خرید ارز دیجیتال > بلاگ بیترافی > آشنایی با ارز دیجیتال اتریوم > مهمترین دلیل سرمایه گذاری روی ETH؛ چرا باید روی اتریوم سرمایه گذاری کنیم؟

مهمترین دلیل سرمایه گذاری روی ETH؛ چرا باید روی اتریوم سرمایه گذاری کنیم؟

آیا سرمایه گذاری روی اتریوم یک انتخاب هوشمندانه است؟ زمانی که صحبت از ارز دیجیتال می‌شود، ناخودآگاه بسیاری از افراد به یاد بیت کوین می‌افتند. با این حال هزاران رمز ارز در بازار کریپتوکارنسی وجود دارد که شاید مهمترین آنها، بعد از بیت کوین، اتریوم باشد. اتریوم (Ethereum) یک ارز مبتنی بر بلاکچین بوده و هدف اصلی آن اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند بدون دخالت واسطه‌ها است. روز به روز سرمایه گذاران بیشتری روی این ارز دست می‌گذارند. اما دلیل سرمایه گذاری روی  ETHچیست؟ با توجه به چشم انداز ایده آل ETH دانستن دلیل سرمایه گذاری روی اتریوم می‌تواند جالب توجه باشد.

دلیل سرمایه گذاری روی اتریوم (ETH)

علت سرمایه گذاری روی Ethereum

1.         پشتیبانی از توکن های غیر قابل تعویض (NFT)

2.         عملکرد ایده آل در حوزه دیفای (DIFI)

3.         قابلیت تطبیق پذیری بیشتر نسبت به سایر ارزها

4.         پردازش هرچه سریعتر تراکنش‌ها

5.         داشتن ظرفیت بالقوه برای رشد بالا در آینده‌ای نزدیک

6.         قرار گرفتن در جایگاه دوم برترین رمز ارزهای دنیا

7.         میزبانی از پروژه‌های غیرمتمرکز، برنامه‌ها و پروتکل‌های متنوع

8.         نقدینگی نسبتا مناسب نسبت به سایر ارزهای دیجیتال

9.         تیم توسعه دهنده قدرتمند و سرشناس

10.       قابلیت توکن سوزی اتریوم

علت سرمایه گذاری روی اتریوم

معرفی ارز دیجیتال اتریوم

اتریوم یک پلتفرم عمومی مبتنی بر بلاکچین بوده که بیشتر جهت قراردادهای هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید خالق این رمز ارز، ویتالیک بوترین هم نمی‌دانست پلتفرم وی چقدر توسعه پیدا خواهد کرد. جالب است بدانید بوترین در سال 2015 این ارز دیجیتال را به بازار معرفی کرد و تاکنون در بسیاری از پروژه‌های مختلف از این پلتفرم استفاده شده است.

توکن اتریوم یعنی اتر (Ether) ارز پایه این شبکه محسوب می‌شود. چنانچه بخواهید تراکنشی روی شبکه اتریوم انجام دهید، باید از اتر استفاده کنید. در جدول بالا 10 دلیل سرمایه گذاری روی  ETH ارائه شده است. اگر قصد دارید وارد بازار کریپتوکارنسی شوید، تفاوتی ندارد مبتدی هستید یا متخصص، چرا که سرمایه گذاری روی توکن‌های اتریوم می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد.

نمودار رشد و سقوط رمز ارز اترویم

تحلیلگران تکنیکال (چارتیست‌ها) از نمودارها به عنوان ابزاری برای آنالیز عملکرد ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. با نگاهی به نمودار زیر می‌توان متوجه شد ارز دیجیتال اتریوم از زمان عرضه اولیه تا به امروز رشد خوبی داشته است. در نتیجه سرمایه گذاری روی اتریوم معقول به نظر می‌رسد.

شرح هر یک از دلایل سرمایه گذاری روی  ETH

زمان آن رسیده تا با بررسی دقیق‌تر 10 دلیل سرمایه گذاری روی اتریوم آگاهی خود را پیرامون آینده‌ی این رمز ارز گسترش دهید. پیشنهاد می‌کنم حتما این دلایل را با دقت بخوانید تا از سرمایه گذاری در بازار جا نمانید. لازم به ذکر است سرمایه گذاری در اتریوم پس از رشد آن سودی ندارد. اکنون که این ارز دیجیتال موقعیت خوبی دارد، باید تصمیم خود را بگیرید.

پشتیبانی از توکن های غیر قابل تعویض (NFT)

آیا با NFT (توکن‌های غیر قابل تعویض) آشنایی دارید. ان اف تی‌ها نوعی ارز دیجیتال رمز نگاری شده هستند که توانایی انتقال مالکیت آثار هنری دیجیتال را فراهم می‌سازند. آیا می‌دانید محبوبترین بستر برای خرید و فروش آثار هنری دیجیتال چیست؟ دقیقا، اتریوم. این موضوع می‌تواند با افزایش تقاضا برای این رمز ارز قیمت آن را در آینده دستخوش تغییر کند.

مهمترین دلیل سرمایه گذاری روی ETH؛ چرا باید روی اتریوم سرمایه گذاری کنیم؟

عملکرد ایده آل در حوزه دیفای (DIFI)

می‌خواهید با یک دلیل سرمایه گذاری روی  ETHقانع شوید. شما را با تاثیر اتریوم در حوزه دیفای آشنا می‌کنم. دیفای یک برنامه ارزشمند در حوزه بلاکچین است که امکان دریافت وام، انجام معامله و … را بدون واسطه فراهم می‌سازد.

قابلیت تطبیق پذیری بیشتر نسبت به سایر ارزها

اتریوم مشابه وردپرس در طراحی سایت OPEN SOURCE است. پس به همه این حق انتخاب را می‌دهد که برنامه‌های شخصی خود را اجرا کنند. این موضوع تطبیق پذیری بیشتر این رمز ارز نسبت به سایر ارزها، حتی بیت کوین را نشان می‌دهد.

مهمترین دلیل سرمایه گذاری روی ETH؛ چرا باید روی اتریوم سرمایه گذاری کنیم؟

پردازش هرچه سریعتر تراکنش‌ها

اتریوم برای تایید تراکنش‌ها از فرایند اثبات سهام (POS) استفاده می‌کند. این امر باعث افزایش هرچه بیشتر سرعت تراکنش این رمز ارز نسبت به سایر ارزهای بازار شده است. این موضوع می‌توانید به تنهایی دلیل سرمایه گذاری روی اتریوم باشد.

داشتن ظرفیت بالقوه برای رشد بالا در آینده‌ای نزدیک

اگرچه پیشگویی همیشه درست از آب در نمی‌آید، اما با استناد به گفته‌های تحلیل گران بازار ارز دیجیتال اتریوم از توانایی‌های بالایی برای رشد در آینده برخوردار است. به گفته برخی کارشناسان تا پایان این دهه‌ی میلادی قیمت هر واحد اتر به بیش از 20 هزار دلار خواهد رسید. در حال حاضر قیمت هر واحد اتر در شبکه اتریوم چیزی حدود 1.8 هزار دلار است.

مهمترین دلیل سرمایه گذاری روی ETH؛ چرا باید روی اتریوم سرمایه گذاری کنیم؟

قرار گرفتن در جایگاه دوم برترین رمز ارزهای دنیا

اگر به فکر سرمایه گذاری روی اتریوم باشید، شاید بد نباشد نگاهی به رتبه بندی رمز ارزهای دنیا بیندازید. این ربته بندی‌ها بر اساس فاکتورهای مختلف در سایت‌های بزرگ دنیا منتشر می‌شوند. در اغلب این رتبه‌ها اتریوم پس از بیت کوین در رتبه 2 قرار دارد. پس چرا نباید روی آن سرمایه گذاری کنید؟

میزبانی از پروژه‌های غیرمتمرکز، برنامه‌ها و پروتکل‌های متنوع

تا کنون بسیاری از برنامه‌ها، پروژه‌ها و حتی قراردادها به کمک این ارز ایجاد شده‌اند. در آینده نیز به این تعداد افزوده خواهد شد. موضوعی که می‌تواند یک دلیل سرمایه گذاری روی اتریوم باشد، چرا که قطعا این موضوع باعث افزایش تقاضا برای این رمز ارز می‌شود.

مهمترین دلیل سرمایه گذاری روی ETH؛ چرا باید روی اتریوم سرمایه گذاری کنیم؟

نقدینگی نسبتا مناسب نسبت به سایر ارزهای دیجیتال

با توجه به این که نقدینگی Ether نسبت به اغلب رمز ارزها بیشتر است، باید این مورد را دلیل سرمایه گذاری روی  ETHدانست. نقدینگی فاکتور مهمی برای سرمایه گذاری روی یک ارز دیجیتال است که نیاز به توضیح بیشتری هم ندارد.

تیم توسعه دهنده قدرتمند و سرشناس

ویتالیک بوترین خالق اتریوم است. فکر می‌کنم کمتر کسی باشد که او و تیمش را نشناسد. سرمایه گذاری روی توکن یک تیم حرفه‌ای و سرشناس بسیار معقول‌تر از سرمایه گذاری روی توکن‌هایی است که تیم توسعه دهنده آن نامشخص می‌باشد. به خصوص این که ویتالیک و تیمش فعالیت‌های گسترده‌ای را دنبال می‌کنند.

مهمترین دلیل سرمایه گذاری روی ETH؛ چرا باید روی اتریوم سرمایه گذاری کنیم؟

قابلیت توکن سوزی اتریوم

اگر باز هم بخواهیم به دلیل سرمایه گذاری روی اتریوم بپردازیم، شاید ذکر توکن سازی این شبکه خالی از لطف نباشد. با هر تراکنش بخشی از دارایی کلی از سیستم خارج می‌شود. این موضوع می‌تواند تعداد توکن‌های قابل عرضه را به تدریج کم کند. اتفاقی که باعث رشد قیمت در آینده خواهد شد. پس باید توکن سوزی را به عنوان یک دلیل سرمایه گذاری روی  ETHلحاظ کنیم.

آیا سرمایه گذاری روی اتریوم مناسب است؟

 با توجه به ویژگی‌های ارز دیجیتال اتریوم و آینده آن، می‌توان گفت این ارز دیجیتال به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت مناسب می‌باشد. البته که هیچ مدرک مبنی بر رشد یا سقوط این ارز وجود ندارد، بنابراین نظر دادن درمورد آن یک دید با توجه به ویژگی‌های اتریوم است.

خرید مطمئن اتریوم از بهترین صرافی ایران؛ بیترافی

تا اینجا درمورد دلایل سرمایه گذاری روی اتریوم و شرح هر کدام از آنها پرداختیم، اما نکته مهم این که برای خرید مطمئن اتریوم چه کنیم؟
با این که روش‌های مختلفی برای خرید اتریوم وجود دارد و هر یک از آنها مزیت و البته معایب خود را دارند، بهترین راه برای خرید ارز‌های دیجیتال صرافی‌ ایرانی بیترافی است. شما می‌توانید در صرافی ارز دیجیتال بیترافی، ارز‌ها را بدون کارمزد و به صورت مطمئن خریداری نمایید. برای اقدام به خرید وارد صفحه ثبت نام شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.