خرید ارز دیجیتال > بلاگ بیترافی > آشنایی با ارز دیجیتال اتریوم > چطور اتریوم بخریم؟ آموزش نحوه خرید ارز دیجیتال ETH در ایران به صورت گام به گام

چطور اتریوم بخریم؟ آموزش نحوه خرید ارز دیجیتال ETH در ایران به صورت گام به گام

آموزش خرید اتریوم مناسب سرمایه گذارانی است که به دنبال خرید و فروش ارزهای آینده دار هستند. اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال برتر بازار رمز ارزها جهت عقد قراردادهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی تمام مبادلات در این پلتفرم بر اساس واحد اتر با نام اختصاری ETH انجام می‌شود. با توجه به محبوبیت و البته آینده‌ی این رمز ارز، بر آن شدیم تا در این قسمت به آموزش خرید ارز دیجیتال  ETH بپردازیم. گفتنی است سوالات زیادی پیرامون نحوه خرید اتریوم در ایران وجود دارد که با این مطلب تمام این سوالات پاسخ داده خواهد شد.

نحوه خرید اتریوم ETH در یک نگاه

روش‌هامراحلنحوه خرید
خرید اتر به صورت مستقیمپیدا کردن سرمایه گذار اتریومدرخواست از وی جهت اطلاع از تمایل او به فروشاقدام به خریددر این روش شما باید هزینه اتریوم را به شخص کارت به کارت کنید، سپس فرد تعداد اتریوم‌های خریداری شده را به کیف پولتان منتقل کند.
خرید اتر از طریق صرافیپیدا کردن صرافیثبت نام و احراز هویتشارژ حسابخرید اتریوم با سرمایه حسابانتقال اتر به کیف پول (اختیاری)در این روش پس از یافتن صرافی و ثبت نام در آن باید احراز هویت انجام دهید. پس از تایید هویت امکان شارژ حساب فراهم شده و می‌توان اتریوم خرید.
خرید اتر از طریق صرافی غیر متمرکزپیدا کردن صرافی غیر متمرکزشارژ حساب با تترخرید اتریوم با تترانتقال اتر به کیف پول (اختیاری)در این روش نیازی به احراز هویت نبوده و پس از انتقال تتر به صرافی می‌توان اقدام به خرید اتریوم کرد.
خرید اتر از شبکه‌های مجازییافتن فروشنده به صورت مجازیدرخواست از وی برای خرید اتریوماقدام به خریداین روش مشابه خرید اتریوم به صورت مستقیم است، با این تفاوت که ارتباط با فروشنده به صورت مجازی و از راه دور انجام می‌شود.
آموزش خرید ارز دیجیتال اتریوم

راهنمای گام به گام و مراحل خرید ارز دیجیتال ETH

سوالات زیادی درباره نحوه خرید اتریوم در ایران مطرح می‌شود. با توجه به محدودیت‌هایی که در صرافی‌های خارجی وجود دارد، بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند از یک صرافی داخلی برای معاملات خود استفاده کنند. این در حالی است که گروهی دیگر به دلایل مختلف تنها به یک صرافی ارز رمزنگاری شده در خارج اعتماد می‌کنند. تمام روش‌ها در این مطلب مورد بررسی قرار خواهد گرفت، منتهی قبل از آن بهتر است با راهنمای خرید اتریوم آشنا شوید. جهت خرید اتریوم باید 4 مرحله را با موفقی سپری کنید.

1.     انتخاب کیف پول

در اولین مرحله از آموزش خرید ارز دیجیتال  ETH باید یک کیف پول برای ذخیره کردن ارزهای خود تهیه کنید. اگرچه امکان نگهداری اتر در صرافی وجود دارد، اما توصیه این است که از یک کیف پول امن برای این کار استفاده کنید. البته نیازی نیست حتما پول پرداخت کنید و یک کیف پول گرانقیمت بخرید. کیف پولهای رایگان نیز امنیت خوبی دارند و شما را از داشتن یک کیف پول دیگر بی نیاز می‌کنند. صد البته این موضوع تا زمانی صادق است که سرمایه شما کم باشد.

اگر به دنبال نگهداری مقدار زیادی اتر هستید، بهتر است دست نگه دارید. در این صورت شما باید از یک کیف پول سخت افزاری استفاده کنید. به هر حال سرمایه شما زیاد است و باید جانب احتیاط را رعایت کنید.

نام کیف پولنام انگلیسیمدل
متامسکMetamaskنرم افزاری
اتمیک والتAtomic Walletنرم افزاری
لجر نانو اسLedger Nano Sسخت افزاری
لجر نانو ایکسLedger Nano Xسخت افزاری
ترزورTrezorسخت افزاری
 اکسودوسExodusنرم افزاری
 مای اتر والتMyEtherWalletنرم افزاری
 جکسJaxxنرم افزاری

2.     انتخاب صرافی ارز دیجیتال

در مرحله بعدی نوبت به انتخاب صرافی می‌رسد. صرافی‌ها، حداقل برای ما ایرانی‌ها، به دو دسته خارجی و داخلی تقسیم می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه از یک صرافی ایرانی یا غیر ایرانی استفاده کنید. البته فاکتورهای دیگری در این انتخاب دخیل هستند. میزان معاملات، تعداد کاربران، محبوبیت در بازار و حتی کارمزد پایین از جمله فاکتورهایی هستند که اغلب سرمایه گذاران حرفه‌ای به آنها توجه می‌کنند.

3.     ثبت نام، احراز هویت و خرید اتر

در این بخش از آموزش خرید اتریوم باید وارد صرافی انتخاب شده شوید. چنانچه از قبل حساب کاربری دارید که چه بهتر. در غیر این صورت باید یک حساب کاربری بسازید. سپس با استفاده از دستورالعمل‌های صرافی اقدام به احراز هویت خود کرده و منتظر تایید حساب خود شوید. لازم به ذکر است اغلب صرافی‌ها اجازه معامله بدون احراز هویت را نمی‌دهند. پس از تایید شدن حساب می‌توانید برای خرید اتر به اندازه پولتان اقدام کنید.

4.     انتقال اتریوم به کیف پول

اگرچه ضرورتی ندارد اتر را به کیف پولتان منتقل کنید، اما توصیه می‌شود این کار را انجام دهید. انتقال اتر به کیف پول امنیت بیشتری دارد، خصوصا اگر بخواهید مدت زمان زیادی اتریوم را نگه دارید. بنابراین پس از خرید اتر می‌توانید آن را به کیف پول شخصی خود، سخت افزاری یا نرم افزاری، منتقل کنید.

نحوه خرید اتریوم در ایران؛ روش‌های موجود

پس از ارائه آموزش خرید اتریوم به صورت کلی، بد نیست با نحوه خرید این ارز دیجیتال در ایران نیز آشنا شوید. اگر به دنبال سرمایه گذاری روی اتر هستید، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد. البته بسیاری از گزینه‌ها در داخل ایران کاربرد ندارند؛ مثل خودپردازهای اتریوم. اما همچنان روشهای زیادی برای تبدیل سرمایه به دومین رمز ارز برتر جهان وجود دارد. در ادامه این روشها را بررسی می‌کنیم.

آموزش روش های خرید اتریوم در بازار ایران

خرید اتریوم به صورت مستقیم

اگرچه شاید کمی غیر واقع بینانه به نظر برسد، اما امکان خرید اتر به صورت مستقیم وجود دارد. هر چند خرید و فروش اتریوم به این روش کمتر مرسوم است، اما با توجه به امکان پذیر بودن آن، می‌بایست در آموزش خرید ارز دیجیتال  ETH به آن اشاره می‌کردیم. برای این کار کافی است سرمایه گذاری را پیدا کنید که مقداری اتر داشته باشد. سپس با پرداخت هزینه مدنظر، از وی بخواهید اترهایش را به کیف پول شما منتقل کند. البته این روش ریسک و دردسرهای خود را دارد. همچنین از محدودیت‌های آن هم نباید به سادگی گذشت.

·        خرید اتریوم از طریق صرافی‌های متمرکز

راهنمای خرید اتریوم را با خرید از صرافی‌های متمرکز ادامه می‌دهیم. شما می‌توانید در صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی و خارجی ثبت نام کنید و سرمایه گذاری خود را آغاز نمایید. هرچند ریسک سرمایه گذاری در صرافی‌های خارجی بسیار بالا است. به هر حال ایران تحریم بوده و هر لحظه امکان مسدود شدن حسابتان وجود دارد. اگرچه این موضوع هم باعث نشده بسیاری از افراد به این صرافی‌ها اعتماد نکنند. در ادامه لیستی از برترین صرافی‌های متمرکز خارجی را مشاهده می‌کنید.

نام صرافینام انگلیسی
بایننسBinance
کوکوینKucoin
کوینکسCoinEx
بای بیتBybit
اوکی اسکچنجOKX
کوین بیسCoinbase
کراکنKraken
اف تی ایکسFTX

خرید اتریوم از طریق صرافی‌های غیر متمرکز

احتمالا با دیدن این تیتر از خود پرسیده باشید صرافی غیر متمرکز چیست؟ تفاوت اصلی صرافی غیر متمرکز و متمرکز در نوع معاملات خلاصه می‌شود. در صرافی غیرمتمرکز شما باید مقداری رمز ارز تتر یا ارزهای دیگر داشته باشید. سپس با انتقال آن به کیف پول خود در صرافی اقدام خرید اتریوم کنید. این در حالی است که در صرافی‌های غیرمتمرکز امکان خرید ETH با پول رایج مثل دلار یا تومان فراهم است. از جمله رایج‌ترین صرافی‌های غیر متمرکز خارجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نام صرافینام انگلیسی
بایننس دکسBinance DEX
یونی سواپUniswap
پنکیک سواپPancakeSwap
برگر سواپBurger Swap
وان اینچInch1
کایبر سواپKyber Swap
ویوزWaves
بیسکوBisq

خرید اتریوم از طریق شبکه‌های مجازی

البته یک راه دیگر برای خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران وجود دارد و آن هم گشت و گذار در شبکه‌های مجازی و پیدا کردن افرادی است که قصد فروش رمز ارزهای خود را دارند. اینستاگرام، تلگرام یا هر شبکه‌ی دیگری برای این کار توسط سرمایه گذاران مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در داخل کشور استفاده از پلتفرم‌هایی نظیر دیوار یا شیپور نیز طرفداران خاص خود را دارد. اگرچه ریسک این روش بسیار زیاد است.

آموزش خرید ارز دیجیتالETH از صرافی، مراحل گام به گام

تا اینجا به آموزش خرید اتریوم به صورت کلی پرداخته شد. از این قسمت به بعد قصد داریم آموزش خرید ارز دیجیتال  ETHرا وارد فاز جدیدی کنیم. در ادامه گام به گام آموزش خرید رمز ارز ETH در هر روشی که تا به اینجا بررسی کرده‌ایم را شرح می‌دهیم. بنابراین بدون فوت وقت وارد این مرحله از مقاله می‌شویم. با ما همراه باشید.

آموزش خرید ارز دیجیتال اتریوم ETH  از وبسایت صرافی‌های متمرکز خارجی

در این قسمت به آموزش خرید اتریوم از صرافی متمرکز خارجی می‌پردازیم. کمی قبل تر، بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز خارجی را معرفی کردیم. شما می‌توانید با توجه به لیست ارائه شده یکی از آنها را برای معاملات خود انتخاب کنید.

در ادامه راهنمای گام به گام خرید اتر از صرافی متمرکز خارجی را به شما ارائه می‌دهیم:

  1. در اولین مرحله وارد پلتفرم صرافی شده و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید.
  2. در گام بعدی نوبت به احراز هویت می‌رسد. احراز هویت خود را تکمیل نمایید.
  3. اگرچه نام این صرافی‌ها متمرکز است، اما برای ایرانی‌ها شباهت زیادی به یک صرافی غیرمتمرکز دارند. شما باید مقداری رمز ارز، عرفا تتر، بخرید و برای شروع معامله به این صرافی منتقل کنید. برای این کار باید بگردید و عباراتی معادل واریز مثل Deposit را پیدا کنید.

توجه: امکان انتقال تتر از طریق شبکه‌های مختلف وجود دارد. با توجه به پایین بودن کارمزد شبکه TRC-20 توصیه می‌شود از این شبکه برای انتقال تتر استفاده کنید.

  • پس از شارژ حساب کاربری، می‌توانید برای خرید اتریوم اقدام کنید. معمولا در اغلب صرافی‌های خارجی گزینه‌ای با عنوان Exchange وجود دارد که برای معاملات در نظر گرفته شده است. با ورود به این صفحه می‌توانید معامله را آغاز کنید.
  • زمان آن رسیده تا تتر خود را به اتریوم تبدیل کنید. این کار به واسطه گزینه‌های موجود در صفحه معامله قابل انجام است. شما باید ارز فروخته شده را تتر و ارز خریداری شده را اتریوم انتخاب کنید.
  • پس از اطمینان از انجام موارد بالا، روی دکمه‌هایی که برای انجام معامله تعبیه شده است کلیک کنید. به این صورت دارایی تتر شما به اتریوم تبدیل خواهد شد.

آموزش خرید ارز دیجیتال اتریوم ETH  از وبسایت صرافی‌های ایرانی

همانطور که گفته شد، نحوه خرید اتریوم در ایران با چالش‌ها و دغدغه‌های زیادی همراه است. بسیاری از افراد نگران محدودیت‌های صرافی‌های خارجی هستند. بنابراین به جای استفاده از صرافی خارجی از صرافی‌های متمرکز ایرانی استفاده می‌کنند.

آموزش خرید اتریوم از وبسایت ایرانی

شما هم می‌توانید به راحتی یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی را انتخاب کنید و سپس مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد صرافی مدنظر شده و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید.
  2. تقریبا تمام صرافی‌های داخلی شما را ملزم به احراز هویت می‌کنند. بدون احراز هویت امکان انجام معامله وجود ندارد. پس ابتدا فرایند احراز هویت را تکمیل نمایید.
  3. زمان آن رسیده تا حساب خود را از طریق کارت بانکی یا سایر روش‌های موجود شارژ کنید.
  4. در ادامه وارد بخش معاملات شده و سرمایه خود را به اتریوم تبدیل نمایید.
  5. همچنان این فرصت وجود دارد که اتریوم خریداری شده را به کیف پولتان انتقال دهید.

نحوه خرید ارز دیجیتال اتریوم در ایران از صرافی‌های غیر متمرکز

یکی از روش‌هایی که در آموزش خرید اتریوم به آن پرداخته نشد، خرید اتریوم از طریق یک صرافی غیرمتمرکز است. دلیل این موضوع شباهت این روش به خرید اتریوم از طریق صرافی‌های متمرکز است. با این حال خرید اتر از طریق صرافی غیرمتمرکز می‌تواند گزینه راحت‌تری هم باشد، چرا که نیازی به احراز هویت ندارد. معمولا در پلتفرم‌های غیر متمرکز ارز دیجیتال امکان خرید و فروش رمز ارز بدون احراز هویت فراهم است. سایر مراحل مشابه یک صرافی متمرکز می‌باشد.

کدام روش جهت خرید اتریوم مناسب است؟

در این قسمت از آموزش خرید اتریوم بد نیست به یک سوال مهم پاسخ دهیم. حالا که آموزش خرید ارز دیجیتال  ETH کامل شد، به نظر شما کدام روش برای خرید اتریوم بهتر است؟ یکبار با دقت جدول زیر را مشاهده کنید.

با توجه به جدول و مقایسه فاکتورهایی نظیر ریسک، کارمزد، امکان خرید با ریال و کیفیت پشتیبانی می‌توان ادعا کرد بهترین روش برای خرید اتر استفاده از صرافی‌های متمرکز ایرانی است. این صرافی‌ها هم امنیت خوبی دارند هم کارمزد معقولی از کاربران دریافت می‌کنند. از طرفی امکان خرید و فروش ارز دیجیتال با ریال در آنها فراهم است. پشتیبانی این صرافی‌ها نیز ایده آل است. کافی است یک تیکت یا پیام ارسال کنید تا در اسرع وقت با کارشناسان این صرافی‌ها مکاتبه داشته باشید.

روش خریدریسککارمزدخرید با ریالپشتیبانی
مستقیمبالا
صرافی متمرکز خارجیخارجیمتوسطپایین5 از 10
داخلیپایینمتوسط9 از 10
صرافی غیر متمرکزخارجیمتوسطپایین2 از 10
داخلیپایینمتوسط7 از 10
شبکه مجازیبالا

بهترین صرافی جهت خرید ارز دیجیتال اتریوم(ETH) در ایران

بسیار خب! آموزش خرید اتریوم تمام شد. اکنون شما اطلاعات جامعی درباره نحوه خرید اتریوم در ایران کسب کرده‌اید. اما شاید یک علامت سوال برایتان باقی مانده باشد. سوالی که دغدغه بسیاری از افراد بخصوص افرادی که در ابتدای راه هستند، این که از کدام صرافی اتریوم بخریم؟ ما اینجا صرافی بیترافی را به دلیل داشتن بسیاری از مزیت‌ها نسبت به رقبا به شما معرفی می‌کنیم.

صرافی بیترافی با پشتیبانی 24 ساعته، امنیت بالا، نقد شوندگی عالی و استفاده از کیف پول هوشمند مکان خوبی برای شروع سرمایه گذاری است. حالا که آموزش خرید ارز دیجیتال  ETH را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید، می‌توانید با خرید اتریوم از صرافی ارز دیجیتال بیترافی گام بلندی برای سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها بردارید. جهت شروع بر روی ورود به حساب کاربری کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.