی در این شبکه وجود ندارد. این موضوع نیز می‌تواند در آینده روی محبوبیت این رمز ارز تاثیر بگذارد.

معایب اتریوم؛ شبکه و ارز ETH چه معایبی دارد؟

آیا ارز اتریوم (ETH) ارزش خرید دارد؟

اگرچه معایب اتریوم زیاد است و نمی‌توان آنها را نادید گرفت، اما این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که این ارز همچنان طرفداران زیادی دارد. البته این افراد به معایب این بلاکچین واقف هستند، اما موضوع چیست؟


در واقع با وجود مشکلات متعدد اتر(Ether)، باید اذعان کرد این شبکه و ارز دیجیتال آن مزایای زیادی هم دارد. به عبارتی می‌توان از معایب این رمز ارز در مقابل مزایای آن چشم پوشی کرد. بنابراین در پاسخ به این سوال که آیا اتر ارزش خرید دارد یا نه، باید با اطمینان بگوییم، بله.

خرید مطمئن اتریوم از صرافی بیترافی

ما در این مقاله مشکلات، چالش‌ها و در نهایت معایب اتر(Ether) را مورد بررسی قرار دادیم. اما با این حال بسیاری از افراد خواهان خرید و سرمایه گذاری بر روی این ارز هستند چرا که این ارز داری بسیاری از مزیت‌های دیگر است.
اگر به دنبال یک خرید مطمئن هستید و نمی‌دانید از کجا باید اقدام کنید؟! ما به شما صرافی ارز دیجیتال بیترافی را معرفی می‌کنیم. صرافی بیترافی با داشتن مزیت‌های نظیر کارمزد بسیار کم، رابط کاربری مناسب، امکان خرید لحظه‌ای … یکی از بهترین صرافی‌های موجود می‌باشد که شما می‌توانید با اطمینان خرید انواع ارز‌های دیجیتال خود مانند اتریوم را در آن انجام دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.